Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?

Anbefalte innlegg

Det hjelper ikke med en god oppfølgersnakk heller, så lenge du ikke er personen hun synes det er verdt å henge med hele resten av byturen, kanskje få nummeret til og date senere, os.v.

Til det hjelper det bare å ha et utseende og et liv og en personlighet som appellerer til akkurat henne.

det er mye som faktisk må klaffe her..

Om du tenker deg om, så er sansynligheten liten for at jenta har akkurat det utseende, det livet, og den personligheten som gutten leter etter.

og når samtidig jenta skal føle akkurat det samme for gutten, så ser jeg på den sansynligheten som veldig liten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper ikke med en god oppfølgersnakk heller, så lenge du ikke er personen hun synes det er verdt å henge med hele resten av byturen, kanskje få nummeret til og date senere, os.v.

Til det hjelper det bare å ha et utseende og et liv og en personlighet som appellerer til akkurat henne.

Om du tenker deg om, så er sansynligheten liten for at jenta har akkurat det utseende, det livet, og den personligheten som gutten leter etter.

og når samtidig jenta skal føle akkurat det samme for gutten, så ser jeg på den sansynligheten som veldig liten...

Bare tull. Speil henne, så kan du få hvem du vil. Det er bare du som setter begrensningene,Trust me.

Lenke til kommentar

Bare tull. Speil henne, så kan du få hvem du vil. Det er bare du som setter begrensningene,Trust me.

ja, er ganske enig med deg der :)

kommentaren var rettet mot dkny, for jeg mener sansynligheten er for liten til at 2 mennesker skal passe perfekt sammen. Da hadde det ikke vært mange par for å si det sånn..

Lenke til kommentar
for jeg mener sansynligheten er for liten til at 2 mennesker skal passe perfekt sammen. Da hadde det ikke vært mange par for å si det sånn..

Jeg sa ikke perfekt, jeg mente NOK, over grensa hennes eller whatever.

Forresten er det da mange par som mener de passer perfekt sammen.

Og om det hadde vært nok å bruke PUA for å få drømmedama så hadde alle gutter hatt drømmedama nå, og aldri blitt forlatt av henne til fordel for noen andre, eller hatt kjærlighetssorg og laget "hvordan få tilbake dame"-tråder på forumer, for å si det sånn.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

ja, er ganske enig med deg der :)

kommentaren var rettet mot dkny, for jeg mener sansynligheten er for liten til at 2 mennesker skal passe perfekt sammen. Da hadde det ikke vært mange par for å si det sånn..

Bra! ;) men du vil heller aldri finne en som er HELT perfekt og som er lik deg.Hvor kjedelig er det ikke med en person som er deg bare i en kvinnelig verson? Det hadde jeg adri holdt ut. et fohold handler om å se seg selv i den andre personen JA, men ikke være helt klin lik! det eneste som er viktig er hvilke verdier og dama verdsetter, men interesser kan være vidt forkjellige.

Lenke til kommentar

Og om det hadde vært nok å bruke PUA for å få drømmedama så hadde alle gutter hatt drømmedama nå, og aldri blitt forlatt av henne til fordel for noen andre, eller hatt kjærlighetssorg og laget "hvordan få tilbake dame"-tråder på forumer, for å si det sånn.

i PU-miljøet finnes det ingen drømmedame :)

og alle gutter bruker da heller ikke PU-teknikker? :p

Lenke til kommentar

i PU-miljøet finnes det ingen drømmedame :)

og alle gutter bruker da heller ikke PU-teknikker? :p

Jo, i større og mindre grad. veldig situasjonsbestemt. Noen her som aldri har gått bort til en jente sjarmert henne i senk for så å trekke seg tilbake? konsekvens : Hun kommer til deg Fordi : Du virker som en selvsikker og sjarmerende gutt som liker og bli kjent ed folk! Med mindre det er dama som sliter med dårlig selvtillitt som det desverre er alt for mye av i dette samfunnet. Sad, but true.

Lenke til kommentar

Det PUA gjør er jo å tilby en oppskrift på hvordan man best kan manipulere andre så de skal like deg bedre. Personlig synes jeg dette blir unødvendig, da jeg gjennom nesten to tiår har klart å finne en brukbar oppskrift på dette selv, som jeg er fornøyd med.

Men jeg skjønner ikke hvorfor folk er så negative til PUA, for egentlig all kommunikasjon mellom mennesker er manipulasjon, slik jeg ser det. Noe så enkelt som "Hei, lenge siden sist. Hvordan går det?" til en gammel venn, hvor dating og slikt ikke er relevant en gang, er manipulasjon. Man får den andre parten til å tro at du er en hyggelig person som hilser, anerkjenner at det er lenge siden dere har sett hverandre, og til og med spør hvordan det går. Hvor mange har ikke opplevd at personen faktisk ikke lurer på hvordan det går, men bare prøver å være hyggelig.

PUA tilbyr som sagt en generell fremgangsmåte på hvordan denne manipulasjonen kan foregå i dating-sammenheng og lignende. Om noen velger å ta i bruk denne fremgangsmåten for jo bli opp til dem. Det blir uansett ikke verre enn å finne informasjon om hva det skulle være på internett/en bok/en reklameplakat/etc. og ta det i bruk (som vi alle gjør stadig vekk).

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det PUA gjør er jo å tilby en oppskrift på hvordan man best kan manipulere andre så de skal like deg bedre. Personlig synes jeg dette blir unødvendig, da jeg gjennom nesten to tiår har klart å finne en brukbar oppskrift på dette selv, som jeg er fornøyd med.

Men jeg skjønner ikke hvorfor folk er så negative til PUA, for egentlig all kommunikasjon mellom mennesker er manipulasjon, slik jeg ser det. Noe så enkelt som "Hei, lenge siden sist. Hvordan går det?" til en gammel venn, hvor dating og slikt ikke er relevant en gang, er manipulasjon. Man får den andre parten til å tro at du er en hyggelig person som hilser, anerkjenner at det er lenge siden dere har sett hverandre, og til og med spør hvordan det går. Hvor mange har ikke opplevd at personen faktisk ikke lurer på hvordan det går, men bare prøver å være hyggelig.

PUA tilbyr som sagt en generell fremgangsmåte på hvordan denne manipulasjonen kan foregå i dating-sammenheng og lignende. Om noen velger å ta i bruk denne fremgangsmåten for jo bli opp til dem. Det blir uansett ikke verre enn å finne informasjon om hva det skulle være på internett/en bok/en reklameplakat/etc. og ta det i bruk (som vi alle gjør stadig vekk).

Akkuratt, vel når jeg spør en person om hvordan de har det, så gjør jeg det fordi jeg lurer på hvordan det går. Jeg er jo glad i personen. Mulig du/dere spør bare for å være falske og manipulerende eller fordi dere ikke kan finne på noe annet å si. Det er jo riktig at alle har et ego, det er naturlig det, men i hvor stor grad er noe annet. En som leser PUA hadde aldri kjøpt en øl til en jente eller gjort noe for henne som kun var til fordel for ho.. Dere ser på det som en test og en utnyttelse. Om noen utnytter deg så merker du det rimelig fort, men det går tross alt ann å gjøre noe selvom du kanskje vet at du ikke vil få noe igjen for det. Du vet jo at ho får noe igjen for det hvertfall, selvom ho ikke skrever med beina for deg like etter.

Kommunikasjon er desverre ikke manipulasjon. Det er hva det er, kommunikasjon. Det er noen personer som er helt rå på det, og du har sikkert møtt personer som har gitt deg det verste førsteinntrykket, men når de begynner å snakke og jo mer de snakker, så forsvinner på en måte synet av det du først hadde.

Altså: Kommunikasjon (fra latin: communicare, «gjøre felles») har betydninger som «å melde, meddele, underrette om, stå i forbindelse med» og er en betegnelse på overføring eller utveksling av informasjon mellom personer. En mulig definisjon kan være: «Kommunikasjon er den prosessen der en person, gruppe eller organisasjon (sender) overfører informasjon til en annen person, gruppe eller organisasjon (mottaker) og der mottaker(ne) får en viss forståelse av budskapet». [1] Kommunikasjon er også definert som: «Den prosessen som har tankens enhet som mål.»

Når mennesker kommuniserer med hverandre, spiller den ikke-verbale delen av kommunikasjonenen en avgjørende rolle. Assosiasjoner, idéer, predisposisjoner og følelser påvirker hvordan informasjonen blir oppfattet og tolket av dem som kommuniserer.

Det kan brukes til å manipulere personer, jenter stort sett er ganske flinke på det noen ganger, det må jeg innrømme, om ikke gjennom det verbale så det fysiske, som sminke. Men du kan ikke si at alle er ute etter å manipulere hverandre på grunn av dems egen egoisme, eller for å sanke goder og fordeler hele tiden fra andre. Det er mange som er slik, altfor mange, men jeg er ikke slik selv og da er det heller ikke så vanskelig å avsløre andre for det.

Kroppspråket avslører mer enn hva noen sier, og dette er det vanskelig å manipulere. Det sier også litt om din status i samfunnet. "Mange aspekter av det ikke-verbale har en universell gyldighet og ofte vil disse ikke-verbale signalene overstyre verbale tegn"--"Talespråket vårt kan være dårlig egnet til å kommunisere viktige sider ved den menneskelige eksistens, for eksempel følelser. Ikke-verbale signaler kan være mye mer effektive ved formidling av følelser. Slike ikke-verbale tegn er i større grad enn verbalspråket bærere av budskapets emosjonelle innhold. Ikke-verbal atferd kan enten klargjøre eller forstyrre meningen i den verbale kommunikasjonen

Uansett, som jeg har prøvd å få sagt utallige ganger, det som er allment kjent, eller det som er forsket på i mange tiår, er et mye bedre materiale å ta lærdom fra enn fra en gjeng sopphuer som skal ha pengene sine for andres lidelser. Hvor mange kapitler er det i bøkene deres som omhandler signaler på at en jente er intressert i dere seksuelt? For å si det mildt, ingen trenger å fortelle deg hvordan disse signalene ser ut, for det merker du med en gang... hvis det er noen.

En annen ting; Det er kjekt å ha en formening om hva du er ute etter og ikke se på alt som beveger seg som fritt vilt. Jeg tror dette settes pris på hos jenter også, at du vet hva du vil ha. Ikke at du later som om du ikke er intressert bare for å få henne til å få mer lyst på deg hvis det først dukker opp noen som er det. Da er du ekte og ikke manipulerende. Kanskje innsatsen hennes videre gjør deg mer intressert etterhvert, kanskje ikke. Men sånn er de fleste gutter, at de kunne puttet kuken i en bolle med kjære om de ikke fikk noe bedre samme dag. Kvaliteten på deg gjenspeiles i jentene du klarer å finne. Det er kanskje en egoistisk tanke, men like mye til fordel for andre som for deg.

Så konklusjon: Hvis du vil bli bedre på dette, så kanskje man skal starte med å gjøre noe fra der det kommer fra, dine egne tanker, dine verdier og moral. Om du ikke gidder å trene og ta vare på deg selv, så kan du hvertfall tenke at den jenta du omsider vil ha fortjener en sunn og bra kropp. Eller at det du nå gjør, tenker at du skal peise over flest mulig jenter overhodet ikke er til fordel for deg eller hvordan du former dine tanker.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Men det er også ganske naturlig og logisk siden man ikke har nok følelser eller opplevelser tilknyttet personen. Det er det samme med alle personer man ikke kjenner. Det at man er litt falskt hyggelig til å begynne med er bare for at ting ikke skal bli unødvendig negativt eller til og med bare nøytralt.. Man snakker med personen og etterhvert begynner begge partene og bry seg mer naturlig. Det er ikke helt riktig å kalle det manipulasjon syntes jeg, heller bare å styre første møte i en positiv retning.

Lenke til kommentar

Man har ikke noen relasjoner fra før, men uansett er det et menneske du snakker med, som utrolig nok har følelser akkuratt som deg selv. Og så lenge du er hyggelig, med tanke på at faktiskt ikke har lyst til å såre denne personen, så er det ikke manipulasjon. Når det gjelder PU så er det vel manipulasjon når det eneste målet er å ende opp i senga og ikke bli kjent. Definisjonen på å manipulere er "å tildekket påvirke andre, lure"

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hva slags master har hun da Anonym?

Hvorfor sjekker dere opp jenter på byen egentlig? Det er vel bortkastet å bruke så mye tid på å lese i denne tråden og studere PU opp og ned, når man liksom møter jenter som skjønner opplegget med en gang og alikevel biter på. Det er da du møter din likesinnede vel? Jeg kan nesten vedde penger på at de fleste ikke engang hadde turt å prøve seg på noen jenter som ikke var på byen og var dritings.

Lenke til kommentar

Det handler om hva som er sosialt akseptabelt, i forhold til samfunnets normer. Selv har jeg null problemer med både dates og å bli kjent med jenter på dagtid, da jeg har en litt annerledes bakgrunn enn de fleste her. Dog er det mye mer akseptabelt å sjekke opp jenter på byen, og da blir også veien til et ONS både enklere og raskere.

Nå om noen bruker alkohol som en slags jukselapp er ikke noe jeg skal begi meg innpå, så det får du ta opp med noen andre. Hvordan sjekker du opp jenter, dagtid, sosiale settinger eller noe helt annet?

Lenke til kommentar

Det handler om hva som er sosialt akseptabelt, i forhold til samfunnets normer. Selv har jeg null problemer med både dates og å bli kjent med jenter på dagtid, da jeg har en litt annerledes bakgrunn enn de fleste her. Dog er det mye mer akseptabelt å sjekke opp jenter på byen, og da blir også veien til et ONS både enklere og raskere.

Nå om noen bruker alkohol som en slags jukselapp er ikke noe jeg skal begi meg innpå, så det får du ta opp med noen andre. Hvordan sjekker du opp jenter, dagtid, sosiale settinger eller noe helt annet?

Okai. Jeg har venninder jeg har kjent i mange år, både gjennom skole og jobb og andre venner, og så blir man alltid kjent med nye gjennom de igjen. Altså når man først har et nettverk, så jobber det for deg og av seg selv. Ikke at mine venninder ser på meg som sin homovenn som er med de på shopping og cafe osv, men jeg bare liker å prate med de. Har du først en del gode venninder, da får du deretter også. Det er mye bedre å ha sex med personer du kjenner, som du er komfortabel med og trygg med. Hvis en jente er alene og ellers ville dratt på byen for å få seg noe, så velger hun jo heller en som er trygg, som hun vet hvor hun har, altså at begge vet at det er uforpliktende og at man kun er venner.

Lenke til kommentar

Det er mye bedre å ha sex med personer du kjenner, som du er komfortabel med og trygg med. Hvis en jente er alene og ellers ville dratt på byen for å få seg noe, så velger hun jo heller en som er trygg, som hun vet hvor hun har, altså at begge vet at det er uforpliktende og at man kun er venner.

Hvorfor presenterer du dine preferanser som den eneste objektive sannhet? Hvorvidt man foretrekker å ha fuckfriends og finner jenter gjennom nettverket sitt eller finner jenter på byen har da ingenting å si? Så lenge det funker for deg og du er komfortabel med metoden er det da knakende likegyldig om møter jenter på dagtid, nattid, utesteder, bibliotek, butikken, foreninger, treningsstudiet etc.?

Du benytter deg konsekvent av stråmannsargumentasjon, du kommer inn med en bedrevitersk know-it-all-holdning i en debatt når du tydeligvis er blant dem med minst kunnskap om temaet. Bortsett fra de bøkene i kognitiv terapi du anbefalte for en stund siden har jeg knapt sett deg bidra med annet enn intetsigende svada.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Hvorfor presenterer du dine preferanser som den eneste objektive sannhet? Hvorvidt man foretrekker å ha fuckfriends og finner jenter gjennom nettverket sitt eller finner jenter på byen har da ingenting å si? Så lenge det funker for deg og du er komfortabel med metoden er det da knakende likegyldig om møter jenter på dagtid, nattid, utesteder, bibliotek, butikken, foreninger, treningsstudiet etc.?

Du benytter deg konsekvent av stråmannsargumentasjon, du kommer inn med en bedrevitersk know-it-all-holdning i en debatt når du tydeligvis er blant dem med minst kunnskap om temaet. Bortsett fra de bøkene i kognitiv terapi du anbefalte for en stund siden har jeg knapt sett deg bidra med annet enn intetsigende svada.

Jeg er åpen for kritikk jeg. Men da må du jo komme med hvorfor du mener at jeg ikke presenterer sannheten uten å si at jeg er kunnskapsløs og uten erfaring innen deres hellige tema. Det hele bunner i respekt for seg selv og andre og det er på høy tid å gjøre noe med ukulturen. Det er hele poenget.

Er jeg en "know-it-all" fordi jeg sier at det er bedre å ha sex med de personene du kjenner? Er ikke det bare sånn virkeligheten er? Jeg kom med det som noe konsktruktivt også ettersom det virker som dere ikke kan tro på at det går ann å oppføre seg som folk og alikevel få seg noe.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...