NicolasDarvas Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Nerdheten kan en gjøre noe med, styggheten derimot kan ikke endres på. Hvorfor nekter dere pua-folk å innse dette åpenbare faktum? Det er ikke såå viktig som du skal ha det til heller da, dette med utseende. Det finnes en mellomting fra det ultimate idealet og det styggeste du har sett. Lenke til kommentar
Dopegame Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg veit, men jeg stresser dette med utseendet fordi pua-industrien hevder at det er ubetydelig, noe som er bullshit. Jeg synes det er dårlig gjort å utnytte folk som allerede sliter med slike falske påstander. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Bare et lite innspill i utseendedebatten ... Edit: Ved nærmere ettertanke tror jeg at jeg har en anelse om hvor dette kommer til å ende, men det får så være Endret 13. juni 2011 av Raven_Heart 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har brukt timesvis med tid på å sette meg inn i hva PU går ut på, annet enn at det bygger selvtillit hos gutter (noe som selvsagt er bra), men at det skal være direkte rettet mot hvordan å sjekke opp jenter, ja det plager meg.. Hvorfor? jo, fordi jeg får følelsen av at det hele blir fake, skuespill og en falsk snarvei.. Jeg vil at et kompliment skal komme fra hjertet til gutten, ikke at han har fått tips om det fra andre igjen.. Og den dagen jeg møter han jeg blir forelsket i, ja så skal det være han jeg faller for, og ikke andre sine erfaringer og tips og væremåte.. Har ikke orket å lese hele tråden, men vil bare kommentere denne. Alle spiller et spill ute på byen. "Å være seg selv" er stort sett ikke noe suksess for de aller fleste. Og selv sammen med venner spiller man som regel et spill. Så hvorfor ikke da bare lære seg opp til å spille dette spillet litt bedre med hjelp av kunnskap andre har funnet ut? Når en gutt tar et sykt triks på et skihopp forran kammerater er det ikke fordi han bare "er seg selv". Han spiller et spill for å få en høyere status blandt kammeratgjengen. Selv om han ikke tenker over det selv en gang. Og de aller fleste komplimenter er bare noe man sier fordi man trur det er det mottakeren av komplimentet vil like å høre. Selv om man kan noe om PUA eller ikke. Jenter er vel ofte mot PUA fordi de er redd for at de mister mye av den kontrollen de har på "kjøttmarkedet". Men når det er sagt så er det også utrolig mye BS i PUA miljøet. F.eks kan det jo diskuteres om en god del i PUA mijøet får fler treff på en kveld pga. at de er flinke til å sjekke opp jenter eller rett og slett fordi de prøver seg på flere jenter i løpet av kvelden. Endret 13. juni 2011 av flesvik Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Godt utseendet er subjektivt fra person til person, og handler mye mer om utstråling enn genetiske trekk (annet enn om du tar alle "målingene" i et fullstendig sterilt miljø, fjernet fra all mulig støy (samme vinkler, samme belysning, samme gange, samme situasjon etc)). Eksempelvis var jeg en langhåret nerd, konstant glattbarbert i ansiktet, elendig klesstil, fantastisk dårlig holdning, flakkende blikk og urolig kroppspråk. Needless to say, jeg var i konstant motbakke, det var ekstremt sjeldent jenter stirret på meg og jeg ble aldri sjekket opp. Nå har jeg en utmerket klesstil, rank holdning, et rolig og avslappet kroppsspråk, et intenst blikk, en fantastisk frisyre og er alltid litt scruffy. Når jeg går rundt omkring får jeg ofte disse berømte blikkene kvinner bruker, og blir sjekket opp på jobb en del ganger. Går jeg på byen sjekker jeg ikke opp jenter lengre, jeg er den som avviser jenter. I tillegg bruker jeg blikkontakt, stemmebruk, berøring og ord til å få jenter kåte, slik at kamerater har lært seg å la meg få dem kåt først, før de går "in for the kill". Det som dog er artig, var at jeg først gjorde disse utseendemessige forandringene for noen år siden, uten en umiddelbare vesentlig endring. Når kroppsspråk, blikk og indre prosesser falt på plass, kommer jentene på ei snor. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Så du gir all kreditt til PU, for din personlige utvikling? For en skam mot en selv og ens suksess. Var så frekk å leste et par av dine innlegg, men uten å være for frekk, så finnes det små sosiopatiske trekk, men nå er vel ikke de fleste akkurat slik de fremstår anonymt på nett, håper jeg. Du binder altså en jente fast og setter deg over henne og runker, mens du piner henne i flere timer før du knuller henne. Det er jo også noe å skrive/gjøre. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Så du gir all kreditt til PU, for din personlige utvikling? For en skam mot en selv og ens suksess. Hvorfor er dette en slik skam, egentlig? Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Ja. Jeg har også spanket ei jente til blods, kvelt ei til hun besvimte, bundet ei fast til sengen for så å bruke henne som mitt sexleketøy hele dagen, utført voldtektsfantasier. Alt fordi jentene selv har bedt om det. Det å kunne gjennomføre ordentlig røff sex er en mangelvare, som jeg begynner å bli ganske flink innenfor, men det er totalt off topic. Ja, framgangen min skyldes i stor grad PU. Jeg ville muligens kommet til den posisjonen jeg er nå, men det ville tatt betraktelig lengre tid. Nå skal det også sies at jeg fokuserer mye mer på det rent spirituelle med PU (Paulo Coelho, Shantaram og generell filosofi) samt faglitteratur (leser mye sosialpsykologi og bøker om kroppsspråk). MEN det skal være sagt at alt ikke falt på plass før jeg hadde fått det integrert i hvem jeg er. Slik at alt skjer automatisk, og at jeg ikke trenger å tenke over det. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jaja, hver sin smak. Null selvkontroll, null respekt for hverken deg selv eller andre, og jeg finner din påståtte livssituasjon lite plausibel, med tanke på at du har gått fra null til hundre, fra ingenting til alt du kunne ønske, på så kort tid, som ved en magisk legedrikk du har fått tak i. Uansett så er det ikke slik man behandler mennesker om de så "ber om det", og det er uansett ikke slik man oppfører seg om man så hadde en magisk finger man bare kunne peke med for å få. Det må være et utrolig kjedelig, trist og kaldt liv å leve uten å oppleve eller å sette pris på ekte kjærlighet. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg kommer med råd fordi jeg har vært der selv. Jeg har slitt mye med sterk sosial angst og jeg har lest PU-greiene, men la det fort fra meg. Nå hadde ikke jeg "damedrag" i sikte, men personlig utvikling(og det betyr ikke at jeg "dro noen damer" den gangen, men at jeg skjønte at det er meg det er noe galt med som gjorde at jeg støtet mennesker fra meg generelt) og det som fikk meg til å kunne sosialisere som 'normale' folk, det var som sagt igjen, kognitiv terapi. Det er veldig effektivt. Det innebærer at du tilbringer en tid på et sted sammen med en "angstgruppe" eller hva man skal kalle det, hvor du øver deg og lærer å tenke annerledes. Det er samme prinsipp som PUA's hevder de følger, men det er helt annerledes og det er snakk om spesialister og profesjonelle som har dyp forståelse for dette på et helt annet nivå. Sosial angst er et annet problem. Det som er poenget med PUA er ikke å hjelpe deprimerte mennesker, eller som er engstlige. Det er til for å forbedre dine sosiale evner. Det er tydlig fra det du skriver at den eneste som hindret deg i å være sosial var din angst for å være med andre mennesker. En psykolog vil derimot være veldig dårlig til å opplære en person som ikke er deprimert eller engstlig, men ønsker å bli flinkere sosalt. Hvis du la det fra deg fort, så er det tydelig at du ikke prøvde og ikke likte budskapet deres fordi det gikk imot dine verdier. Samt hadde du problemer med sosial angst. Hva hadde du gjort om du fjernet din sosiale angst, men folk mislikte deg forsatt fordi du var forsatt dårlig sosialt? Og jeg mener fortsatt at de fleste klarer å finne seg en partner, men da må man legge lista deretter, med mindre man på et mer seriøst plan, gjør noe med seg selv og ens problemer. Dere må jo tenke litt lengre enn at det er damedraget dere har problemer med, det er vel stort sett det meste sosialt sett, og da er det å begynne i litt feil ende. PUA skriver det samme. Deres teknikker vil ikke bare hjelpe dem med å få seg damer, men også å få bedre status. F.eks. 3 sekunders reglen, som er en teknikk for å vise selvsikkerhet vil også hjelpe for å få høyere status blandt gutta. Er det snakk om at man skal legge ned flest mulig nummre, så har jeg null sympati og det er vel det dette PUA-opplegget representerer også for ganske mange, det er jo kun en ting som gjelder og det er sex. Kjærlighet og sex er to helt forskjellige ting og hadde man innsett dette, så ville det kanskje vært lettere å sosialisere også, fremfor å velge seg ut en tilfeldig jente hvor man har et endelig mål som helst skal ende samme dag/natt. Hva folk bruker PUA til er ikke min sak. Jeg dater ikke på byen og bruker det bare til å bli bedre i sosiale settinger. Du spør hvor du skal finne alle de sosiale vennene du ikke har, men det finnes alltid muligheter for å bli kjent med nye mennesker og det trenger ikke skje på en dag. Du kan småprate med ekspeditører i butikker etc. for å øve deg. Etterhvert vil de jo kjenne deg igjen, og det er mye mulig du møter de privat en gang og at de tar kontakt. Plant noen frø her og der og ikke tenk på tiden det vil ta. Fremskritt er fremskritt i alle størrelser. Gamle klassekamerater du tilfeldig møter på kan du også småprate med, kanskje ta opp igjen kontakten. Gjennom en blir man kjent med fler. Som sagt må du få hjelp med dette først for jeg vet at det ikke bare er til å ta kontakt og småprate. Du prater som om jeg har disse problemene. Jeg har ikke problemer med å få meg damer. Jeg må heller lære meg å si nei, standarene mine er forsatt veldig lave. Det du skriver her er ikke så ulikt PUA. En stor del av PUA-tipsene er at du skal gå ut og møte mennesker. De anbefaler nattklubber, men det er absolutt mulig å prøve det i andre sosiale settinger, og det er hva jeg har gjort. Allikavel, er det greit å få vite noen teknikker som gjør deg flinkere og du kan sjekke hva som gikk galt når det går galt. Lenke til kommentar
Dark Nemesis Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Dopegame: Jeg vet at du tror Neil Strauss er fake, men det poenget dette bildet viser står fortsatt: Her ser du de fleste av de uattraktive fysiske trekkene du snakket om, btw. Jeg tror ikke jeg trenger å presisere hvilken av hodene som er "før" og "etter"... Den grusomme sannheten er rett og slett at mannlig utseende ikke er like viktig som kvinnelig utseende. Kvinner dømmer utseende etter helt andre kriterier. Jeg vet om flere jenter som ser på mannens skovalg som dealbreakers, for eksempel. Hvis du bor i en større by er det heller ikke rent sjeldent man ser en superdigg jente med en regelrett schtøgg fyr... Lenke til kommentar
Dopegame Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 @Raven, skjønner at den siden heter Mental Pua, for alt som står der utover common sense er kun mental ronking uten noe helst nytteverdi. @Dark; Det bildet ser litt manipulert ut, se på for eks jødenesen som er blitt rettet ut. Dette beviser bare mitt poeng, hvis han var halvparten så god sjekker som påstått hadde han ikke trengt å fikse på utseendet sitt. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) @Raven, skjønner at den siden heter Mental Pua, for alt som står der utover common sense er kun mental ronking uten noe helst nytteverdi. @Dark; Det bildet ser litt manipulert ut, se på for eks jødenesen som er blitt rettet ut. Dette beviser bare mitt poeng, hvis han var halvparten så god sjekker som påstått hadde han ikke trengt å fikse på utseendet sitt. Det er holdningen din om at du er prisgitt genene dine som jeg har store problemer med. At det ikke er noe som kan forandres for å få større suksess med damene. Personlig doblet jeg antall sexpartnere i løpet av livet de de 4-5 månedene jeg holdt aktivt på med dette. Nå er ikke det å telle damer noe poeng i seg selv, men det var et resultat av at jeg fikk bedre respons fra damene. Jeg ser ikke på meg selv som en PUA og det har aldri vært målet mitt heller, OG det er mye nerdete, teknisk prat i miljøet, men PU har gitt meg brukbare tips om hvordan blir mer attraktiv hos damene. Så kan dere komme med denne nedlatende holdningen at "ekte" menn ikke trenger sjekketips fra andre, men sannheten er at mange trenger nettopp dette uten at det gjør dem til mindre menn. Min far gav meg et sannhetsord da jeg var liten: Hvis du tror du ikke får det til så får du det ikke til. Så har du den holdningen ellers i livet så kan man like gjerne ligge seg ned å dø, Dopegame (jeg ønsker deg ikke død ). Du må i det minste ha trua! //Rant slutt Endret 14. juni 2011 av Azidops 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Slikt kan jo slå begge veier, min største beef med "PUA-mentaliteten" er at det går for langt andre veien, "man kan få til hva som helst bare man vil det nok", det er typisk selvhjelpspisspreik, og sannsynligvis ingen god mentalitet. I tillegg så er dette metoder der man jobber for å få mange seksuelle partnere, det er jo greit for de som ønsker det, men det påstås jo av mange at det skal hjelpe deg å finne drømmedama, langvarige forhold osv. Det er det mildt sagt tynn dekning for. AtW 1 Lenke til kommentar
Dopegame Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg er helt for å ha trua på seg selv og alt det der men alt innenfor rimelighetens grenser såklart. Her er noen pua-bilder for the lulz: David har gifta seg (med søstra si?) "alpha" mannen Xumas erobring: Dr Paul Creep game: PuaGuru Gunwith mugshot, etter å ha skutt en dame i ansiktet.. Her strakk visst ikke pua taktikkene til Dette er kona til mannen som hevder han er ekspert på sjekking og kan få enhver babe.. En av Jeffys "10"s: Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til med bildene Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jaja, hver sin smak. Null selvkontroll, null respekt for hverken deg selv eller andre, og jeg finner din påståtte livssituasjon lite plausibel, med tanke på at du har gått fra null til hundre, fra ingenting til alt du kunne ønske, på så kort tid, som ved en magisk legedrikk du har fått tak i. Uansett så er det ikke slik man behandler mennesker om de så "ber om det", og det er uansett ikke slik man oppfører seg om man så hadde en magisk finger man bare kunne peke med for å få. Det må være et utrolig kjedelig, trist og kaldt liv å leve uten å oppleve eller å sette pris på ekte kjærlighet. Selvkontroll har jeg hvor det trengs, respekt for de som fortjener det, og livssituasjonen min er faktisk helt fantastisk. Spesielt mtp at jeg alltid har lett etter min perfekte kjæreste; som jeg til slutt fant. Nå skal vi flytte i lag. Og det at du ikke forstår at røff sex faktisk gir jentene noe, er ditt tap Lenke til kommentar
Dopegame Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til med bildene Seriøst? Lenke til kommentar
Dopegame Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 http://www.happierabroad.com/forum/viewtopic.php?t=8258 Lenke til kommentar
Dark Nemesis Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) http://www.happierabroad.com/forum/viewtopic.php?t=8258 Disse gutta failer fordi PU-stilen de kjører ikke er kongruent med personligheten deres. Du skjønner, Mystery Method osv skal i utgangspunktet kun brukes som et verktøy for å få nybegynnere til å forstå prossessen bak en forføring. Som med alle støttehjul må de bort før eller senere, ellers ser du bare ut som en idiot. Målet er rett og slett å komme til et stadiet i livet ditt hvor du er en selsikker person som tar vare på seg selv, og samtidig har utviklet nok sosiale antenner til å skjønne hva som foregår rundt deg på både et bevisst og ubevisst plan. Når det kommer til hvor viktig utseende er, så tror jeg du misforstår litt. Kvinner dømmer ikke utseende på samme måte som vi gjør. Joda, hvis du er slående kjekk legger de selvsagt merke til det, det samme gjelder hvis du er hinsides stygg. Disse tingene er dog aldri avgjørende faktorer. Aldri. Men det er hva du gjør for å nå den ene siden av spekteret som virkelig utgjør en forskjell. Spør hvem du vil, når en jente sjekker ut en gutt ser hun først hva han har på seg. Stygge klær = stygt førsteinntrykk. En jente kan dessuten være smertefullt klar over hvor lite kjekke en fyr er , og likevel føle seg tiltrukket. Dette er også et vanlig fenomen. Sannheten er at det krever VELDIG mye å se stygg ut når du trener, tar vare på håret og huden og kontrollerer kroppspråket ditt. Men det ser ut osm om du allerede har bestemt deg, så dette er det vel lite vits i... Endret 14. juni 2011 av Dark_Nemesis 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå