Melisma Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Når sant skal sies så har jeg blitt avvist som venninne av mange jenter fordi jeg er som jeg er, jeg vil ikke sitte og drikke vin med skjørt og fnise. Det er ikke meg! Og da ser de ned på meg for jeg er "dårligere" i deres øyne (føler jeg, i og med at de har himla med øynene og bitchy oppførsel), og det må de få lov til! Dette er selvsagt forklart i korte trekk.. Det betyr ikke at de er noe bedre eller dårlige enn meg, bare det at de har andre interesser og syn på livet. Ingenting til felles.. Så er ikke bare dere guttene som blir avvist av jenter.. Endret 8. februar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Høyrest ut som du ikkje er så lett å komme innpå Melisma. Mistenker faktisk at du sitt heime åleine 7 dagar i veka og er sur. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Vel, da mistenker du feil. Bare fordi jeg er skeptisk mot dette opplegget betyr ikke at jeg lever i isolat skjønner du.. Endret 8. februar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Vibe89 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Høyrest ut som du ikkje er så lett å komme innpå Melisma. Mistenker faktisk at du sitt heime åleine 7 dagar i veka og er sur. La henne være kritisk til PU, hun er nå ikke den eneste jenta som er det her i verden! Det behøver ikke bety at henne lever i et isolat fordet. Hun holder på meningen sin, og jeg ser ikke hva som er galt med det så lenge hun kommer med argumenter? Endret 8. februar 2009 av Vibe89 Lenke til kommentar
GjestAL Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Flere som er kritiske til PUA, men etter å ha lest en del så tror jeg det vil hjelpe en som meg til å få opp selvtilliten og selvfølelsen som ble skrelt bort i barne og ungdomsårene ved faktisk å finne ei dame.Det er jo egentlig selvutviklingsteknikker som blir brukt hvis alle rutinene blir skrelt bort. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei Melisma! Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg skal nøye meg med å svare på ditt originale innlegg. Enig eller Uenig er ikke så veldig relevant her egentlig. Desse teknikkene som blir lært bort er teknikker som virker. Dette er bevist mange ganger og bør ikke diskuteres mer egentlig. Det man må huske på, både som jente og som gutt, er at dette er verktøy. Hvordan man bruker et verktøy er individuellt. Jeg selv slet lenge med å ta kontakt med andre folk, både jenter og gutter, og når jeg en sjelden gang gikk ut, følte jeg meg bare utilpass. Heldigvis for meg, har jeg mange gode venner, og etterhvert som vi alle begynte å bevege oss litt utenfor vår vante sfere ble jeg mer eller mindre tvunget til å treffe mer folk. Jeg er fremdeles ikke noe spesiellt sosialt flink, men jeg klarer i allefall å ta kontakt med folk, se dem i øynene og prate med de. Dette delvis pga at jeg er en ganske mentalt sterk person som kjenner meg selv godt, og delvis på grunn av at jeg har mange gode venner, så jeg er ikke avhengig av å alltid treffe nye folk for å ha det gøy. Det er derimot ikke alle som er i samme situasjon som meg, det finnes folk her i verden som er sosialt "tilbakestående" og har problemer med å ta kontakt med andre folk. Dette kan vere kjempeflotte personer som rett og slett ikke tør eksponere seg. For dem er desse pick up rutinene et verktøy som etterhvært vil gi dem sosiale egenskaper, og da er det ikke nødvendigvis snakk om å "få seg en beta" Fins det folk der ute som absorberer dette matrialet, går ut kun for å finne seg ei dame for kvelden? absolutt. Betyr det at dette som desse folka lærer bort er feil? Jeg tror i allefall ikke det. Du må gå på enkeltpersonene, ikke på hele opplegget. Jeg forstår skepsisen din godt, og jeg forstår at du kansje føler deg "lurt" når/om du møter en slik person. Men slik er jo verden, og du må også huske på at desse folka lærer bort egenskaper som andre folk har naturlig, så selv om de ikke hadde lært dette bort, så hadde du nok møtt på slike likavel. Det ble et litt rotete innlegg, men håper at jeg gjorde meg i allefall litt forstått. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det virker neste som at folk bare er livredde for at survival-of-the-fittest-æraen er over, og at en make kun er forbeholdt de som er medfødt "sjekke-genet". Det er absolutt ingenting i veien for å lære seg hvordan man skal håndtere jenter, så lenge man ikke gir slipp på den man er. Det er rett og slett en urettferdig verden vi bor i. Noen blir født med det, og noen (mesteparten faktisk) blir født uten. Men det å ha jenter i livet sitt er ikke forbeholdt de som er medfødt denne evnen. Tror jeg skal lage en tråd som heter "jeg syns det er galt at mennesker lærer seg å kjøre bil!" Kan de ikke kjøre bil fra livets morgen av, så får de bare ha det så godt! Det er feil at mennesker skal bruke andres erfaringer og kjøretips til å bli bedre på veiene. De får heller bare prøve seg, kræsje, og få en angst mot å kjøre bil, og heller bare gi opp og forbli fotgjengere. Kanskje litt satt på spissen, men det er faktisk sånn det er. Noen kan dette fra før av og det faller seg naturlig. Andre må tillære seg hvordan man skal kunne tørre å kaste seg inn i den brutale sjekkeverdenen. Og kan man ta "snarveien" med å basere seg på andres erfaringer og unngå de smertefulle feilene, så er jo det bare bra. Man trenger ikke å ha kræsjet en bil selv, for å vite at det ikke er smart. Man vet det av andres feil og erfaringer, og baserer seg på det. Disclaimer: nei, jeg sier ikke at innøvde rutiner er bra. Jeg sier at det ikke er noe galt i å lære seg hvordan man skal håndtere jenter ut i fra andres erfaringer og feil. Og til dere som sier at gutter og jenter ikke er så forskjellige.. Vel, dere tar så ufattelig feil. En gutt kan gå et helt liv ut på byen, hver eneste helg, og ikke bli sjekket opp en eneste gang. Ei jente kan sjeldent gå på byen en eneste kveld uten å bli sjekket opp. Denne forskjellen gjør at jenter lettere kan lene seg tilbake og "være seg selv" mens gutta sitter livredde i hjørnet og rister av adrenalin, og ville heller hoppet i fallskjerm enn å snakke med den jenta i baren. Og hvis han faktisk tør det, så er han så ufattelig nervøs at han ikke klarer å vise seg selv, noe som resulterer i et heftig avslag og nok en murstein i angst-veggen hans. Dere jenter burde bare være glad for PU, så flere gutter der ute tør å komme bort til dere og møte dere, og ikke minst vise dere hvem de er. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Dette minner mer og mer om humanister VS kristne. Denne diskusjonen vil aldri ta slutt. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Haha.. sant nok Men sånn jeg ser det er det jo ingen uenigheter her.. Begge parter sier jo at de hater de innøvde rutinene og hele MM, og liker selvutviklingsdelen.. Men ingen vil forstå hverandre.. Er det rart det er krig her i verden? Endret 9. februar 2009 av Smurstafa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Dette minner mer og mer om humanister VS kristne. Denne diskusjonen vil aldri ta slutt. En av forskjellene er vel at en empirisk undersøkelse på effekten av PU vil avgjøre diskusjonen. Det går an å bevise effekten, et symptom er at så mange har oppdaget det, begynt med det og fortsatt med det. Hvis motstandernes oppfatning er at de fleste motiveres av evnen til å dra damer, vil dette gi seg utslag i mange deprimerte, utbrente unggutter om ikke altfor mange år. Type Mystery i første kapittel av The Game. Lenke til kommentar
GardinFantomet Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Nå tror jeg ikke at det er mulig at Melisma forstår en del av oss gutta på forumet fullstendig, og vi forstår ikke Melisma fullstendig. Forskjellige utgangspunkt gir forskjellige erfaringer. Når det er sagt, så synes jeg at holdningen din til PU generelt og forsåvidt "avvist som venninne"-delen vitner om at du har en litt snevert og Hollywood-farget syn på verden. Beklager å ødelegge illusjonen din, men verden er ikke et sted hvor det er en til hver og guttene kommer ridende på hvite hester. Speaking of Kodak-moments, hadde det blitt et dårligere øyeblikk om gutten du hadde øyeblikket med visste hvordan han skulle komme i kontakt med deg? De aller fleste som driver med PU kommer ikke inn med den kyniske tanken på å få seg x antall ligg. Hvis du har vært utsatt for noen slike, er det bare å si at jeg føler med deg. Men ikke la det gjøre deg forutintatt mot alle oss som hver kveld er genuint interessert i å bli kjent med folk, og bruker noen teknikker fra PU for å bli kvitt nervøsiteten ved å gå bort og snakke til folk. Jeg sier jo ikke at jeg lærte den ene åpningsreplikken av en kamerat! Lenke til kommentar
probin Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Uten at jeg skal flørte.. så må jeg si at det skulle ha vært fler jenter som melisma... helt enig i det DU/(hun) sier! Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Aaawwwww You made my day probin! Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Skal jeg også make din day? Så lenge jeg har vært på dette forumet så har jeg lagt merke til navnet Melisma, fordi jeg synes det er så fint. Og det er faktisk ikke kødd engang. Så det! Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Oi oi! This must be my forum-lucky day.. også på fredag den 13 da gitt! Me like Og ja, du også made my day .. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Heter du melisma? Trodde alltid du het Melissa. Melisma får meg til å tenke på opera Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 "Melisma" er den vakreste formen for sang som finnes (da mener jeg ikke opera!). Mange tror det står Melissa ja.. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Melisma er et søt hun, og navnet er jo kult. Men når det kommer til det som er inni hodet... Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 OUCH!!! Take it back!! Jeg slåss for orginalitet, og jeg nekter og gi opp.. Vi e alle individa.. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Aldri Er du snill kan jeg kanskje ta litt tilbake.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå