Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
som for eks at utseendet ikke har noe å si

Du vil være overrasket over hvor lite det har å si. Det som har noe å si er hvordan du fremstår. En kjekk fyr som fremstår som svak og innesluttet vil sannsynligvis oppleves som mindre attraktiv enn en som er gjennomsnittlig, men utadvendt og har god selvtillit (og viser det).

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest noe i denne tråden, eller deltatt i noen diskusjoner, men jeg tenkte jeg rett og slett skulle svare kort og enkelt på det emnetittel spør om.

Jeg er ikke uenig, eller imot mennesker som følger opplegg og kaller seg for en pick-up-artist. Jeg ser at dette er en utvei for mange mennesker som sliter sosialt med det motsatte kjønn, og jeg ser at det for enkelte ikke handler om å få en dame ned på kne, men at mange ønsker en endring i livet. Det å ta kontakt med kvinner er et steg mot dette.

Personlig ser jeg ikke behovet for å følge opplegg laget av mennesker som visstnok har lest seg opp på kvinners følelser, tanker og tankegang. Jeg har erfart at god folkeskikk, et smil om munnen, en lystig tone, en teskje selvtilitt, og en positiv holdning gir gode resultater. For noen fungerer nok et slikt PUA opplegg, men jeg vil advare enkelte mot troen på at dette er den eneste måten å bli kjent med kvinner på. Det høres nok veldig klisje aktig ut, men vær deg selv, og du vil før eller siden får resultater.

Det finnes ingen sjekkereplikk som kan erstatte verdien og effekten av et smil

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Hva er uansett poenget med å hjernevaske seg selv til å bli overbevist om at dette fungerer, mens det egentlig bare krever av deg at du kommer deg ut og utvikler deg sosialt gjennom erfaring slik at du også forstår hva som kreves av deg og hva du må endre uten at noen forteller deg det uten å kjenne deg. Alle er forskjellige. Til dette er alltid kommentaren fra PUA's at det er en fordel å kunne teorien før du gjør dette så du ikke driter deg ut og at erfaring er den størte delen for lærdom. Da skal jeg love deg at hvis du er redd for å drite deg ut så gjør du det hevrtfall med lærdom fra PUAs. Du ender jo opp som en desperat fyr som bare prater piss som ingen forstår, ikke engang deg selv. Har du lest nok så forstår du selv hva du sier og gjør, men når mennesker stort sett ikke spiller innenfor samme ramme så føler du selv at det du gjør er riktig, men ingen andre forstår. Det er vanskelig å forklare, det ble litt filosofisk.

Innrøm dine egne feil og mangler og slutt å tro at det finnes noen snarveier. Det er ingen jente som kommer hjem til deg å banker på døra av seg selv, heller ingen som vil ta del i et negativt liv. Øv deg på det sosiale, bli kvitt angst og dårlig selvtillit gjennom terapi og fysisk trening, så er MYE gjort. Kanskje om du er ute etter snarveier, så er vel dette kanskje den beste snarveien også, så du ikke behøver å bryte deg ned til noe dårligere enn du allerede var gjennom PU. Det tar alltid utrolig mye lengre tid å bygge seg opp, men å bryte seg ned fra hvor du er kan bli gjort på to sekunder og i verste fall kan det ta to år å bygge seg opp på nivået du var på.

Du har ofte prøvd å fremstille deg selv som en menneskeskjenner. Jeg tror du forstår de som er dårlig sosialt veldig darlig. Det er veldig lett å bygge seg opp, men å bryte seg ned tar to sekunder sier du. Dette viser at du har mest erfaring med en type mennesker, og det er [tidligere] sosialt flinke rusmisbrukere. For en som ikke er sosialt flink naturlig, så er det vanskelig å bygge seg opp, men ofte ganske vanskelig å bryte dem ned.

Ellers er jeg enig med deg. Det er heller ikke noe magisk ved at to mennesker har sex med hverandre. Noe mer naturlig i et slikt samfunn vi lever i finnes vel ikke. Det aller største problemet er at veldig mange er vandt til at mamma legger alt i fanget dems, og hun gjør alt for at de kan velge fra øverste hylle. Så snart de blir voksne innser de rimelig fort at livet er nokså annerledes enn de forestilte seg. Noen nekter å innse dette, de trosser erfaringene fordi de ikke vil se sannheten, og prøver febrilsk å kreve til seg det livet de ønsker, uten ønske om å løfte en finger for saken. Man må kunne være kritisk til seg selv, innrømme sine egne feil og mangler, finne og planlegge en ny vei og til slutt vite hvor man skal gå for å komme seg dit man vil, for åpenbart fungerer ikke dagens situasjon. Stort sett innebærer dette hardt arbeid, konstant over en lang periode, som kjent TTT.

Og til slutt; Hvis du vet at du ser ut som et helvette, hvorfor gjør du ikke noe med det, når du vet hva som kan gjøres? Hvis du ikke har utseende, ikke har en respektabel jobb, du vet at du er komplett talentløs når det gjelder det sosiale, hvorfor gjør du ikke noe med det? Du vet hva som kreves og du vet hvor du skal gå. Du sier til deg selv at du gjør noe med det ved å studere materiale fra personene jeg har nevnt, men da håper jeg du nå forstår at du egentlig ikke gjør noe annet enn å tilfredstille deg selv og kun det, du burde hvertfall ha et mål og en mening i tillegg og legg bort egoismen.. MINST.

Når jeg drar på gymmen hver eneste dag, enten for å spille Squash eller jobbe meg gjennom treningsprogrammet, så tenker jeg ikke på hvor mange jenter jeg kan dra, men på at den jenta jeg beundrer skal fortjene en sunn kropp som ser bra ut. Og at alt arbeidet jeg har lagt ned i studier osv har ført meg til en jobb hvor jeg kan gi denne jenta en trygghet, i det minste økonomisk. Hvis man åpner øynene så er ting faktiskt ikke så komplisert. Det er veien fram til målet som er komplisert, men det er kun en utfordring, og den er du mer en villig til å ta. Det er et engelsk ordtak som heter "Pay now or pay later".

Alle mennesker handler egoistisk, så det er ikke noe galt i å gjøre ting som bedrer forholdene for deg selv. Spiser du kjøtt, det er å handle egoistisk. Tjener du noe mer enn levlig lonn, det er å handle egoistisk fordi resten av tiden kunne du brukt til å hjelpe andre mennesker. Har du fritid og ferier, tid som kunne blitt brukt på å hjelpe andre. Det er å handle egoistisk.

Titt litt rundt i verden. Ser du en kraftig korrelasjon mellom de som ikke bor hjemme og dateegenskaper? Det gjør ikke jeg, bare se på Petter pilgaard. Det er ikke sa enkelt som du tror det er. Ikke alle forstår hvordan sosiale settinger fungerer. Du sier "gjør noe med det". Spørmalet mitt vil være "hva da?". Du henviser til en psykolog, men psykologer gjør ikke deg sosialt flink selv om de kan bedre selvtilitten din. Du henviser til trening og god jobb, men jeg kjenner en person som er lege og han har et godt utsende. Han har ingen kone, har aldri hatt en kone og er over 40 år.

Problemet er din mangel på forståelse for andre mennesker. Du tror du er en menneskekjenner, men du forstår bare mennesker som er lik deg selv. Altså, mennesker som har fra dag 1 vært sosialt flinke, eller trenger minimalt arbeid for å bli sosialt flinke og endte opp med rusproblemer på grunn av deres manglende viljestyrke eller at livet går til helvete. Møt et nytt type menneske. Det er ofte en person som gjor det greit akademisk, men de forstar seg ikke på mennesker. De er ofte kjedelige og blir ignorert av mennesker som deg. De har mange dystre tanker som at de vil dø alene. Du ber dem om å ta seg sammen, men de vet da ikke hva de skal gjore. Som vist tidligere er det ikke bare å trene og få seg en god jobb. Ikke alle kan bli leger heller.

For dem å kunne få noen til å fortelle dem hva de skal gjore, steg for steg vil være fantastisk. Det vil gi dem mer sikkerhet at de går den riktige veien og at det er lys i ended av tunnelen. Når de begynner å gjennomføre det som står i bøkene, så vil de oppleve at det blir lettere. Selvtilitten øker og de får mer viljestyrke til å forbedre seg selv sosialt. Du sier at de stegene de gjorde var en selvfølge, men det er ikke en selvfølge for alle mennesker i verden. F.eks. jeg pratet med en person og han er ok sosialt, men har aldri hatt en kjæreste. Jeg kunne ikke forstå det, fordi han hadde god humor og var selvsikker, men jeg forsto etterhvert hvorfor. Han visste ikke hvordan man flørter med jenter.

Da skal jeg love deg at hvis du er redd for å drite deg ut så gjør du det hevrtfall med lærdom fra PUAs. Du ender jo opp som en desperat fyr som bare prater piss som ingen forstår, ikke engang deg selv.

Virkelig?

Jeg har mott noen folk (ca 5 stykker) som har lest en del om PUA, og hva har alle sammen til felles. De er alle flinke sosialt. Jeg har ikke mott en person som er dårlig sosialt og har lest en del om PUA. Jeg har hørt om en person, men han prøvde aldri teoriene i praksis. Jeg har møtt nok av desperate mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har brukt timesvis med tid på å sette meg inn i hva PU går ut på, annet enn at det bygger selvtillit hos gutter (noe som selvsagt er bra), men at det skal være direkte rettet mot hvordan å sjekke opp jenter, ja det plager meg.. Hvorfor? jo, fordi jeg får følelsen av at det hele blir fake, skuespill og en falsk snarvei..

Jeg vil at et kompliment skal komme fra hjertet til gutten, ikke at han har fått tips om det fra andre igjen.. Og den dagen jeg møter han jeg blir forelsket i, ja så skal det være han jeg faller for, og ikke andre sine erfaringer og tips og væremåte..

PU handler ikke om å finne en livspartner, men om å ta med en jente hjem fra byen. Og siden PU er rettet mot gutter med dårlig selvtillit/selvbilde er det satt i et logisk system med regler for hvordan man skal sosialisere.

man kan gjerne ha et kompliment som kommer fra hjertet, men blir leveringa: *smatt, smatt* du har deili ass asså! så så hjelper det ikke så mye :p

Men ja, blir galt å bruke PU for å finne seg en kjæreste, men spør deg selv om hvor mange "nerdete" personer du snakker med på et utested? For hvis de ikke tar å bruker PU som et regelsett for å ta kontakt så blir man stående alene med baren, for jenter tiltrekkes ikke av "tapere", (noe som er individuelt selvsagt). Fleste jenter er ute etter den bråkjekke unge mannen, mens sannsynligheten for at denne hypotetiske mannen er en snill person er temmelig usannsynlig, (kjekkhet og arroganse går hånd i hånd), så hadde jenter vært mindre kroppsfikserte hadde man ikke trengt PU!

-frank

Lenke til kommentar
som for eks at utseendet ikke har noe å si

Du vil være overrasket over hvor lite det har å si. Det som har noe å si er hvordan du fremstår. En kjekk fyr som fremstår som svak og innesluttet vil sannsynligvis oppleves som mindre attraktiv enn en som er gjennomsnittlig, men utadvendt og har god selvtillit (og viser det).

Tror du ikke en som ser bedre ut vil ha bedre selvtillit?
Lenke til kommentar

Tror du ikke en som ser bedre ut vil ha bedre selvtillit?

Tror du alle mennesker er like?

Selvtillit kommer av alt for mange ting til at det kan defineres av hvor bra du ser ut.

Og jeg må spørre, hvorfor skal en som ser bra ut ha bedre selvtillit enn andre?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du alle mennesker er like?

Selvtillit kommer av alt for mange ting til at det kan defineres av hvor bra du ser ut.

Og jeg må spørre, hvorfor skal en som ser bra ut ha bedre selvtillit enn andre?

Fordi man får mer positiv feedback, noe som fører til bedre selvtillit

Endret av logaritmemannen
Lenke til kommentar

Fordi man får mer positiv feedback, noe som fører til bedre selvtillit

Det hjelper lite hvis du ikke har gode sosiale egenskaper.

Pene mennesker har trolig bedre selvtilitt i gjennomsnitt enn mindre pene mennesker, men hvis du titter på enkeltindividene så er det mye variasjon.

Lenke til kommentar

Det hjelper lite hvis du ikke har gode sosiale egenskaper.

Selvfølgelig handler det om hvor godt man fungerer sosialt, men å kunne kle seg bra hjelper bedre enn å ikke gjøre det

EDIT: Når jeg mener å se bra ut, tenker jeg ikke på genetisk utseende, men på kropp, klesstil, kul hårsveis etc.

Endret av logaritmemannen
Lenke til kommentar

Problemet mitt med PU er ikke at folk lærer å stole på seg selv, føler seg tryggere sosialt e.l. , men at de læres opp av et system som i utgangspunktet er bygget opp på å plukke opp damer.

Man vil jo sikkert ha gode resultat med selvfølelse og sosiale settinger om man investerer 10 000 kr og en helg på et hvilket som helst annet "pump your self esteem" kurs :tease:

For meg er det ikke PUA som er det triste her, men at så mange gutter opplever kvinner så "annerledes" at de må kurses for å ha kontakt med dem.

Lenke til kommentar

Problemet mitt med PU er ikke at folk lærer å stole på seg selv, føler seg tryggere sosialt e.l. , men at de læres opp av et system som i utgangspunktet er bygget opp på å plukke opp damer.

For meg er det ikke PUA som er det triste her, men at så mange gutter opplever kvinner så "annerledes" at de må kurses for å ha kontakt med dem.

Og det er her de aller fleste av PUA-haterne tar feil.

Du skjønner, det er veldig mange mennesker som begynner med PUA for å plukke opp damer, men det handler om så mye mer. Alle som virkelig setter seg inn i materialet finner fort ut at det PUA-miljøet egentlig gjør er å lære bort og kartlegge systemet bak alt som kan kalles menneskelig interaksjon.

Det vil alltid være folk som vil ha vanskelig for å innrømmme nøyaktig hvor stor forskjell kroppspråk, toneleie og game generelt kan utgjøre i hverdagen vår. Store karrierer og lang- og kortvarige kjærlighetsliv står og faller på nettopp disse evnene, og det er derfor ikke noe galt med å se på disse evnene som essensielle.

Mange mennesker plukker opp noen av disse evnene gjennom deres oppvekst, men det finnes mange som ble snytt for denne svært viktige delen av oppdragelsen. I disse dager kan man lære alle disse tingene gjennom det allmektige internett, men det finnes igjen mennesker som aldri vil skjønne hvorfor disse konseptene fungerer før de ser det med deres egne øyne, derav bootcamps. At de koster så mye er enkel "supply and demand"-teori.

TL;DR: Den harde sannheten er at hele denne PUA-greia ikke er et skuespill eller triks for å lure jenter - det er et system som lærer menn å forstå hvorfor kvinner føler seg tiltrukket av menn. Er det virkelig galt av en "nice guy" å prøve å forstå hvorfor drømmedama valgte han drittsekken over han?

Peace out.

EDIT: Jeg vet ikke om dette har blitt tatt opp i løpet av de 50 sidene, men jeg vil gjerne utfordre tvilere til å komme med grunner til hvorfor PUA er en "scam"/ikke er legitimt/ikke funker. Gjør det gjerne så detaljert så mulig, slik at vi slipper misforståelser. Denne diskusjonen trenger ikke nødvendig å være en "Vi har rett, dere tar feil"-diskusjon. :)

Endret av Dark_Nemesis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med de som leser bøker for å lære seg hvordan de skal komme seg frem i verden og bygge gode relasjoner? Tenker spesielt på boken "How to Win Friends and Influence People"

Er det trist?

Lenke til kommentar

EDIT: Når jeg mener å se bra ut, tenker jeg ikke på genetisk utseende, men på kropp, klesstil, kul hårsveis etc.

Da er jeg mer enig ja.

Når det ble snakk om utseende her tenker jeg automatisk på genetiske ansiktstrekk, høyde osv.

Men da det å stelle seg, bruke pene klær, fikse håret osv, er noe som oppfordres i PU, så ser jeg ikke Flatlus sitt innlegg som noe motargument, men heller det motsatte.

Lenke til kommentar

Hva med de som leser bøker for å lære seg hvordan de skal komme seg frem i verden og bygge gode relasjoner? Tenker spesielt på boken "How to Win Friends and Influence People"

Er det trist?

Å ville forbedre seg (på en eller annen måte) er på ingen måte trist. At man skal trenge kursing for å snakke med motsatte kjønn mener jeg er trist. Hva er det vi gjør i samfunnet vårt som skaper en ide om at vi er så forskjellig? At man trenger en egen måte å kommunisere på når man skal snakke med en dame?

Variasjonen fra en kvinne til en annen kan være likeså stor som fra en mann til en kvinne :)

Betyr ikke at man skal la være å forbedre seg av den grunn (mener altså ikke at folk som kjører PUA løpet er triste eller tragiske mennesker)

Lenke til kommentar

*snip*

Må innrømme at etter å ha lest i tråden har jeg fått et veldig annerledes inntrykk av PUA. Akkurat fordi så mange vektlegger personlig utvikling, og personlig utvikling som de ikke bruker til å sjekke opp damer.

Er ikke ønsket om bedret selvtillitt eller livskvalitet jeg kritiserer (det er da ganske universelle ønsker).

Det er noe med at et system (selv om det brukes annerledes enn det opprinnelig var tenkt) bærer med seg enkelte verdier.

Hvordan forstår man det å være "en bra mann" innenfor PUA?

Hvilket kvinnesyn finner man f.eks. i PUA?

Hvilke forståelser av seksualitet og legning?

Hvilke forståelser av samliv?

(Disse er ikke ment som retoriske spørsmål, så om noen har tenkt på det må de gjerne svare :) )

Ideologien(e) bak en teori vil vises gjennom f.eks. begrepsbruk og underliggende diskurser.

Så lenge man kan forholde seg kritisk til disse (i likhet med hvordan man må forholde seg kritisk til enhver selvhjelps/be all you can be ideologi) så er det jo ikke noe problem :)

Det er kanskje dette jeg savner når jeg leser innlegg fra PUA tilhengere her i tråden som forteller om hvor nyttig det har vært for dem. Jeg betviler ikke verdien det har hatt i deres liv, eller at vi skal nekte andre å ta del i det - men om man skal bruke et slikt program for å gjøre endringer hos seg selv bør man kanskje tenke litt over hva som "kommer med på kjøpet".

Slik jeg ser det har PUA vært flink til å skape et språk og en kommunikasjonsform som har gjort det mulig for mange menn og snakke om akkurat problemet med å forholde seg til damer. Ingen vinner jo (uansett kjønn) på at folk sitter hjemme og basker i sin "forever alone" om det gjør dem ulykkelig.

Forbeholder meg likevel "retten" til å være skeptisk til enhver teori som hevder å ha svare på relativt store og kompliserte prosesser (som kjønnsrelasjoner er), om det kommer fra PUA, biologer eller kjønnsforskere.

Lenke til kommentar

...

Du lærer ingenting av dette PUA opplegget, uansett. Du tror du forstår, men du gjør det ikke. Det er i møte med menneske at menneske utvikler seg, dermed er det erfaring og praksis som er eneste løsning. Se 'litt' objektivt på det materialet de selger. Men som sagt flere ganger. Det handler også om måten man tenker om ting på og da har jeg anbefalt kognitiv terapi, noe du kan få hjelp med hos f.eks en psykolog. Det kan jeg garantere vil hjelpe deg mer enn noen annen PUA slask kunne gjort på 10 år, om i det heletatt.

Videre synes jeg det er helt ute på viddene å trekke inn så mange faktorer om meg personlig, som ikke har noe med saken å gjøre på noen som helst måte. Du sier jeg fremstår som en menneskekjenner, men er det ikke, fordi jeg kun har erfaring med sosialt flinke mennesker. Hva vet du om det.

Lenke til kommentar

Du lærer ingenting av dette PUA opplegget, uansett. Du tror du forstår, men du gjør det ikke. Det er i møte med menneske at menneske utvikler seg, dermed er det erfaring og praksis som er eneste løsning. Se 'litt' objektivt på det materialet de selger. Men som sagt flere ganger. Det handler også om måten man tenker om ting på og da har jeg anbefalt kognitiv terapi, noe du kan få hjelp med hos f.eks en psykolog. Det kan jeg garantere vil hjelpe deg mer enn noen annen PUA slask kunne gjort på 10 år, om i det heletatt.

Virkelig? Og hva slags argumenter har du for at du lærer ingenting av PUA-opplegget? Har du prøvd PUA? Har du en gang pratet med folk som har prøvd å lære seg PUA? Hvorfor er det så mange mennesker som har prøvd PUA som er uenig med deg? Hvis de lærer ingenting, så burde folk være mer misfornøyde.

Tenk på lære seg engelsk. Du kan lære deg engelsk, med bare praksis. Men er det den beste måten? Eller er det kanskje lurt å lære seg noe teori, spesielt i starten. Hvor fort tror du lærer om du kan ingenting fra før av? Kan du ingenting så går det mye tregere, fordi du har ikke muligheten til å få erfaring.

Slik er det med jenter også. Har du ikke sjangs, så har du ikke muligheten til å få erfaring. Selv om du har erfaring, så kan det være greit å lære seg litt teori.

Videre synes jeg det er helt ute på viddene å trekke inn så mange faktorer om meg personlig, som ikke har noe med saken å gjøre på noen som helst måte. Du sier jeg fremstår som en menneskekjenner, men er det ikke, fordi jeg kun har erfaring med sosialt flinke mennesker. Hva vet du om det.

Hvordan? Jeg ser det fra svarene dine. Du skrev at man kan bli brutt ned iløpet av 2 sekunder. Dette kommer fra din erfaring med rusmisbrukere. For mindre sosialt flinke som ikke vil bruke rus, så er det vanskelig å bli brutt ned fra det nivået de er på, og om de skulle ha en dårlig periode, så er det enkelt å komme seg tilbake senere. For dem er det svært vanskelig å komme seg opp.

Du anser deg selv som en menneskekjenner. Du benektet det ikke. Men i virkeligheten kjenner du bare til en type menneske og tror alle andre er som dem. Derfor kommer du med så bombastiske løsninger og tror en behandling vil hjepe for alle. Kognitiv terapi kan være bra for de med deprisjonsproblemer eller mangler selvtilitt. Det vil fungere dårlig for de som ikke er deprimerte, men ønsker å bli bedre sosialt. Det eneste rådet du har gitt dem er, ha et godt utsende og prøv å få erfaring. Problemet er at det ofte ikke fungerer når du ikke har noen venner å få erfaring med.

For noen mennesker (f.eks. deg) så er det en selvfølge og det ser ut til å fungere godt uten at du trenger å anstrenge deg, men for mange andre mennesker er det ikke en selvfølge. De kan prøve og feile så mye de kan, men de vil som oftest ikke ha muligheten til å prøve og de gangene de prøver så feiler de. Prøv å se litt utenfor boblen. Ikke alle er som deg.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

*snip*

Klippklipp.

Hvordan forstår man det å være "en bra mann" innenfor PUA?

Dette er fryktelig subjektivt. En bra mann er en mann med en individuell identitet og et sterkt mindset, og den fellesfaktoren for alle bra menn er at denne identiteten skal være sterk. Altså, du skal ikke være villig til bøye litt på integriteten din og den slags for noen som helst. Det finnes veldig mange menn som gjør nettopp dette i håp om å bli bedre likt av kvinner, så prinsippet om å holde fast på prinsippene du mener gjør deg til en mann er svært viktig. Utover dette er det ingen spesielle "regler", ettersom mannlige trekk også er subjektivt til en viss grad.

Hvilket kvinnesyn finner man f.eks. i PUA?

Her er det viktig å tydeligjøre at PUA-miljøet ikke har et bestemt syn. Det finnes såklart forskjellige grener, men de aller fleste bygger opp deres egen "gren" gjennom deres verdier, slik det står forklart litt lenger oppe. Det eneste alle er enige om er at det finnes visse ting alle attraktive reagerer likt på når de tkommer til kjønnsrelasjoner, populært kalt "attraction triggers".

Hvilke forståelser av seksualitet og legning?

Dette bygger videre på det jeg snakket om i de to første punktene. Det e rikek slik at PUA-miljøet har ett bestemt syn på en sak. Dette miljøet består stort sett av individer med deres egne synspunkter og verdier, og målet er å hjelpe nybegynnerne med å finne deres egne synspunkter og verdier. Dette er det miljøet vårt egentlig handler om.

Hvilke forståelser av samliv?

Hver person i miløet har sitt eget syn og definisjon på hva som burde legges i begrepet "samliv".

Til slutt vil jeg bare si at det er greit at du er skeptisk til at det finnes et system bak all interaksjon vi foretar oss med andre mennesker. Det er en stor pille å svelge for de aller fleste. Men hvis man setter seg inn i det miljøet har å tilby, vil man fort skjønne at man har sett alle konseptene bli applikert i virkeligheten. Det er dog langt færre som faktisk har observertdem.

Peace out.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@ Camlon: Når en som kaller seg MESTERPua blir spak som en usikker skolejente så bør folk skjønne at det ligger ugler i mosen. Bare se hvor usikker han blir ved denne

uhøytydelige testen, "du er for snill" - hva er det for noe tull a?

@Snartenkt: Jeg har selv erfart hvor mye utseendet har å si. Har en et gjenomsnittelig utseendet

så er jeg enig at å forbedre personligheten kan hjelpe. Er en derimot mindre pen er det veldig vanskelig å

score hotte babes dersom en ikke er kjendis eller har noe annet ekstraordinært over seg. Dette står i sterkt kontrast til hvor

LETT det er å få seg digge damer dersom en er kjekk. PUA-hjernevaska folk benekter dette men det er den tøffe virkeligheten.

@Dark_Nemesis: Bevisbyren ligger hos PUAene, det er de som kommer med hårreisende påstander som at hvem som

helst kan bli pikenes jens. Det finnes ingen slik metode, kun teorier som kan hjelpe enkelte folk med enkelte problemer.

Ser en bak de fancy pua-begrepene så er det egentlig bare sunn fornuft som repakkes og selges som revolusjonerende

pua-produkt. I tilegg er det masse dårlige råd der som gjør sære folk bare enda særere. Forvent ikke at noen har tid

eller gidder å ta for seg alt det sludderet innefor pua.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...