Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?

Anbefalte innlegg

At man kommuniserer annerledes til en viss grad er greit nok, men det betyr ikke at de kommuniserer på noe voldsomt avansert nivå, og skjønner så utrolig mye mer om kommunikasjon. Det er blir o åpenbart kommunikasjonsmisforståelser imellom mennesker, men det blir det mellom menn og kvinner, og kvinner og kvinner også, om kvinner var så vanvittig gode til å kommunisere i forhold til menn burde de fint klare å kommnunisere til menn på en måte som gjør at de får igjennom det budskapet de ønsker.

AtW

Vil tørre å påstå at jenter av veldig bra utseende skjønner mer om kommunikasjon. Dette fordi dem har vært i flere sosiale situasjoner enn oss menn. F. eks så har dem kanskje blitt sjekka opp flere ganger hver dag i en periode på flere år. De har møtt flere mennesker, å derfor bygd seg opp bedre sosialt. De har en fordel med andre ord spør du meg, bedre utstyrt sosialt for forskjellige utfordringer.

Mange jenter klarer nå fint å kommunisere på en måte slik at dem får igjennom det budskapet dem ønsker. Om en jente ikke liker at en gutt sjekker henne opp, ja, da har henne sine metoder for å fjerne han.

Husk at jeg nå snakker om jenter av bra utseende, og ikke alle jenter generelt.

## unødvendig quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det går helt fint å kommunisere med jenter. At man skjønner hva de driver med. At folk til tider er irrasjonelle betyr ikke at de er kompliserte.

AtW

Kan ikke si meg helt enig i det du sier her. Greit nok, vi er nå mennesker alle sammen. Men måten jenter og gutter tenker på tror jeg er ganske annerledes. Værtfall når det kommer til følelser og tankegangen rundt det. Og i mange tilfeller skjønner jeg ikke hva dem driver med, derfor jeg leser og prøver å sette meg inn i hvordan dem tenker. Du kan se på det ganske enkelt som du gjør, men jeg vil nå tro at det ligger en litt komplisert tankegang bak alle sine handlinger, om man er klar over det, eller ikke er klar over det.

At man kommuniserer annerledes til en viss grad er greit nok, men det betyr ikke at de kommuniserer på noe voldsomt avansert nivå, og skjønner så utrolig mye mer om kommunikasjon. Det er blir o åpenbart kommunikasjonsmisforståelser imellom mennesker, men det blir det mellom menn og kvinner, og kvinner og kvinner også, om kvinner var så vanvittig gode til å kommunisere i forhold til menn burde de fint klare å kommnunisere til menn på en måte som gjør at de får igjennom det budskapet de ønsker.

AtW

Vil tørre å påstå at jenter av veldig bra utseende skjønner mer om kommunikasjon. Dette fordi dem har vært i flere sosiale situasjoner enn oss menn. F. eks så har dem kanskje blitt sjekka opp flere ganger hver dag i en periode på flere år. De har møtt flere mennesker, å derfor bygd seg opp bedre sosialt. De har en fordel med andre ord spør du meg, bedre utstyrt sosialt for forskjellige utfordringer.

Mange jenter klarer nå fint å kommunisere på en måte slik at dem får igjennom det budskapet dem ønsker. Om en jente ikke liker at en gutt sjekker henne opp, ja, da har henne sine metoder for å fjerne han.

Husk at jeg nå snakker om jenter av bra utseende, og ikke alle jenter generelt.

Akkurat som jenter som er dumme har større problemer med kommuniskasjon, individuelle forskjeller er det alltid, påstanden er at jenter er mye mer velutstyrt en gutter på denne fronten. Gutter klarer også som oftest å få igjennom budskapet de ønsker, men det blir avogtil misforståelser, mitt inntrykk er at det blir det i minst like stor grad mellom kvinner og kvinner, og mellom menn og kvinner, som mellom menn og menn, til tross for kvinners påståtte overlegne evner til å kommunisere.

AtW

Lenke til kommentar
Samfunnet sier at jenter og gutter skal være så forskjellige. Er de det?

At vi er forskjellige tror jeg så absolutt. Hvis vi ikke var så forskjellige ville vel ikke vi gutter som sliter med å kommunisere med jenter hatt det så vanskelig som vi har det?

Jeg tror forskjellen ligger mer i miljø enn i arv.

Etter å ha blitt obs på non-verbal kommunikasjon klarer gutta seg ganske bra de også :)

By the way,

en wiki-artikkel om forskjeller mellom kjønnene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gender_differences#Psychology

At kvinner er flinkere til å lese kroppspråk og lese følelser fra nonverbal-kommunikasjon er listet under stereotyper ;p

Jeg tror folk flest, både gutter og jenter, merker hvis man er inkongruent :)

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Akkurat som jenter som er dumme har større problemer med kommuniskasjon, individuelle forskjeller er det alltid, påstanden er at jenter er mye mer velutstyrt en gutter på denne fronten. Gutter klarer også som oftest å få igjennom budskapet de ønsker, men det blir avogtil misforståelser, mitt inntrykk er at det blir det i minst like stor grad mellom kvinner og kvinner, og mellom menn og kvinner, som mellom menn og menn, til tross for kvinners påståtte overlegne evner til å kommunisere.

AtW

Nå er vi ganske så dypt i tema her, men poenget mitt er det at kvinner kommuniserer forskjellig utifra hvem dem snakker med, akkurat som vi gutter gjør det likedan.Men det jeg vil frem til er at jenter har bedre sosial intelligens, utifra dems sosiale erfaringer, og kan dermed komme gjennom med budskapet sitt klarere enn det menn gjør. Nå kan jo ikke jeg si noe sikkert, men for meg virker det som det er motsatt av det du sier. At jenter altså ikke blir like mye missforstått som oss gutter. Vi har ikke akkurat noe fakta å slenge på bordet her, så disse påstandene vi har her er vel rene spekulasjoner utifra det vi tror selv.

Samfunnet sier at jenter og gutter skal være så forskjellige. Er de det?

At vi er forskjellige tror jeg så absolutt. Hvis vi ikke var så forskjellige ville vel ikke vi gutter som sliter med å kommunisere med jenter hatt det så vanskelig som vi har det?

Jeg tror forskjellen ligger mer i miljø enn i arv.

Etter å ha blitt obs på non-verbal kommunikasjon klarer gutta seg ganske bra de også :)

Dette er jeg helt enig i. Vi blir som jeg har sagt tidligere i denne tråden påvirket av venner, det som skjer rundt oss, foreldre og alt annet. Men man skal ikke utelukke utgangspunktet at en er jente, og at jenter oppfører seg annerledes enn oss gutter når det kommer til f. eks aggressitivitet, eller være mer åpen om følesene sine osv.

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
*snip*

Poenget var ikke at man ble lettere kynisk av å møte mange, men av å møte mange på den måten. Når det gelder selvutvikling, selvtillit osv så er jo det greit nok, men jeg synes det er vel mye oppkok på gamle amerikanske selvutviklingsideer som drar ting i overkant langt i mine øyen. Og jeg synes det er en overdrivelse å si at PUA-miljøet det siste året plutselig har blitt mase om selvutvikling, og innenting med å få mange damer til sengs. Noen grener av det er sikkert annerledes, men mye av det er det samme som det var for 10+ år siden da jeg for første gang snublet over disse teorienr og tankesettet

AtW

På hvilken måte?

Tankegangen din er fortsatt fastlåst på at alle som driver med PUMA (jepp, det ER faktisk det nye) går rundt med canned-material, og kun kjører på fastlåste rutiner utviklet til minste detalj for å få seg så mye som over hodet mulig.

Ja, det er fortsatt noen som driver på med dette, men det er mindretallet, men det er også de som skiller seg ut i mengden.

Det har faktisk endret seg drastisk de siste årene, og mindretallet av stoffet er fortsatt om å få mange damer til sengs. Selvfølgelig, og noen ønsker å gjøre det slik.

Men sannheten er at mesteparten har gått over til å omhandle mer om selvutvikling. Hva folk bruker denne kunnskapen til, er opp til hver enkelt av de som leser. De fleste av kursene og leksjonene der ute nå starter faktisk med å si at de ikke kommer til å gi ut noen rutiner, how-tos eller sjekkelinjer, men heller gi en dypere forståelse i sosial dynamikk og selvrealisering. Og at hva folk bruker stoffet til, om det er å finne den ene dama i livet, eller å feie over så mange som mulig, er opp til hver enkelt og sine ønsker.

Det er som å få trening til å få førerkortet.. Når man først har de basic kjørekunnskapene, og står der med lappen i hånda, er det opp til hver enkelt om de kjører i 40 eller 100 i en 60-sone.

Grunnen til at så mange tror det fortsatt kun handler om rutiner og sjekkelinjer, er fordi det er de menneskene man kan se på utestedene.. Det er de som fortsatt kjører den gamle stilen som skiller seg ut siden alle er obs på det. Du ville vært overasket over hvor mange på det utestedet som er bevisst på PU, men mesteparten vil ikke kunne bli "oppdaget" rett og slett fordi de kun er sitt forbedret seg selv, er sosiale, og det ikke er noe å oppdage. :)

Ting endrer seg ALLTID over tid. Og du av alle, hvis du var obs på dette for 10 år siden, burde ha livserfaringen til å vite dette..

Lenke til kommentar
Vil tørre å påstå at jenter av veldig bra utseende skjønner mer om kommunikasjon.

Dette MÅ være den latterligste påstanden jeg har lest i denne tråden...

Kanskje du burde lese hele posten istedenfor å bare lese den første setningen? Begrunner klart hvorfor jeg mener det er slik. Kanskje jeg ikke sa det i en helt klar sammenheng, men det jeg virkelig mente var det at fordi de forstår seg på kommunikasjon bedre, derfor klarer de å praktisere det bedre også.

Endret av Andy200
Lenke til kommentar
*snip*

Poenget var ikke at man ble lettere kynisk av å møte mange, men av å møte mange på den måten. Når det gelder selvutvikling, selvtillit osv så er jo det greit nok, men jeg synes det er vel mye oppkok på gamle amerikanske selvutviklingsideer som drar ting i overkant langt i mine øyen. Og jeg synes det er en overdrivelse å si at PUA-miljøet det siste året plutselig har blitt mase om selvutvikling, og innenting med å få mange damer til sengs. Noen grener av det er sikkert annerledes, men mye av det er det samme som det var for 10+ år siden da jeg for første gang snublet over disse teorienr og tankesettet

AtW

På hvilken måte?

Tankegangen din er fortsatt fastlåst på at alle som driver med PUMA (jepp, det ER faktisk det nye) går rundt med canned-material, og kun kjører på fastlåste rutiner utviklet til minste detalj for å få seg så mye som over hodet mulig.

Ja, det er fortsatt noen som driver på med dette, men det er mindretallet, men det er også de som skiller seg ut i mengden.

Det har faktisk endret seg drastisk de siste årene, og mindretallet av stoffet er fortsatt om å få mange damer til sengs. Selvfølgelig, og noen ønsker å gjøre det slik.

Men sannheten er at mesteparten har gått over til å omhandle mer om selvutvikling. Hva folk bruker denne kunnskapen til, er opp til hver enkelt av de som leser. De fleste av kursene og leksjonene der ute nå starter faktisk med å si at de ikke kommer til å gi ut noen rutiner, how-tos eller sjekkelinjer, men heller gi en dypere forståelse i sosial dynamikk og selvrealisering. Og at hva folk bruker stoffet til, om det er å finne den ene dama i livet, eller å feie over så mange som mulig, er opp til hver enkelt og sine ønsker.

Det er som å få trening til å få førerkortet.. Når man først har de basic kjørekunnskapene, og står der med lappen i hånda, er det opp til hver enkelt om de kjører i 40 eller 100 i en 60-sone.

Grunnen til at så mange tror det fortsatt kun handler om rutiner og sjekkelinjer, er fordi det er de menneskene man kan se på utestedene.. Det er de som fortsatt kjører den gamle stilen som skiller seg ut siden alle er obs på det. Du ville vært overasket over hvor mange på det utestedet som er bevisst på PU, men mesteparten vil ikke kunne bli "oppdaget" rett og slett fordi de kun er sitt forbedret seg selv, er sosiale, og det ikke er noe å oppdage. :)

Ting endrer seg ALLTID over tid. Og du av alle, hvis du var obs på dette for 10 år siden, burde ha livserfaringen til å vite dette..

De aller fleste blir mer distanderte til folk om de bruker lite tid og energi på en person, og må forholde seg til veldig mange. Akkurat som man bryr seg mindre om fremmede enn folk man har veldg nær.

Og på hvilken måte er tankegangen min fastlåst rundt fastlåste rutiner? Jeg kan ikke huske at jeg har nevnt noe som helst om fastlåste rutiner. Det jeg derimot holder fast ved er at mye av communitiet går på å skaffe seg mange damer. Det er ganske tydlig om man leser forum som omhandler dette. Når det vises til konkrete resultater (altså når man skjærer igjennom snakket om selvutvikling, og ser på hva folk faktisk snakker om når de eksemplifiserer hva de gjør), så snakkes det så godt som utelukkende om damer man har truffet, og fått nummeret til, gått til sengs med osv. De mest profilerte har stadig nye damebekjentskaper å joppe til sengs med. Det er ikke sammenheng mellom liv og lære, om du mener de fleste kursene er ute etter forståelse i sosial dynamikk og selvrealisering, for det første pga at det sterke fokus mot å sjekke opp damer, for det andre fordi vitenskaplige resultater som er "ubehaglige sannheter" lett avfeies, noe som ikke harmonerer med en genuin interesse for feltet sosialdynamikk som fenomen.

Ellers er ikke "stoffet" like egnet til alle typer ting, det blir som å si at jeg kan bruke min fysikkutdanning til hva jeg vil, jobbe med fysikk, eller være frisør. Satt på spissen såklart, men jeg mener stoffet ikek er spesielt godt egnet til å "finne den ene dama i livet".

At det er mindre rutinger og sjekkelinjer er ikke noe argument imot at fokuset fortsatt er på å få damer til sengs. Det hjelper ikke å bare projisere masse positive ord over på PU-navnet, praksisen må stå i stil til påstandene som fremmes om hva PU er også.

Noen ting endrer seg mye, noen ting endrer seg lite, noen ting endrer seg så godt som ingenting. At verden er i endring er et hult argument som ikke sier noe som helst om problemstillingen vi diskuterer.

AtW

Lenke til kommentar

Igjen har du noen veldige gode argumenter AtW, og jeg tenkte det samme da jeg først fikk min første viten om PU (gjennom boken The Game, og sjekke-tråden på dette forumet bl.a.)

Jeg har lest MYE om stoffet og det fins haugevis av stoff der ute som omhandler mye. Det er ikke veldig lett å generalisere PU som en helhet nettopp på grunn av dette. Men jeg kan si med sikkerhet at mesteparten av mainstream-stoffet der ute nå omhandler å jobbe med seg selv i stedet for kun å feie over så mange som mulig.

Du får tro meg eller ikke, det er helt opp til deg, men sånn er det i hvert fall. :)

Det jeg har fått ut av PU er et helt nytt liv. Min sosiale sirkel har vokst, jeg har gått fra en ikke-eksisterende selvtillit til at jeg er mer enn nok fornøyd med meg selv og faktisk smiler når jeg ser meg selv i speilet om morgenen, jeg tør å snakke med mennesker av begge kjønn, jeg tør å ta sjangser (noe som skaffet meg drømmejobben jeg har nå) og forstår nå at jenter faktisk ikke er så mye bedre enn oss gutta, og at de faktisk ikke er så farlige som mesteparten av gutta der ute faktisk får printet inn i hjernebarken gjennom skolegangen.

Og det skal også nevnes at jeg ikke har hatt et eneste ONS etter jeg ble bevisst på PU. Rett og slett fordi det ikke er sånn jeg vil ha det. Jeg vil finne den jenta som passer meg her i livet, og det er en umulighet hvis jeg ikke er der ute og snakker med alle de jeg har lyst til å snakke med. Så igjen, hva man bruker kunnskapen til er opp til hver enkelt.

Igjen tror jeg bare denne misforståelsen ligger til grunne i det som kommer frem til mannen i gata fra wikipedia, media, osv. Det du leser i sjekketråden er akkurat det den tråden er der til. For de som vil skryte over helgens erobringer. Og det skal de få lov til. Men har du sett alle innleggene i Den store kjærlighets-tråden f.eks.? MANGE av de lykkelige forholdene som blir annonsert der er av PUMA-bevisste brukere, og det er den tråden alle tyr til når de skal snakke om forhold. Men de syns bare ikke som PUMAer, siden de ikke skriver "så feide jeg over den dama, før jeg tok venninna hennes"

Lenke til kommentar

For sånne som meg som sleit med selvfølelse og selvtillit og av den grunn ikke har noe erfaring med damer så ser jeg at PUA faktisk vil hjelpe meg et skritt videre selv om det pr. idag er mest lesing og litt øving ute på egen hånd. Har i tillegg prøvd TFT og NLP som også hjalp mye, men som ikke ga noen føringer mtp. det sosiale spillet rundt jenter og det sosiale spillet på andre områder.

Lenke til kommentar
Ellers er ikke "stoffet" like egnet til alle typer ting, det blir som å si at jeg kan bruke min fysikkutdanning til hva jeg vil, jobbe med fysikk, eller være frisør. Satt på spissen såklart, men jeg mener stoffet ikek er spesielt godt egnet til å "finne den ene dama i livet".

PuA egner seg ikke til alt nei. Du vil f.eks ikke bli noen bedre sjafør av å lese PuA. Men det hjelper på mange andre sosiale områder enn bare det å sjekke damer. Slik som nevnt tidligere.

Stoffet egner seg til å finne den rette damen på denne måten:

Person 1, som jeg nå vil referere til som AFC (average frustrated chump), er ikke særlig vellykket på damefronten. Han har mange resultatstløse kvelder, men en dag finner han seg en dame. De to blir sammen, men etter en liten stund begynner ting å gå galt. Herr AFC vil ikke tilbake til singellivet, da han vet hvor hardt og ensomt det er for han, så han klamrer seg fast til dama. De lever i et frustrert forhold.

Person 2, som jeg nå vil refere til som PuA, er vellykket på damefronten. Han har mange resultatfylte kvelder, men en dag finner han seg en dame. De to blir sammen, men etter en liten stund begynner ting å gå galt. Herr PuA ser at dette forholdet ikke går noen vei, og ser seg enig med damen om at de begge burde finne seg noen nye. De gjør slutt på et frustrert forhold.

Herr PuA vil nå ut på markedet for å se etter en ny dame som muligens kan være den rette, mens herr AFC vil klamre seg fast i noe tapt.

Vet at dette er veldig satt på spissen, men jeg håper du skjønner poenget.

Vi kan også se at når en PuA møter flere jenter enn en tilfeldig kar, så er det større sjanse for at han treffer på den riktige. Sålenge vi ikke snakker ONS med hensikt, da rekker han ikke å bli kjent med dem.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

PuA egner seg ikke til alt nei. Du vil f.eks ikke bli noen bedre sjafør av å lese PuA. Men det hjelper på mange andre sosiale områder enn bare det å sjekke damer. Slik som nevnt tidligere.

Stoffet egner seg til å finne den rette damen på denne måten:

Person 1, som jeg nå vil referere til som AFC (average frustrated chump), er ikke særlig vellykket på damefronten. Han har mange resultatstløse kvelder, men en dag finner han seg en dame. De to blir sammen, men etter en liten stund begynner ting å gå galt. Herr AFC vil ikke tilbake til singellivet, da han vet hvor hardt og ensomt det er for han, så han klamrer seg fast til dama. De lever i et frustrert forhold.

Person 2, som jeg nå vil refere til som PuA, er vellykket på damefronten. Han har mange resultatfylte kvelder, men en dag finner han seg en dame. De to blir sammen, men etter en liten stund begynner ting å gå galt. Herr PuA ser at dette forholdet ikke går noen vei, og ser seg enig med damen om at de begge burde finne seg noen nye. De gjør slutt på et frustrert forhold.

Herr PuA vil nå ut på markedet for å se etter en ny dame som muligens kan være den rette, mens herr AFC vil klamre seg fast i noe tapt.

Vet at dette er veldig satt på spissen, men jeg håper du skjønner poenget.

Vi kan også se at når en PuA møter flere jenter enn en tilfeldig kar, så er det større sjanse for at han treffer på den riktige. Sålenge vi ikke snakker ONS med hensikt, da rekker han ikke å bli kjent med dem.

Det er jo bare et oppdiktet scenario. Jeg kan like gjerne lage følgende scenario

1. PU-artiseten har blitt kynisk og legger ikke så mye følelse i hver dame, og har blitt avhengig av jakten på kvinner, og har ikke like sterke sosiale bånd som før, den sosiale kontakten foregår på et overordnet "bekjentsapskret"-nivå. I et forhold går han fort lei og lengter tilbake til jakten. Forholdet havarerer.

2. Average Joe-mannen legger mer følelser i det når han har begynt å date en dame han liker, de gror nærmere hverandre knytter bådn, og er lykkelige sammen i alle sine dager.

Og sånn kan vi fortsette å trekke tilfeldige scenarioer ut av hatten, uten å bli særlig klok på hva som er mest sannsynlig.

Og folk som møter flere jenter (dvs går til sengs med) enn en vanlig kar har i snitt dårligere muligheter til å holde på et langvarig forhold, ikke bedre.

AtW

Lenke til kommentar
Jenter pynter seg ikke nødvendigvis for å appellere til gutter. De fleste, uansett kjønn, føler seg bedre når de liker det de ser i speilet. Jeg ville nok ikke gått så langt å sammenligne at en jente pynter seg med en gutt som pynter cheat sheet-en før en bytur. Godt forsøk, though.

Hvis du tenker på hovedgrunnen til at jenter pynter seg så handler det ikke om at de skal føle seg bedre. Ja man føler seg bedre om man tar seg godt ut. Hvorfor det egentlig? Hva hvis man har som stil og være litt slækk og slamsete? Hvem sier at den personen ikke skal føle seg bra? Hovedgrunnen er å tiltrekke en make. Dessuten må du forklare meg denne cheat sheet'en du prater om som gutter pynter på. Hva er det?

Dette var uansett som sagt satt på spissen og går litt på samme greiene. Begge parter forsøker å se bedre ut i det motsatte kjønns øyne. Ergo kan man kalle det like fake begge deler.

@ ATW Windsor:

Kort om måten kvinner kommuniserer på en mer komplisert måte enn menn. Kvinner kan si en ting men mene noe helt annet og forvente at dette skal bli tolket og forstått. Når ikke forventningene innfrir blir de sure og skuffet. Menn har en direkte måte og kommunisere på og mener stort sett det de sier med de ordene de sier uten noen bakenforliggende tanke om det motsatte. Jenter prater også i mer eller mindre "koder" noen ganger og lager gjerne tester for å teste om mannen klarer det og om han er da god nok. Det er instinktivt testing av gener rett og slett. Dette er noe man lærer om i PUA men som også blir lært bort og pratet om av andre personer/terapeuter som ikke har noen ting med PUA og gjøre.

Litt banalt men vanlig eksempel: Han: "Hva ønsker du deg til bursdagen?" Hun: "Jeg vil ikke ha noen ting" Her forventer hun likevel å få en presang og at det skal være en overraskelse og helst noe litt personlig som viser at han elsker henne og ser henne. Får hun ikke det kan det fort bli skuffelser og sure miner.

Motsatte: Hun: "Hva ønsker du deg til bursdagen?" Han: "Jeg ønsker meg ingenting." Her mener mannen faktisk at han ikke ønsker seg noe og det går da helt fint at hun ikke gjør noe ut av det siden det er det han har sagt. Er så klart hyggelig likevel, men poenget er at han mener det han sier og ikke noe helt annet.

Lenke til kommentar
Klarte ikke mennesker seg uten PU før i tiden, eller?

Jo, men da var det de med sterkeste genene som overlevde og fikk bringe slekten videre. De andre "døde ut".

Ved å bygge seg selv opp og ta vare på seg selv skaper man nye og bedre gener. På samme måte som alkoholikere og rusavhengige skaper dårligere gener ved rusbruk som gjør det lettere for avkommet og få de samme utfordringene som foreldrene.

Beklager dobbelpost. Fikk ikke med meg siste post før jeg svarte.

Lenke til kommentar
Det er jo bare et oppdiktet scenario. Jeg kan like gjerne lage følgende scenario

1. PU-artiseten har blitt kynisk og legger ikke så mye følelse i hver dame, og har blitt avhengig av jakten på kvinner, og har ikke like sterke sosiale bånd som før, den sosiale kontakten foregår på et overordnet "bekjentsapskret"-nivå. I et forhold går han fort lei og lengter tilbake til jakten. Forholdet havarerer.

2. Average Joe-mannen legger mer følelser i det når han har begynt å date en dame han liker, de gror nærmere hverandre knytter bådn, og er lykkelige sammen i alle sine dager.

Jeg sa selv at det var veldig satt på spissen, men poenget står.

Du nevner at PuA fyren har blitt kynisk. Det er noe jeg har nevnt mange ganger tidligere, tilogmed i den forrige posten skrev jeg at hvis man kun går etter ONS med den hensikten så vil det ikke hjelpe i å finne den riktige damen. I de tilfellen er det personen som hindrer han i å finne den rette, ikke kunskapen.

Mine to eksempler skulle være samme person, bare med og uten PuA kunnskap. Poenget var at gjennom PuA trengte han ikke å føle seg som en taper på sjekkemarkedet, og dermed kunne returnere når forhold gikk galt istedenfor å klamre seg fast i dårlige forhold.

Hvis vi lager scenarioer med forskjellige personer vil såklart alle mulige resultater komme frem. Men hvis vi tar en situasjon hvor samme person enten har pua kunnskaper eller ikke, så vil kunnskapene komme til hans gode, sålenge han ikke misbruker kunnskapen til å bli en kynisk player.

Om personer blir kyniske playere av PuA er en helt annen sak, men som jeg har nevnt tidligere er det nesten personen man må klandre, ikke kunnskapen.

Det blir som å klandre en rik man for å gi en stakkars uteligger 100.000 kr, når denne uteliggeren brukte penger på et eller annet dumt. Den rike mannen gjorde det med gode hensikter, mens det var uteliggeren som misbrukte pengene.

Lenke til kommentar
Ved å bygge seg selv opp og ta vare på seg selv skaper man nye og bedre gener. På samme måte som alkoholikere og rusavhengige skaper dårligere gener ved rusbruk som gjør det lettere for avkommet og få de samme utfordringene som foreldrene.

Er jeg veldig trøtt nå, eller mener du at en PuA's barn vil være medfødt egenskapen til å sjekke jenter?

@Erik Den Raude:

Ikke alle klarte seg før PuA nei. Bare på dette forumet har jo flere stått frem med at PuA endret livet deres drastisk i den positive retningen.

Lenke til kommentar
(...)

Og folk som møter flere jenter (dvs går til sengs med) enn en vanlig kar har i snitt dårligere muligheter til å holde på et langvarig forhold, ikke bedre.

AtW

Jeg har personlig litt problemer med å svelge denne, fordi du hele tiden trekker fram gjennomsnittet av en befolkning for å "bevise" at det vil gå til helvete for en svært marginal gruppe.

Statistikklæreren min ville sikkert ha klådd meg for dette, men hvis jeg ikke husker feil beregner man "Average Joe" ut ifra et såkalt representativt utvalg, dvs tilfeldig utvalgte personer hvis antall varierer fra noen hundre til noen tusen avhengig av hvor sikker man vil være på prognosen.

Here's the kicker - PUMAs (festlig uttrykk forresten :)) utgjør en såpass lite gruppe at de risikerer å falle gjennom og ha ca null innvirkning på hva gjennomsnittet er. Hvis man har 10 PUMAs som har funnet lykken til tross for et forholdstall langt over "normalen" og veier de opp mot 990 Average Joes som har pult for å få selvtillit istedenfor å gå andre veien, hvor tror du da nåla vil peke?

Mot de 10 som har gått gradene, trosser normen og er lykkelige selv om de har pult hundrevis, eller de 990 som har pult titalls og fremdeles føler seg ulykkelige fordi de har høl i selvtillitstanken sin og må pule noe nytt hver tredje uke for å få full tank?

Jeg sier ikke at spenningen og jakten ikke kan ta over for en PUMA også, men en av grunnsteinene er tross alt at man skal ha det godt med seg selv og gå ut og sjekke damer, ikke gå ut og pule for å plastre selvbildet sitt. Det første vil kanskje, kanskje ikke fungere, men det andre er nærmest dømt til å gå på trynet.

Dessuten, ut ifra personlig erfaring vil jeg tørre påstå at nr 2 har lettere for å bli avhengig av jakten, simpelthen fordi han er hele tiden trenger noe nytt for å få bekreftelse på at han er verdt noe og føle seg som et helt menneske.

En PUMA trenger derimot ikke en slik bekreftelse, for selv om det føles godt å få anerkjennelse fra andre så vet han at han er god nok på egen hånd og ikke trenger pule damer - han kan velge å gjøre det fordi han har lyst.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Er jeg veldig trøtt nå, eller mener du at en PuA's barn vil være medfødt egenskapen til å sjekke jenter?

@Erik Den Raude:

Ikke alle klarte seg før PuA nei. Bare på dette forumet har jo flere stått frem med at PuA endret livet deres drastisk i den positive retningen.

Hehe, tja, du skal ikke se bort i fra det ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil nok ikke si at PUMA's barn vil bli medfødt disse egenskapene, men de vil nok ha lettere for å lære seg sosial dynamikk, akkurat som alle andre barn som har foreldre som er sosialt utadvendt.

Vokser man opp i en familie der familien er vandt til å prate med fremmede på ferier, og være generelt sosiale, vil man utvikle større sosiale antenner enn hvis man vokser opp i en veldig innestengt familie. Basic logic :)

Edit: Glemte at vi kalt det PUMA nå :p

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...