ATWindsor Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Sosial intelligens er kunnskaper man tilegner seg over veldig lang tid med sosialisering, i underbevisstheten. PUA er å lære seg det bevisst. Det er egentlig bare en måte å få bedre sosial intelligens. Om noen bruker sosial intelligens til å såre og bruke jenter er det galt. Ikke fordi det er PUA, men fordi det er en negativ handling. Det er vel omtrent like relevant som å argumentere for at hacking er fint og flott fordi det bare er en måte å bli bedre til å skrive på tastatur. Det er ikke nødvendig å være PUA for å tenre sosial intelligens eller ha god sosial intelligens, å være PUA/ønske å være det sier noe om hva du vil oppnå, ikke hva slags egenskaper du har. AtW Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Sosial intelligens er kunnskaper man tilegner seg over veldig lang tid med sosialisering, i underbevisstheten. PUA er å lære seg det bevisst. Det er egentlig bare en måte å få bedre sosial intelligens. Om noen bruker sosial intelligens til å såre og bruke jenter er det galt. Ikke fordi det er PUA, men fordi det er en negativ handling. Det er vel omtrent like relevant som å argumentere for at hacking er fint og flott fordi det bare er en måte å bli bedre til å skrive på tastatur. Det er ikke nødvendig å være PUA for å tenre sosial intelligens eller ha god sosial intelligens, å være PUA/ønske å være det sier noe om hva du vil oppnå, ikke hva slags egenskaper du har. AtW PUA er en måte å kompensere for manglende sosial intelligens en ellers ville tilegnet seg av mye sosial kontakt. Jeg mente det som et svar til de som ikke var PUA som snakket om hvor gode de var å plukke opp damer, uten at de hadde hørt om PUA. Ellers virker eksempelet ditt som et svakt forsøk på humor. Det er et veldig dårlig eksempel. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Sosial intelligens er kunnskaper man tilegner seg over veldig lang tid med sosialisering, i underbevisstheten. PUA er å lære seg det bevisst. Det er egentlig bare en måte å få bedre sosial intelligens. Om noen bruker sosial intelligens til å såre og bruke jenter er det galt. Ikke fordi det er PUA, men fordi det er en negativ handling. Det er vel omtrent like relevant som å argumentere for at hacking er fint og flott fordi det bare er en måte å bli bedre til å skrive på tastatur. Det er ikke nødvendig å være PUA for å tenre sosial intelligens eller ha god sosial intelligens, å være PUA/ønske å være det sier noe om hva du vil oppnå, ikke hva slags egenskaper du har. AtW PUA er en måte å kompensere for manglende sosial intelligens en ellers ville tilegnet seg av mye sosial kontakt. Jeg mente det som et svar til de som ikke var PUA som snakket om hvor gode de var å plukke opp damer, uten at de hadde hørt om PUA. Ellers virker eksempelet ditt som et svakt forsøk på humor. Det er et veldig dårlig eksempel. Hvorfor er det et dårlig eksempel? som jeg har nevnt før "En pick-up-artist er en person som driver å møter, dater og forfører kvinner som hobby/sport, og som ønsker å bli god i det aspektet.". Det er ikke "bare en måte å få bedre sosial intelligens", faktisk vil jeg si ekemeplet mitt er ganske treffende. La oss ta en annen sammenlikning, "Å ville bli verdensmester i stracraft er bare en måte å få bedre finmotorikk". Man må ha god finmotorikk for å få det til, men finmotoroikken er ikke målet, og man kan fint ha god finmotorikk uten å ha noen som helst slags innebefattelse med starcraft, hverken medfødt eller trent. Å være en PUA er ikke noe man gjør for å "kompensere for manglende sosial intelligens". Man kan være reneste don juan på dametekket uten å være en PUA også, det går faktisk ann å ha draget uten at man driver å dater/forfører kvinner som hobby/sport. AtW Lenke til kommentar
Gjest tom Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Skal menn slutte å ta kontakt med kvinner? Nei, det er systematiseringen og kalkuleringen jeg reagerer på. Endelig noen med en mening og et godt argument uten en masse bullshit, driver selv med å pu det er mange missforståleser ang pu (som at det kun fines en type "skole" og at alle pu folk har samme verdier og moral). det er systematisering i stort sett all pu, men mye av systematiseringen jeg driver på med går ut på å sette læring av sosiale situvasjoner i system. Det er også systematisering innen for hvordan man skal gå frem for å treffe en av det motsatte kjønn, så her kan jeg ikke argumentere i mot deg hvis det er dette du ikke liker. Jeg synes systematiseringen ikke er så ille (ellers hadde jeg vel ikke drevet med det ) Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Det de nekter å innse ved å argumentere mot at det er og forblir et falskt skuespill, er det vitenskapelig beviste. Jeg har brukt så mye av min tid på å få de til å forstå dette i Sjekketråden til ingen lykke. Desverre for de, er det sånn at vårt sinn består av mange kognitive elementer: Overfladisk: Automatiske tanker (Raske, korte, ureflekterte), indre dialog, indre samtale. Mellomnivået: Refleksjoner, vurderinger, meninger, forståelse, hukommelse, oppfatninger(skulle, burde, måtte-tenkning), tolkninger, selektiv (u)/oppmerksomhet, årsaksforklaringer, antagelser, selektiv hukommelse, personlige historier, overtro, fordommer, fordømmelser, konklusjoner, visjoner og bilder. Dypest i vår personlighet: Kjerneholdninger, dypt forankrede leveregler, skjema*. *: De dypest forankrede gunnholdningene, ofte kalt "skjema" innen kognitiv terapi Våre dypeste grunnholdninger til oss selv, er konkrete, absolutte holdninger som fungerer som et filter for vår opplevelse og tolkning av verden. Alle de kognitive elementene henger sammen, så at for eksempel de automatiske tankene er logisk avledet fra våre skjema og grunnholdninger. For eksempel hvis vi i dypet av vår personlighet har en tanke/et skjema om at "Jeg er en taper", så vil det føre til grunnleggende holdninger som "Hvis jeg blir kjent med en dame, kommer hun til å avvise meg". Dermed skal det "litt" mer til enn å diskutere andres livserfaring (for de, stort sett, aldri opplevde-) på kvinnefronten, med avanserte begreper og forklaringer på ting som rett og slett fører til et skuespill for både deg selv og andre. Jeg prøvde å få de inn på et dypere og mer avansert nivå, men de velger heller å holde seg til det overfladiske. Uansett om de så måtte komme opp med den "perfekte" strategi, som f.eks innen aksjetrading, ikke alltid fungerer som planlagt, blir det lett å forkaste disse. Det er fordi de egentlig ikke forstår, selvom de tror det, men resultatet viser noe annet. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 En form for PU er den naturlige modellen.. Den handler ikke om å kunne en haug av rutiner og setninger for å på best mulig måte forføre en kvinne. Nei, det handler om selvutvikling ved å sjekke jenter bare ved å kunne de grunnleggende PU - prinsippene. Det finnes ikke og er ikke noe galt med dette! Alle jenter er interessert i gutter de også, så om det kommer en gutt bort til dem og starter en samtale for å se hvor langt han kan dra det, enten til et forhold eller til sex er det noe galt i det? Det er mange som tror at PU handler om å forføre en jente med alle mulige linjer, ha sex med henne også forlate hun eller snu ryggen til henne. Det er overhodet ikke slik det fungerer. Det er kanskje noen kyniske menn der ute som oppfører seg på den måten, men det er viktig å gjøre jenta oppmerksom på hva man er ute etter. Dersom man ikke er ute etter et forhold, ja da forteller man det til jenta, og hvis hun da velger å avvise deg er det greit. De aller fleste jenter vil faktisk ha sex med gutter, men de må bli kjent med gutten på et litt dypere nivå for å ha lyst til det, i forhold til gutter som vil ha sex med "alt som rører seg". Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg sier ikke at det finnes flere løsninger uten grunn, altså det gjelder for meg selv også. Men jeg er sterkt imot de unødvendige avanserte begrepene og tolkningene på noe som i seg selv er relativt simpelt hvis man virkelig forstår prinsippet. Også at dere forkaster alt det vitenskapelige. Et eksempel på det er at en guru mye mulig kunne sagt at "Hvis en jente gjesper foran deg, er det et tegn på at samtalen er kjedelig", mens i realiteten er det bevist at gjesping er en form for å synkronisere seg med andre og vise empati. Det er også derfor gjesping såkalt "smitter". Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg sier ikke at det finnes flere løsninger uten grunn, altså det gjelder for meg selv også. Men jeg er sterkt imot de unødvendige avanserte begrepene og tolkningene på noe som i seg selv er relativt simpelt hvis man virkelig forstår prinsippet. Også at dere forkaster alt det vitenskapelige. Et eksempel på det er at en guru mye mulig kunne sagt at "Hvis en jente gjesper foran deg, er det et tegn på at samtalen er kjedelig", mens i realiteten er det bevist at gjesping er en form for å synkronisere seg med andre og vise empati. Det er også derfor gjesping såkalt "smitter". For mange er det nok enkelt, men for noen så er det ikke så enkelt. Da hjelper det ofte å bryte det ned til noe mindre. Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (..) Dermed skal det "litt" mer til enn å diskutere andres livserfaring (for de, stort sett, aldri opplevde-) på kvinnefronten, med avanserte begreper og forklaringer på ting som rett og slett fører til et skuespill for både deg selv og andre. Jeg prøvde å få de inn på et dypere og mer avansert nivå, men de velger heller å holde seg til det overfladiske. Det er derfor man i PU-miljøet fokuser på mest mulig erfaring, ikke mest mulig teori. (Ikke alle som følger dette dog) Kan du mye teori, så fint for deg. Har du ikke erfaring til å backe opp teorien så blir du sett på som en keyjockey (KJ), i en negativ form. M.A.O; Du er selv nødt til å gå ut og prøve og feile. Du er nødt til å lære fra egen erfaring. Det er den eneste måten du kan gjøre noe til virkelig ditt. Derimot: For å gjøre denne prosessen kortest mulig kan man lese teori som dytter deg i riktig rettning. Ved å benytte teori som en "veileder", eller et dytt i riktig retning, for så og skape egen erfaring kan du lære hva du skal gjøre for å lykkes. Erfaring er primærdata, teori er sekundærdata. Man kan klare seg med kun erfaring, men aldri med kun teori. En god blanding av primær og sekundærdata vil dog gi det raskeste, og beste(?) utfallet. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 For mange er det nok enkelt, men for noen så er det ikke så enkelt. Da hjelper det ofte å bryte det ned til noe mindre. Dette har jeg forstått er et argument, men kan du vise meg et eksempel på noe du har lært? Så kan jeg prøve å få deg til å forstå ut fra det.. Velg hva som helst, men noe du ikke visste fra før av som har hjulpet deg og som sitter støpt i grunnholdningene dine nå. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg er ikke PUA og har aldri vært det. Men jeg forstår at noen velger å benytte seg av muligheten. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg er ikke PUA og har aldri vært det. Men jeg forstår at noen velger å benytte seg av muligheten. Så mulig jeg har vært litt naiv da jeg trodde de som var for, var det med god grunn.. Thouchdown: Godt innlegg, erfaring er gull det. Bare synd det er lett å forkaste dårlig teori uten å forstå årsaken... annet enn at du ikke endte opp med 10'er dama hjemme på soverommet. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 For mange er det nok enkelt, men for noen så er det ikke så enkelt. Da hjelper det ofte å bryte det ned til noe mindre. Dette har jeg forstått er et argument, men kan du vise meg et eksempel på noe du har lært? Så kan jeg prøve å få deg til å forstå ut fra det.. Velg hva som helst, men noe du ikke visste fra før av som har hjulpet deg og som sitter støpt i grunnholdningene dine nå. Jeg vil gjerne svare på dette jeg og 1. Jeg har fått bedre selvtillit 2. Jeg har lært hvordan en jente tiltrekkes av en gutt, altså ikke direkte av utseende, men ved å være en ledende person som kan ta styringen. 3. Jeg har lært hvordan jeg kan bli mer oppmerksom på kroppspråk. 4. Jeg har lært å tolke forskjellig signaler, som når en jente tar i håret sitt osv, hva alle disse tingene betyr. 5. Jeg har lært push-pull teknikk osv, som skaper stor tiltrekning.. og lista forstetter laaangt, og alt det nevnte er prøvd i virkeligheten. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg er ikke PUA og har aldri vært det. Men jeg forstår at noen velger å benytte seg av muligheten. Så mulig jeg har vært litt naiv da jeg trodde de som var for, var det med god grunn.. Jeg er ganske nøytral til det. Jeg forstår at noen velger å sette seg inn i det, men personlig kunne jeg ikke tenke meg det. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg vil gjerne svare på dette jeg og 1. Jeg har fått bedre selvtillit 2. Jeg har lært hvordan en jente tiltrekkes av en gutt, altså ikke direkte av utseende, men ved å være en ledende person som kan ta styringen. 3. Jeg har lært hvordan jeg kan bli mer oppmerksom på kroppspråk. 4. Jeg har lært å tolke forskjellig signaler, som når en jente tar i håret sitt osv, hva alle disse tingene betyr. 5. Jeg har lært push-pull teknikk osv, som skaper stor tiltrekning.. og lista forstetter laaangt, og alt det nevnte er prøvd i virkeligheten. Det er vel greit det Selvtillit bygges ved å bevise for deg selv at kjerneholdningene om deg selv er feil. Du kan uten noen forkunnskap og erfaring prøve deg på 50 jenter uten at noen av de ga positive resultat. Det kan bare være at 5 var lesbiske, 15 var ikke ute etter et forhold, 10 var i et forhold og 20 var ikke din type fordi de ikke er voksne nok til å be deg inn bak teppet kun fordi du ikke hadde utseende de så etter. Men så kom det kanskje 2 suksessfulle situasjoner etter det og da kom selvtilliten på at materialet fungerer, men kanskje ikke deg selv. Det andre og tredje på lista var det jeg var ute etter konkrete eksempler på. At en jente tar seg i håret kan komme av mange grunner, og stort sett fatter du signalene på interesse når de først kommer, bare du i det heletatt får oppleve de. Det eneste jeg vet om push-pull teknikken er at man kan forestille seg en berg og dalbane med negative og positive følelser, hvorvidt du er intressert og får jenta til å tro at ho kan få deg, og i det neste øyeblikket ikke være fullt så intressert i ho f.eks. Du må jo først få fisken på kroken isåfall, og man må vel være ganske så menneskekjenner for å fatte når det passer seg best å oppføre deg slik, det kan jo t.o.m føre til at en jente som mer enn gjerne ville blitt med deg hjem ikke helt skjønner hva du egentlig vil og driter i deg. Dessuten tror jeg dette ville fungert best i et langvarig forhold hvor spenningen og alt annet forsvinner med forelskelsen. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Det er vel greit det Selvtillit bygges ved å bevise for deg selv at kjerneholdningene om deg selv er feil. Du kan uten noen forkunnskap og erfaring prøve deg på 50 jenter uten at noen av de ga positive resultat. Det kan bare være at 5 var lesbiske, 15 var ikke ute etter et forhold, 10 var i et forhold og 20 var ikke din type fordi de ikke er voksne nok til å be deg inn bak teppet kun fordi du ikke hadde utseende de så etter. Men så kom det kanskje 2 suksessfulle situasjoner etter det og da kom selvtilliten på at materialet fungerer, men kanskje ikke deg selv. Det andre og tredje på lista var det jeg var ute etter konkrete eksempler på. At en jente tar seg i håret kan komme av mange grunner, og stort sett fatter du signalene på interesse når de først kommer, bare du i det heletatt får oppleve de. Det eneste jeg vet om push-pull teknikken er at man kan forestille seg en berg og dalbane med negative og positive følelser, hvorvidt du er intressert og får jenta til å tro at ho kan få deg, og i det neste øyeblikket ikke være fullt så intressert i ho f.eks. Du må jo først få fisken på kroken isåfall, og man må vel være ganske så menneskekjenner for å fatte når det passer seg best å oppføre deg slik, det kan jo t.o.m føre til at en jente som mer enn gjerne ville blitt med deg hjem ikke helt skjønner hva du egentlig vil og driter i deg. Dessuten tror jeg dette ville fungert best i et langvarig forhold hvor spenningen og alt annet forsvinner med forelskelsen. Dette har ikke noe med å bevise at materialet mitt fungerer! Det handler om å by på seg selv, og være ute i mange situasjoner der man kan møte jenter for å øke sjangsen om forhold, sex eller hva du enn er ute etter. Og når du får fremgang og ser at du faktisk får resultater, kun ved å være deg selv (dvs. at du bruker ikke bruker rutiner osv, men du bruker kun "flørteteknikk" som du har lært for å si det på den måten, siden mange ikke klarer dette helt naturlig) Så blir du bedre og bedre, og da øker selvsagt selvtilliten. Poenget er at for mange er det helt naturlig, og du ser på mye av dette som ting man forstår og man ikke trenger å lære seg. Og sånn er det for noen, men mange har lyst til å bli bedre med jenter/damer og derfor er dette en god mulighet for å finne ut hvilke feil man gjør. Og dette med push-pull; det er ikke slik at jenta til slutt driter i deg, for dette er en teknikk som gjør henne tiltrukket av deg, og når du får hun tiltrukket da kan du eskalere, og da vil naturligvis jenta også ha mer. Endret 2. juni 2010 av Phase Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) [quote name='Phase' date=' 2. juni 2010 - 17:44' timestamp='1275493495' Dette har ikke noe med å bevise at materialet mitt fungerer! Det handler om å by på seg selv, og være ute i mange situasjoner der man kan møte jenter for å øke sjangsen om forhold, sex eller hva du enn er ute etter. Og når du får fremgang og ser at du faktisk får resultater, kun ved å være deg selv (dvs. at du bruker ikke bruker rutiner osv, men du bruker kun "flørteteknikk" som du har lært for å si det på den måten, siden mange ikke klarer dette helt naturlig) Så blir du bedre og bedre, og da øker selvsagt selvtilliten. Poenget er at for mange er det helt naturlig, og du ser på mye av dette som ting man forstår og man ikke trenger å lære seg. Og sånn er det for noen, men mange har lyst til å bli bedre med jenter/damer og derfor er dette en god mulighet for å finne ut hvilke feil man gjør. Og dette med push-pull; det er ikke slik at jenta til slutt driter i deg, for dette er en teknikk som gjør henne tiltrukket av deg, og når du får hun tiltrukket da kan du eskalere, og da vil naturligvis jenta også ha mer. Ja, altså det er ingen damer som kommer å banker på døra de og spør om du vil ha sex. Du snakker om disse hvor det faller helt naturlig, du burde tenke på at det er en grunn til det bortsett fra at de er født sånn for det er de ikke. Det kan jo umulig være en teknikk som gjør at jenta blir tiltrukket av deg når det først og fremst kreves at hun må være tiltrukket fra før av for å utnytte potensialet som ligger i den. Og ja, det er en fordel å finne ut av hva feil man gjør, men hvordan kan du vite det når du har fått stempla inn at "slik er det og slik skal det være". EDIT: Jeg har gått fra å være en som titter ut av vinduet og håpet på at det skulle være regn, bare for at jeg ikke skulle ha dårlig samvittighet ovenfor meg selv for at jeg satt inne, mens alle andre var ute å koste seg i sola. Jeg var rusmisbruker gjennom en god del år, men jeg fant ut at ingen ting er gratis og det finnes ingen snarveier med et langvarig resultat! Endret 2. juni 2010 av NicolasDarvas 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Jeg leste litt om PUA når jeg var yngre, men etterhvert så jeg ikke vitsen. Det er fordi PUA-teknikker, spesielt etterhvert er fokusert på hvordan få dame på byen. Altså, hvordan sjekke opp en dame på byen, og dereter få henne hjem til deg. Og målet er å kunne få flest damer hjem med høyest ranking. Hvordan kan man ha en ranking uansett, penhet er subjektivt og ofte synes jeg en 10jente er mindre pen enn en 6jente. Dere kan si mye om at målet er å bygge opp folks selvtilitt og lignende, men det er slik de fleste PUA-holder på, og det er slik materialet fungerer også. Er det bare meg, men jeg er ikke så heftig interesert i å sjekke opp damer på byen. For det første kjenner jeg ikke dem, så jeg vet ikke en gang om jeg er interesert i dem eller ikke. Som oftest er både jeg og dem helt andre personer på dagtid. I tilegg så putter mange jenter på byen opp et "skjold", fordi det er så mange folk som går opp til dem. Det er mye enklere å treffe jenter i andre sosiale sammenhenger. Spesielt siden jeg ikke plukker ut jenter på forhånd, men blir mer interesert etterhvert når jeg blir kjent med jentene. Det betyr naturligvis at jeg må ha god kjemi for å kunne bli interesert og da er de ofte interesert i meg også. Hvis det er noe som øker selvtilitten, så er det følelsen av at alle jenter jeg liker, også liker meg tilbake. Hvorfor kunne ikke PUA vært litt mer fokusert på å kunne forføre en jente i det normale liv og hvordan man skal holde interessen oppe når man er inne i et forhold. Siden de ikke gjør det ser jeg egentlig på PUA som ganske bortkastet og en blindgate. Tradisjonelle kilder er langt bedre. Endret 8. juni 2010 av Camlon 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå