Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Melisma: Så hvis en jente ligger med en PUA så er det ikke like "ekte" som med en som er naturlig flink? Gjelder det samme en sprinter som setter verdensrekord fordi han har trent hele livet? Usain Bolt skal kanskje ikke respekteres fordi han utvilsomt har best genetikk av alle løperne i feltet. Han trenger tross alt ikke trene like mye.

 

 

Nei, jeg snakker ikke om prestasjoner i senga, jeg mener selve væremåten rundt det og finne ei. Kroppslig trening har jeg ikke noe imot. Det blir liksom på et annet plan igjen. Om man leser seg frem til hvordan jenta skal oppnå orgasme er liksom ikke det samme som det og lese seg frem til hvordan og være en annen.

 

Melisma: Kanskje jeg ikke løper, kanskje jeg liker deg og blir stående akkurat der jeg står og venter på at du humper meg :p

 

Håhå, ja det er best for deg at du bare står stille gutt! :p La meg gjøre meg ferdig, også kan du få gå igjen, OM jeg gir deg lov såklart, for det er nemlig stor sannsynlighet for at jeg kidnapper deg med hjem uansett hvor mye du slår og sparker :!:

 

 

 

Men guttene i PUA tråden snakker mye om det at det ikke er for å få seg noe, men samtidig kommer det inn gutter som sier "åh, det var helt sinnsykt, jeg knulla target bakfra og ti minutter etterpå stod føken Norge og sugde meg" Er det rart jeg reagerer?

 

Det jeg ser er at det blir gitt ut triks og tips til hvordan og manipulere en situasjon, og det er for meg helt feil. Da er det ikke ekte, da er det Derren Brown. Det er noe muffens med det, det sier magefølelsen min ihvertfall. De kan helle så mye sukker de vil på det, men det smaker liksom ikke søtt for det. Ja, teit analogi, men du skjønner? Som sagt så er selvtillitsbyggingen bra, men verktøy som f.eks negs er ikke bra. I mine øyne ihvertfall. hvem ble plutselig sjef over hvordan og sjarmere en jente i senk? Jeg liker Ola, selvom venninna mi ikke liker han, akkurat slik han er!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså... at det finnes kurs og en rekke bøker om det å sjekke opp/komme i kontakt med jenter veit jeg ikke hvilket kjønn det sies mest om. Enten er vi gutter totalt ubrukelige, eller så er dere jenter uoppnåelige. (Generaliserer kraftig her nå)

 

Sjekkemarkedet er det ikke menn som har dominans over, så at noen sjenerte sjeler skal få noen dytt fram for å lettere bli lagt merke til ser jeg ingen problemer med. Hvor falskt det blir stiller jeg meg tvilende til. Hele greia går ikke ut på å skifte personlighet, men å forandre selvbilde ettersom jeg har skjønt.

 

Men jeg reterierer; at det å sjekke opp jenter har blitt en slags vitenskap veit jeg ikke helt hvor positivt er.

Lenke til kommentar

 

Har allerede sendt ønskeliste til julenissen "Jeg ønsker meg stakan, med en stor sløyfe rundt" Så hvis det kommer en chubby fyr med skjegg og rød drakt etter deg rundt 23-24 desember, så ikke løp!!!

 

Oh yes, I'll take you to the candyshop! :D

 

 

basskuk: Men vil du møte en som har innøvd oppførsel? Og som vet hva han skal si og gjøre når du reagerer på forskjellige måter? For meg blir det fake.. Vil ikke bli manipulert.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Ja, jeg vil heller møte en eller anna som driver med MM og har hele den fremtidige samtalen vår memorisert, enn å møte en av de krypa som tror at det å sleike noen i øret eller holde de fast er en veldig fin måte å starte en "samtale" på.

 

 

En kan ikke bli lurt til sengs. Og folk trenger faktisk ikke være falske selv om de driver med PUA.

Lenke til kommentar
Men guttene i PUA tråden snakker mye om det at det ikke er for å få seg noe, men samtidig kommer det inn gutter som sier "åh, det var helt sinnsykt, jeg knulla target bakfra og ti minutter etterpå stod føken Norge og sugde meg" Er det rart jeg reagerer?

Det er vel få som hevder at de går inn i PUA for å ikke få seg noe? Det en del sier er vel heller at de ikke går inn for å få sex med tilfeldige jenter, men heller for å få seg en kjæreste. Forøvrig blir det galt å betrakte guttene i PUA-tråden som en homogen gruppe, du har folk med vidt forskjellige motivasjoner som er av helt forskjellige moralske støpninger der inne. Det at du fokuserer på sistnevnte sier nok mer om dine fordommer enn den moralske integriteten til guttene der inne.

 

basskuk: Men vil du møte en som har innøvd oppførsel? Og som vet hva han skal si og gjøre når du reagerer på forskjellige måter? For meg blir det fake.. Vil ikke bli manipulert.

Innøvd oppførsel? Brorparten av oppførselen vår er allerede innlært gjennom sosialiseringen vår. Vi er ikke biologisk predestinert til å ha et oppførselsmønster fra vi fødes til vi dør, vi er laget for å kunne tilpasse oss forholdene vi lever under.

 

Forøvrig er jeg enig med basskuk om at man ikke kan "lure" en dame til sengs. Ved å bruke dette begrepet insinuerer man at kvinner ikke er i stand til å ta et selvstendig valg over om de vil ha sex eller ikke, altså er det både et kvinnediskriminerende og ansvarsfraskrivende perspektiv.

Lenke til kommentar
Ja, jeg vil heller møte en eller anna som driver med MM og har hele den fremtidige samtalen vår memorisert, enn å møte en av de krypa som tror at det å sleike noen i øret eller holde de fast er en veldig fin måte å starte en "samtale" på.

 

 

En kan ikke bli lurt til sengs. Og folk trenger faktisk ikke være falske selv om de driver med PUA.

 

Enig i den.

 

For det første er det jo artig å la dem bruke tid på deg, investere og deale, for så å takke nei.

For det andre regner jeg med at de fleste jenter som går på byen er gamle nok til å kunne klare å forstå hvor samtalen bærer hen, før det er for sent og de ligger under dyna med en kar de møtte for to timer siden. Med mindre PUA-guttene bevisst plukker seg ut de dummeste jentene og hypnotiserer dem som er i tvil, kan jeg ikke se for meg hvordan noen egentlig kan bli lurt til sengs.

Lenke til kommentar
Ja, jeg vil heller møte en eller anna som driver med MM og har hele den fremtidige samtalen vår memorisert, enn å møte en av de krypa som tror at det å sleike noen i øret eller holde de fast er en veldig fin måte å starte en "samtale" på.

 

 

En kan ikke bli lurt til sengs. Og folk trenger faktisk ikke være falske selv om de driver med PUA.

 

Enig i den.

 

For det første er det jo artig å la dem bruke tid på deg, investere og deale, for så å takke nei.

For det andre regner jeg med at de fleste jenter som går på byen er gamle nok til å kunne klare å forstå hvor samtalen bærer hen, før det er for sent og de ligger under dyna med en kar de møtte for to timer siden. Med mindre PUA-guttene bevisst plukker seg ut de dummeste jentene og hypnotiserer dem som er i tvil, kan jeg ikke se for meg hvordan noen egentlig kan bli lurt til sengs.

 

Og hvordan ser man at en jente er dum? Og hvordan kan du hypnotisere noen når de ikke er bevisst på det?

 

Dette blir for dumt. PUA handler om å hjelpe jenta til å sjekke opp deg, som vil si at dere sjekker opp hverandre.

 

TheMartine: Om du ser en sinnsykt pen gutt på gata, hva gjør du?

Lenke til kommentar
Og hvordan ser man at en jente er dum? Og hvordan kan du hypnotisere noen når de ikke er bevisst på det?

 

Dette blir for dumt. PUA handler om å hjelpe jenta til å sjekke opp deg, som vil si at dere sjekker opp hverandre.

 

TheMartine: Om du ser en sinnsykt pen gutt på gata, hva gjør du?

 

Man kan nok ikke se det på så mange at de er mindre intelligente, eller mer åpne for overtalelse enn andre. Men som regel merker man det etter en liten prat, hvor man i mange tilfeller ganske lett kan kartlegge hvor krevende det vil være å få vedkommende til å være med på leken, eller ikke.

Hypnose ble brukt som et ekstremt eksempel for å understreke at man faktisk ikke blir lurt i seng.

 

Hvis jeg ser en sinnsykt pen gutt på gata trekker jeg inn magen og går fort unna. Oh yeah.

Lenke til kommentar

Gjennom hele livet blir man lært hvordan man skal oppføre seg. Sosiale egenskaper er noe som vanligvis ikke kommer av seg selv, så spiller det noen rolle om det er moren eller faren, bestevennen eller en venninne eller Mystery eller Style som har lært gutten hvordan han skal oppføre seg med en jente han er interessert i? Virker som det er noen her som forventer at alle gutter skal være sånn de ble født til å være - men sannheten er at alle forandrer seg gjennom livet, det kan være pga erfaringer eller guider på nettet, men jeg synes ikke det bør være noe forskjell på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

En del av oppførselen er nok genetisk betinget. Våre reaksjoner på en gitt situasjon kan ofte ligge latent i oss. For eksempel har jeg arvet temperamentet fra min far. Det har broren min også. Og søsteren min. Jeg er kanskje den eneste av oss som jobber aktivt for å ikke bli så fort forbanna og dermed bli en mer tolerant person (noe jeg vet min mor setter pris på). Den kan for så vidt kalles PU i den grad det er personlig utvikling, men dette er noe jeg tror både skoleverket og arbeidsgivere setter pris på at jeg gjør.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye til overs for dette PUA-greiene, selv om det helt klart funker. Jeg mener da ikke at man bevisst skal unngå "openers" og "negs", og at man ikke har noen innøvde som man kan dra på bortimot alle, i retning "Fine negler, er de ekte?". Har selv lest en del i PUA-tråden her på forumet, og det ser ut til at alt for mange ønsker å ha dette som livsstil. Bruke hele kvelden på å forberede seg til å finne noen å prate med, kanskje mer, høres for meg helt bortkastet ut. Hva skjedde med å bare være hyggelig og finne noe felles man kan snakke om? Funker for meg, selv med alle PUA-ene som går rundt :p

Lenke til kommentar
Jeg har ikke så mye til overs for dette PUA-greiene, selv om det helt klart funker. Jeg mener da ikke at man bevisst skal unngå "openers" og "negs", og at man ikke har noen innøvde som man kan dra på bortimot alle, i retning "Fine negler, er de ekte?". Har selv lest en del i PUA-tråden her på forumet, og det ser ut til at alt for mange ønsker å ha dette som livsstil. Bruke hele kvelden på å forberede seg til å finne noen å prate med, kanskje mer, høres for meg helt bortkastet ut. Hva skjedde med å bare være hyggelig og finne noe felles man kan snakke om? Funker for meg, selv med alle PUA-ene som går rundt :p

Gratulerer, du er en Natural PUA :)

Lenke til kommentar
En kan ikke bli lurt til sengs. Og folk trenger faktisk ikke være falske selv om de driver med PUA.
Korrekt, man kan ikke det. Jentene havner ikke i senga om dem ikke vil. Derimot kan dem havne i senga på feil premisser, etter løgn og påstått kjærlighet. Det er ikke noe PUA's driver med, men players. PUA's er ordentlige folk som vet hvordan kvinner skal behandles, ikke avskum av manipulerende hypnotisører som mange ser ut til å tro. Skjønner ikke hva folk tenker når dem kommer med "du manipulerer, du vet hva du bør gjøre". Når ble kunnskap manupulasjon egentlig?

 

Jeg har ikke så mye til overs for dette PUA-greiene, selv om det helt klart funker. Jeg mener da ikke at man bevisst skal unngå "openers" og "negs", og at man ikke har noen innøvde som man kan dra på bortimot alle, i retning "Fine negler, er de ekte?". Har selv lest en del i PUA-tråden her på forumet, og det ser ut til at alt for mange ønsker å ha dette som livsstil. Bruke hele kvelden på å forberede seg til å finne noen å prate med, kanskje mer, høres for meg helt bortkastet ut. Hva skjedde med å bare være hyggelig og finne noe felles man kan snakke om? Funker for meg, selv med alle PUA-ene som går rundt :p
Gratulerer, du er en Natural PUA :)

Evnt bare en natural :>)

Lenke til kommentar
En kan ikke bli lurt til sengs. Og folk trenger faktisk ikke være falske selv om de driver med PUA.
Korrekt, man kan ikke det. Jentene havner ikke i senga om dem ikke vil. Derimot kan dem havne i senga på feil premisser, etter løgn og påstått kjærlighet. Det er ikke noe PUA's driver med, men players. PUA's er ordentlige folk som vet hvordan kvinner skal behandles, ikke avskum av manipulerende hypnotisører som mange ser ut til å tro. Skjønner ikke hva folk tenker når dem kommer med "du manipulerer, du vet hva du bør gjøre". Når ble kunnskap manupulasjon egentlig?

Når ble kunnskap det samme som ordentlige folk som behandler kvinner godt egentlig? Først argumenterer du med at de som drver med det har en rekke personlige egenskaper, og setningen etterpå virker det som du mener at det kun er snakk om kunnskap, så man ikke kan ekstrahere noen personlige egenskaper ut av at de har denne kunnskapen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...