Melisma Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Så en reklame i Se og Hør for denne utgaven av Vi Menn der de skrev noe som "Oslo's hemmelige sjekke-verden, gutta som gjør sjekking til en sport" eller noe lignende. Men jeg må si at det hele minner om kriminell ring, slik de fremstiller det i bladene.. Men moro lell at artikkelen skulle komme nå ja som Chosen sa for litt sida.. Endret 23. februar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Velger heller å si at det er selvutvikling som bruker sjekking som arena. Ikke nødvendigvis at selve dama er målet for det er det ikke alltid Grunnen til det er jo at sjekking er sosialdynamikk i sin råeste form Går alle disse temaene her under sjekking? Eller eventuelt, er det noen som ikke gjør det som ikke hører hjemme der? er jo hundrevis av emner der.. hva er viktigheten med å luke ut der egentlig? For å si det sånn: Communityplayerne er "test-personene" for feks nye sosialdynamiske teorier. Dvs at hver bidige gang "noe nytt" kommer, enten det er fra en annen player eller fra feks psykologer etc, er det alltid en haug som tester det ut. Dermed omfatter plutselig PU MYE mer enn bare "a b c".... Så en reklame i Se og Hør for denne utgaven av Vi Menn der de skrev noe som "Oslo's hemmelige sjekke-verden, gutta som gjør sjekking til en sport" eller noe lignende. Men jeg må si at det hele minner om kriminell ring, slik de fremstiller det i bladene.. Men moro lell at artikkelen skulle komme nå ja som Chosen sa for litt sida.. Jepp. ble særs fornøyd med artikkelen. Er dog ikke meg på bildet. Jeg fikk mitt sladdet. Men timingen var perfect. Punch-lines i overskrifter må jo mats som skrev artikkelen få lov til syntes jeg. Det trekker jo lesere og ser kun positive fordeler med det. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Det trekker nok lesere ja, Sex selger. Men det hadde vært fint om man kunne fått inn en slik artikkel om PUA i et kvinnemagasin også. Sånn for info sin skyld så flere kvinner blir klar over det. Endret 23. februar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 er jo hundrevis av emner der.. hva er viktigheten med å luke ut der egentlig? For å si det sånn: Communityplayerne er "test-personene" for feks nye sosialdynamiske teorier. Dvs at hver bidige gang "noe nytt" kommer, enten det er fra en annen player eller fra feks psykologer etc, er det alltid en haug som tester det ut. Dermed omfatter plutselig PU MYE mer enn bare "a b c".... Hva baserer du dette på her? Finnes det noe seriøs forskning som går på disse "test-personene"? Eller evt. Noe annet tredjeparts materiale som underbygger din påstand? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 PU bruker kunnskapen innenfor disse teoriene for å bli bedre på sosial interaksjon, men det betyr ikke at man trenger å bruke alle emnene. Tror ikke du vil finne noen som er ekspert innenfor alle de emnene du lister opp, til det er livet for kort. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hva baserer du dette på her? Finnes det noe seriøs forskning som går på disse "test-personene"? Eller evt. Noe annet tredjeparts materiale som underbygger din påstand? Jeg baserer dette på mange års erfaring innenfor gamet... Det er ikke slik at feks en professor kommer opp med en teori og SPØR om en PUA kan teste det ut.. Det er kort og greit at når et nytt konsept kommer ut av skyggene og noen snapper det opp, så er det noen som tar å tester teoriene i praksis. Dette er vanlig praksis innenfor game. Det er derfor jeg sier: "Psykologi dekker <--> så mye, NLP dekker <-----> så mye, PU dekker <--------------------> så mye" Om det er gjort noe forskning på det eller ikke er irrelevant. Kan sikkert finne en PUA til som kan si "ja".... lol forums er gøy Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det trekker nok lesere ja, Sex selger. Men det hadde vært fint om man kunne fått inn en slik artikkel om PUA i et kvinnemagasin også. Sånn for info sin skyld så flere kvinner blir klar over det. Det er jo bare for dere å lese manne-bladene da. Akkurat som at det bare er for oss gutta å plukke opp et eksemplar av Cosmo, KK, eller et annet blad for å lese om hvordan dere jobber for å "kapre drømmemannen på 1-2-3" "10 tips til hvordan han skal bli stormforelska" osv Informasjonen er ikke lenger unna enn det man vil ha det til. Lenke til kommentar
isprins Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Jeg fant noen linker jeg: " Her er den svenske psykologiske manipulatoren Henrik Fexeus beste tips." ææh.. Har dette no med manipulasjon og gjøre da ? http://www.abcnyheter.no/node/84035 http://www.personligutvikling.no/ http://www.pickupartist.no " hvordan avsløre en PUA" http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=391503 Og så har man de som tjener gode penger på det: http://www.godevibber.no/ Endret 24. februar 2009 av isprins Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Var mange gode poenger og synspunkt fra damene i den kvinneguiden-tråden. Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det er ikke slik at feks en professor kommer opp med en teori og SPØR om en PUA kan teste det ut.. Det er kort og greit at når et nytt konsept kommer ut av skyggene og noen snapper det opp, så er det noen som tar å tester teoriene i praksis. Dette er vanlig praksis innenfor game. Det er derfor jeg sier: "Psykologi dekker <--> så mye, NLP dekker <-----> så mye, PU dekker <--------------------> så mye" Om det er gjort noe forskning på det eller ikke er irrelevant. Kan sikkert finne en PUA til som kan si "ja".... lol forums er gøy Om det er gjort forskning eller tredjeparts research er jo veldig relevant når du sier at "Communityplayerne er "test-personene" for feks nye sosialdynamiske teorier." Hvis det skal ha noe for seg i det du sier med hensyn på testpersoner her, så må det være noen som på en eller annen måte overvåker /og/eller får info ut av testpersonene for å komme frem til disse sosialdynamiske teoriene. Hvis ikke blir det jo bare synsing fra testpersonene selv, noe som ville tilsi at de ikke bare er testpersoner, men også observatørene. Etter min mening er det farlig å blande slike roller uten å få vurdering utenifra om hvordan slike personer sysn det fungerer. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Det er jo bare for dere å lese manne-bladene da. Akkurat som at det bare er for oss gutta å plukke opp et eksemplar av Cosmo, KK, eller et annet blad for å lese om hvordan dere jobber for å "kapre drømmemannen på 1-2-3" "10 tips til hvordan han skal bli stormforelska" osv Informasjonen er ikke lenger unna enn det man vil ha det til. Jeg ser på disse tipsene om hvordan å kapre mannen som mer uskyldig enn PUA. PUA er jo laaaangt mer omfattende. Og jeg tviler sterkt på at det er mange kvinner som bruker disse tipsene i dagliglivet eller at det er noe de tenker på etter de er ferdig med å lese bladet. Sikkert ikke så mange kvinnfolk som kjøper vi menn. Informasjonen er vanskelig å få tak i når man ikke vet hva man skal se etter. Endret 24. februar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Du har helt rett.. PUA er mer omfattende. Du kan se på det som en millionsiders bok med dyp utredning av "10 tips til hvordan kapre drømmedama" "Dette tenner damer på" osv Altså en dypere utredning av akkurat det som har stått i dameblader i flere tiår. Og nei, det er ikke noe mer eller mindre uskyldig. De tipsene som står i dameblader kan brukes til å finne mannen i sitt liv, eller få seg et one night stand. Det er bruken av kunnskapen som defineres hvor uskyldig det er, og det er det hver enkelt person som definerer. Disclaimer: nei, jeg definerer ikke PUA som et generelt emne her. Som jeg har sagt veldig mange ganger før, PUA omfatter så sinnsykt mye forskjellig stoff at det ikke kan defineres. Lenke til kommentar
Gjest Asymmetrick83 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har brukt timesvis med tid på å sette meg inn i hva PU går ut på, annet enn at det bygger selvtillit hos gutter (noe som selvsagt er bra), men at det skal være direkte rettet mot hvordan å sjekke opp jenter, ja det plager meg.. Hvorfor? jo, fordi jeg får følelsen av at det hele blir fake, skuespill og en falsk snarvei.. Jeg vil at et kompliment skal komme fra hjertet til gutten, ikke at han har fått tips om det fra andre igjen.. Og den dagen jeg møter han jeg blir forelsket i, ja så skal det være han jeg faller for, og ikke andre sine erfaringer og tips og væremåte.. Skjønner godt at du er skeptisk !, men er det ikke posetivt at vi gutter lærer oss og flørte? kjenner to venner som har endt opp med den "første og beste". forholdet dems funker ikke bra , ingen av dem er egentlig forelska men di er redd for og gjøre det slutt fordi di trur di ikke komer til og møtte noen andre. Jeg hadde værtfall ikke vært så fornøyd hvis jeg plutselig fant ut at dama egentlig ikke elsket meg men kunn var sammen med meg fordi hun var redd for og ende opp alene. Pua miljøet består av så mange metoder alt fra og lære at dere jenter ikke biter (di fleste av dere hverfall) til shady tekniker. Og skjære hele greia under en kam og si at pua tekniker er manipulernde og shady blir som og si at norge er et dritt land bare pga byen moss Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Skjønner godt at du er skeptisk !, men er det ikke posetivt at vi gutter lærer oss og flørte? kjenner to venner som har endt opp med den "første og beste". forholdet dems funker ikke bra , ingen av dem er egentlig forelska men di er redd for og gjøre det slutt fordi di trur di ikke komer til og møtte noen andre. Jeg hadde værtfall ikke vært så fornøyd hvis jeg plutselig fant ut at dama egentlig ikke elsket meg men kunn var sammen med meg fordi hun var redd for og ende opp alene. Pua miljøet består av så mange metoder alt fra og lære at dere jenter ikke biter (di fleste av dere hverfall) til shady tekniker. Og skjære hele greia under en kam og si at pua tekniker er manipulernde og shady blir som og si at norge er et dritt land bare pga byen moss Jeg er personlig skeptisk til seriøsiteten til folk som tar tittelen "pik up artist". At man bruker prinsipper som PUA'er bruker, har jeg ikke noe problem med, da mesteparten av kunnskapen som PUA* lærer vekk har eksistert omtrentlig like lenge som Homo Sapiens Sapiens har eksistert. Men det at man kaller seg en Pick Up Artist, virker på meg som om man er i "gamet" mer for sportens og nytelsens skyld, enn noe annet. Ikke noe jeg anser som positivt og progressivt, men jeg ville dog dra det så langt til å kalle det for manipulerende og shady. *Jeg refererer her til PUA som Pick Up Artist. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Å kalle seg en pickup artist er vel bare å være ærlig om sine intensjoner, nemlig at man er typen som har sex fordi det er godt og ikke nødvendigvis knytter følelser opp mot det. Det er en ærlig sak, vel? Lenke til kommentar
isprins Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Jeg har sett så mange ting i utelivet som har sjokket meg sikkelig, damer som virkelig har vært sikkelig utrivelige med en eller annen "dust" som kom å sa hei... Tenk om du sa hei til en eller anna fyr, og han klikker totalt og kjefter deg nord og ned.. Hvordan hadde du følt deg da ? Endret 26. mars 2009 av isprins Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Tror ikke det der er virkelig tilfelle. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Var kanskje litt satt på spissen av isprins, men det er ikke langt ifra.. Jenter på byen kan virkelig være brutale i sine avvisninger desverre, noe som kan knekke en manns selvtillit på brøkdeler av et sekund. Har faktisk opplevd en kamerat som gikk bort til ei dame og sa hei. Ingen seksuelle tilnærmelser, men kun den snille fyren som ville bli kjent med dama.. Reaksjonen han fikk slengt i trynet sjokket meg mildt sagt.. Hun så opp og ned på han, før hun så han rett i øynene og sa "Vet du hva.. Du er direkte stygg" så snudde hun seg og gikk.. Det var et av de ekstreme eksemplene, men utelivet er generelt et brutalt sted for gutta som ikke har et naturlig dametekke. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Eg har prøvd det same (kommentere utsjånad på den måten) på opptil fleire jenter. Og det har resultert i hylgrining og ramaskrik kvar gong. Det er noko vanvittig stimulerande med å bryte ned sjølvtilliten til overinnbilske jenter. Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg må si at som gutt så har "the Game" og annen pick-up lesning på nettet gitt meg litt hjelp, men ville nok aldri tatt det så langt at jeg ender opp som artist. Plutselig blir alle samtaler med kvinner et spill om attraksjon bestående av rutiner som du har øvd inn på forhånd. Da må du selvfølgelig være fortapt i PU, men jeg er redd for å behandle kvinner som "targets" hele tiden. Rett etter jeg hadde lest "the Game" kom en kvinne bort til meg og begynte å prate. Det første jeg gjorde var å registrere Indicators of Interest, for så å gå over i cocky & funny som jeg lærte av David DeAngelo, som egentlig kan bli litt merkelig i norsk kultur, men jeg prøvde det bare for morro skyld. Dette var da jeg satt og venta på takeaway-pizzaen min, jeg hadde et kort tidsvindu, så jeg begynte å vurdere ting som "number-close", og om jeg skulle kaste en timeframe på henne. Reine pokemon-spillet spør du meg. Jeg holdt jo på interessen hennes helt til jeg måtte gå, men tror egentlig jeg kunne klart det helt fint med mitt gamle jeg. Det er greit å få en bredere forståelse av samspillet mellom kvinner og menn, men personlig kommer jeg til å ligge unna all terminologien, rutinene og metodene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå