Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?

Anbefalte innlegg

Dude, hvis du ser på The Game som representativt for alle PUA, da har du bomma!

PU handler bare om å utvikle deg selv, og ikke nødvendigvis om å kaste rutiner på dama til du blir blå i trynet. Jeg kjører selv noe som kalles Natural Game, som fokuserer mer på å vise selvsikkerhet og å være en interessant person.

Jeg syns det hadde vært fett, awesome, å blitt virkelig god til å sjekke, å bli en PUA. Det betyr ikke at alle jenter er targets, for du er vel ikke interessert i noen bare fordi de har mus og pætter? Det er fullt mulig å føre en normal samtale uansett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev jo i posten at jeg hadde sett på andre ting enn the Game. Når jeg skriver at jeg lar være å bruke rutiner osv. så betyr det jo i realiteten at jeg satser på en mer "natural game", jeg har jo ikke forkastet PU som lærekilde.

Det er egentlig ikke kritikk av PU, ettersom voksne mennesker vil ofte velge dette selv. Andre er jo PUA uten å egentlig spille noe som helst spill, de bare tiltrekker kvinner.

Allikevel. Når jeg møter en dame så legger jeg merke til utseendet og alt det der, men en PUA vil sannsynligvis rangere henne på en skala fra 1 til 10, og kategorisere henne som enten target eller obstacle. Det er ikke noe for meg.

Det minner meg om et ordtak fra førstegangstjenesten: "Artillerymen believe there are two kinds of people in this world. Targets and other artillerymen." Ordtaket finnes i mange variasjoner avhengig av hvem som sier det. Poenget mitt er vel egentlig at det er ikke sundt å vikle seg for langt inn i et mindset. Gjør alt med moderasjon.

Lenke til kommentar
Å kalle seg en pickup artist er vel bare å være ærlig om sine intensjoner, nemlig at man er typen som har sex fordi det er godt og ikke nødvendigvis knytter følelser opp mot det. Det er en ærlig sak, vel?

Nja, mulig jeg tolker litt for mye i uttrykket "pick up artist". Jeg tenker at når man bruker "artist" om seg selv, så legger man prestisje i å være "best" eller "proff" til en viss grad, som jeg ikke anser som en sunn holdning for et menneske. Det å bare ha casual sex for sexens skyld, ser jeg ingenting galt med i og for seg selv. Men som sagt, kanskje jeg tolker for mye i uttrykket PUA, og folk bruker det bare fordi det høres kult ut istedet for at de ser på seg selv som "artister".

Lenke til kommentar

Hwoarang, hvem er den virkelige kunstneren?

Han som ligger rundt, føler presset av å prestere og trenger å føle den bekreftelsen han får av å score,

eller han som nyter det han gjør og har et ønske om at de han involverer i kunsten sin nyter det like fullt som ham?

Armen, you cocky bastard! ;p

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Hwoarang, hvem er den virkelige kunstneren?

Han som ligger rundt, føler presset av å prestere og trenger å føle den bekreftelsen han får av å score,

eller han som nyter det han gjør og har et ønske om at de han involverer i kunsten sin nyter det like fullt som ham?

Armen, you cocky bastard! ;p

Jeg tror ikke jeg har sagt noe om hvem som er en virkelig kunstner. Bare det at jeg syns at de som gjør dette her og ser på seg selv som en "kunstner" har en usunn holdning til hele opplegget.

Lenke til kommentar

Det er så jævlig viktig det du nevner der Rajin at det nesten klikker for meg.

Selv synes jeg det er utrolig irriterende å bruke ordet PUA. Jeg trenger ikke det, jeg er meg. Jeg trenger ikke å pynte på noe. Dessuten skaper en sånn tittel et press på deg selv.

Det er nok å være meg selv med alt det innebærer. Selv har jeg fortsatt litt problemer med å akseptere meg selv helt, mye på grunn av at jeg har følt jeg har måttet ta på meg en rolle, en maske pga pick up. Sånn sett ble pick up svært destruktivt for meg, fordi jeg var vant til å bare følge magefølelsene tidligere, være ekte. På mange måter så føler jeg at jeg ble introdusert for utrolig mye unødvendig tenkning og resonnering med Game pick up. Det viktigste feilen jeg gjorde, og det viktigste jeg har lært er: stol på følelsene dine. Aksepter dem og følg dem. Ikke fake dem eller undertrykk dem.

Den masken er heldigvis snart på vei til Bloksberg,

Lenke til kommentar
Pickup artist er det det heter. Hadde det het Pickup Master eller Pickup Badass så hadde man kalt seg det, men det heter PUA og da kaller man seg det.

Kanskje det. Jeg er selv skeptisk til det å kalle seg for en "artist" selv om det bare er et navn...

Lenke til kommentar

Du har gått gjennom mye Azure, men du VET at du er på vei til Awesome! Dude, du ER Awesome! Tenk hvor mye mer Awesome som ligger på veien din :grin:

Hwoarang, jeg har vært profesjonell musiker, og har derfor etablert et begrep om hva en kunstner er. Som solomusiker er det lett å falle for fristelsen av å lære seg noe teknisk vanskelig for så å briefe til publikum --> Egoboost

Sure, teknikkrunking, det å vise at man kan flytte fingrene veldig raskt, er kult det, men det som gjør musikk til Kunst, er når man legger sjelen i musikken. Man spiller for seg selv og for publikum. Musikkens verden er fantastisk. Som musiker ønsker jeg å dele denne verdenen med mitt publikum.

For å overføre det til pu. Jenta man vil ha er ikke publikum. Hun er heller ikke en motstander eller noe man må overvinne. Hun er en medspiller. PU er et samspill mellom deg og jenta. Sammen skaper dere noe truly Awesome, og det er utrolig fett å skape dette sammen :)

Det er kult å jamme. Men det er MYE fetere å gjøre det sammen med noen :)

Lenke til kommentar

Dette er veldig viktig, kjernen er der uansett og følelser kan ikke gjemmes ettersom det da vil komme ut som byller og sår. Kjernen er for det meste underbevisstheten, og det har sine konsekvenser når man bare setter på positive merkelapper og roper WOHO!

I verste fall så blir man aspektblind, men de som vil forsake noe bare fordi det har en veldig dynamisk dualitet får gjøre det, en Munch-maleri blir ikke dog det samme etter det.

Setter man alt inn i et system så ender det slik Golden Dawn endte, av hva Aleister Crowley skrev om dette så var Ordenen falt hen i uhelbredelig fiksasjon på sex. De så alt som seksualitet og greide ikke se andre aspekter, de gikk til grunne med litt hjelp fra Unca AL.

Lenke til kommentar
Du har gått gjennom mye Azure, men du VET at du er på vei til Awesome! Dude, du ER Awesome! Tenk hvor mye mer Awesome som ligger på veien din :grin:

Hwoarang, jeg har vært profesjonell musiker, og har derfor etablert et begrep om hva en kunstner er. Som solomusiker er det lett å falle for fristelsen av å lære seg noe teknisk vanskelig for så å briefe til publikum --> Egoboost

Sure, teknikkrunking, det å vise at man kan flytte fingrene veldig raskt, er kult det, men det som gjør musikk til Kunst, er når man legger sjelen i musikken. Man spiller for seg selv og for publikum. Musikkens verden er fantastisk. Som musiker ønsker jeg å dele denne verdenen med mitt publikum.

For å overføre det til pu. Jenta man vil ha er ikke publikum. Hun er heller ikke en motstander eller noe man må overvinne. Hun er en medspiller. PU er et samspill mellom deg og jenta. Sammen skaper dere noe truly Awesome, og det er utrolig fett å skape dette sammen :)

Er litt usikker på hva du snakker spesifikt om her. Snakker du om prosessen med å "sjekke opp" en jente? Slik du beskriver det, høres det nesten litt forhold aktig ut når du sier at "sammen skaper dere noe truly awesome".

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ikke en ensidig affære. Og begge kan da ha det gøy. Det er jeg enig i. Men jeg ser bare ikke at en engangsaffære kan kvalifiseres som noe "truly awesome". I min ordbok, er det ihvertfall merkbar forskjell på å ha det gøy, og å skape noe truly awesome.

Lenke til kommentar

Det virker utrolig lite spontant, Hwoarang. Awesome hender like ofte på ti minutter som på flere måneder, år, whatever. Engangsaffærer kan være dårlige, middels, bra, eller helt fantastisk awesome! :)

For å dra det videre på Raijins musikkassosiasjoner... Jeg spiller og lager musikk selv. Den beste, mest utrolig awesome låta jeg har laget noen gang ble til på noen få minutter, og jeg jobber nå med en sang jeg la grunnlaget til for nesten ett år siden. Den blir forøvrig vilt awesome! :p

Lenke til kommentar

Ser ikke hva som er "lite spontant" med det jeg nevner...

Men det jeg mente i forhold til det at å ha en engangsaffære var det å skulle "skape noe truly awesome". Ser ihvertfall ikke hvordan noe som blir skapt over en natt skal kunne betegnes som å ha skapt noe "truly awesome" i perspektiv. Jeg gjør ihvertfall forskjell på det å ha det truly awesome. Og det å skape noe truly awesome.

Endret av Hwoarang
Lenke til kommentar

Faktisk en vanvittig bra metafor det der med musikken. Det er så digg det, å bare føle musikken og dra flere inn i den! Skape et øyeblikk! WOAH :-) liker å searche etter den digge følelsen der, det gjør livet bedre! god natt små griser, imorgen er det trening og lekser. Så tar vi jentene til mandagen. og påsken!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...