Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå går man jo ikke akuratt bort til jenta å forteller hun at hun er target ditt, og at du driver kino pga du så IOI's og vil eskalere... Nei, slikt holdes mellom gutta.

Ja, guttene sin skjulte klubb der de planlegger "angrep", taktikker og samarbeid for å felle et target. Tilgi meg for at jeg ikke reiser meg opp og hopper av entusiasme..

Hva med de vanskelige venninnene, som i "alle fine damer har ei stygg venninne", hva er hensikten?
Lenke til kommentar
Nå går man jo ikke akuratt bort til jenta å forteller hun at hun er target ditt, og at du driver kino pga du så IOI's og vil eskalere... Nei, slikt holdes mellom gutta.

Ja, guttene sin skjulte klubb der de planlegger "angrep", taktikker og samarbeid for å felle et target. Tilgi meg for at jeg ikke reiser meg opp og hopper av entusiasme..

Så du har aldri diskutert gutter og hvordan de fungerer sammen med andre venniner og kanskje dratt med deg noen tips i dagliglivet og til neste gang? Jenter snakker mer om sånt enn vi guttene gjør. Det er ihvertfall helt sikkert.

Skjekk hvilket som helst kvinnemagasin. Du vil finne endeløse artikler om "Hvordan holde på han!", "Hvordan er drømmeprinsen og hvordan få han?" osv osv. Si meg igjen at du aldri har lest en sånn artikkel og at det aldri har streifet tanken din om at kanskje det var noe i det som stod og at du ikke har planlagt å prøve å integrere dette i ditt neste forhold?

Det er samme greia. Bare at jentene sin skjulte klubb har pågått i mangfoldige år lengre enn gutta sin.

Så til dette med fake. Dette er satt på spissen, men likevel sant.

Påstander: Jenter ser etter personlighet mer enn utseende. Gutter ser mer etter utseende enn personligheten.

Jentene pynter seg og bryr seg mest om utseende sitt så lenge de er single, hvorfor? Fordi de skal tiltrekke den gutten de vil ha. Så når de har han så trenger de ikke lengre å stresse sånn med det og gir seg selv masse slakk.

Så hvor mange ganger har ikke du Melisma og andre jenter sett på moter, trent for å få den beste kroppen, og tatt en hel masse sminketips fra diverse venniner, blader, tv osv osv? Jeg vil tippe at det ikke er få. Har ikke dere til slutt skaffet dere deres egen stil med både klær, sminke, trening osv etter mange nok input fra forskjellige kanter?

Guttene lærer om å skaffe seg selvtillit, kommunisere med damer på et mer komplisert nivå enn de fleste menn skjønner (fordi kvinner er mye bedre til å kommunisere og vi gutta skjønner stort sett ikke halvparten vanligvis). De får tips av andre gutter som kan mer om dette og prøver det ut og finner at noe passer dem og annet ikke. Til slutt har de funnet sin egen stil som dermed er integrert i dem og de er seg selv fordi dette er noe nytt de har lært og som de bruker. På samme måte som alle tilegner seg nye egenskaper ettersom man lærer i livet.

Konklusjon: Jenter som har pynta seg og sminka seg og som trener for å holde linjene er akkurat like fake som en gutt som tilegner seg personlige egenskaper som er mer tiltrekkende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jenter pynter seg ikke nødvendigvis for å appellere til gutter. De fleste, uansett kjønn, føler seg bedre når de liker det de ser i speilet. Jeg ville nok ikke gått så langt å sammenligne at en jente pynter seg med en gutt som pynter cheat sheet-en før en bytur. Godt forsøk, though.

Lenke til kommentar
Guttene lærer om å skaffe seg selvtillit, kommunisere med damer på et mer komplisert nivå enn de fleste menn skjønner (fordi kvinner er mye bedre til å kommunisere og vi gutta skjønner stort sett ikke halvparten vanligvis). De får tips av andre gutter som kan mer om dette og prøver det ut og finner at noe passer dem og annet ikke. Til slutt har de funnet sin egen stil som dermed er integrert i dem og de er seg selv fordi dette er noe nytt de har lært og som de bruker. På samme måte som alle tilegner seg nye egenskaper ettersom man lærer i livet.

Konklusjon: Jenter som har pynta seg og sminka seg og som trener for å holde linjene er akkurat like fake som en gutt som tilegner seg personlige egenskaper som er mer tiltrekkende.

Come on, det der er bare en gammel myte, jeg har ingen tiltro til at kvinner kommnusierer på "et mer komplisert nivå enn de fleste menn skjønner". Eller at gutta bare forstår halvparten. Hva er det som tyder på dette?

AtW

Lenke til kommentar
Du har mange gode poenger AtW, og du har adressert de negative sidene ved PU. (eller positive for de som kun er ute etter å få seg så mye som mulig) Og der er det ikke nødvendig med noen unskyldninger nei..

Men har du noen synspunkter på den største delen av PU, den som fokuserer på selvutvikling, bli flinkere sosialt, bygge selvtillit og rett og slett ha det bra med seg selv?

Og jeg må si meg uenig i at man blir mer kynisk ut i fra hvor mange forskjellige personer man møter i løpet av en dag..

Mange av misforståelsene her henger bare i terminologien her. Den henger igjen fra mange år tilbake da PU ble startet av noen menn som skulle ta igjen på kvinnene fordi de styrte utelivet og forhold, og playa seg rundt med alle gutter.

PU har endret seg drastisk de siste årene, mens teminologien henger igjen. Og det er rett og slett fordi det er vanskelig å endre på et navn som er så godt innkjørt.

PUA er nå kun et merkenavn på lik linje som Mercedes. Selv om bilene til Mercedes har endret seg de siste årene, heter de fortsatt Mercedes. Å endre på navnet ville for det første vært veldig forvirrende for alle som er kjent med Mercedes, og det ville medført enorme mengder med jobb for å få det nye navnet ut til brukerne så de forsto hva det var snakk om.

Pick-up er definert i ordboken som: Slang A stranger with whom casual acquaintance is made, usually in anticipation of sexual relations.

Og det var basert på det før. Men time change, og det er nå større fokus på sosial selvutvikling. Selv om ja, det finnes fortsatt de som er ute for å ha seg mest mulig. Men de finnes uansett om de er klar over PU eller ikke.

Poenget var ikke at man ble lettere kynisk av å møte mange, men av å møte mange på den måten. Når det gelder selvutvikling, selvtillit osv så er jo det greit nok, men jeg synes det er vel mye oppkok på gamle amerikanske selvutviklingsideer som drar ting i overkant langt i mine øyen. Og jeg synes det er en overdrivelse å si at PUA-miljøet det siste året plutselig har blitt mase om selvutvikling, og innenting med å få mange damer til sengs. Noen grener av det er sikkert annerledes, men mye av det er det samme som det var for 10+ år siden da jeg for første gang snublet over disse teorienr og tankesettet

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jobbintervju er jo det perfekte eksempelet på et sted hvor det å være utadvendt ha god selvtillit og plukke opp den andres kroppspråk kan være kjempepositivt. Hvis man er typen som kan snakke uten problemer, forklare om sine gode og dårlige sider uten å virke cocky, være morsom og fremstå som oppriktig og få god kjemi med den man blir intervjuet av så er jo det veldig bra. Og dette er absolutt ting mange sliter med og som man opplever blir bedre av å drive med PUMA (jepp, det er det nye).

Lenke til kommentar
PUA fungerer i alle sosiale sammenhenger, ikke bare skjekking.

Kom gjerne med hverdagsnyttige eksempler...

Hvis du fortsatt ikke har forstått poenget..

Bedre selvtillit kan hjelpe deg med flere venner, bli mer likandes kar, større omgangskrets, flinkere til å tale i forsamlinger, bedre inntrykk på jobbintervjuer som kan gi deg jobben osv osv osv.

Lenke til kommentar
Mitt eneste forslag så langt er Pick Myself Up Artist. Synes det passer bedre.. For er vel det guttene sier her at dette handler om. Sett bortifra teknikker osv.

Jeg velger å dra den lengre. Pick-Up-Myself-Artist

Aka: PUMA

lol

Oh yes, I like how you mix it up :yes: PUMA høres mye mer tiltrekkende ut enn PUA..

Edit: den der var dere gutta jævlig heldig med :!:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Come on, det der er bare en gammel myte, jeg har ingen tiltro til at kvinner kommnusierer på "et mer komplisert nivå enn de fleste menn skjønner". Eller at gutta bare forstår halvparten. Hva er det som tyder på dette?

AtW

Hva er det som da tyder på det motsatte? Altså at jenter ikke kommuniserer på et komplisert nivå?

Endret av Andy200
Lenke til kommentar

AtW

Hva er det som da tyder på det motsatte? Altså at jenter ikke kommuniserer på et komplisert nivå?

At det går helt fint å kommunisere med jenter. At man skjønner hva de driver med. At folk til tider er irrasjonelle betyr ikke at de er kompliserte.

AtW

Lenke til kommentar

AtW

At det går helt fint å kommunisere med jenter. At man skjønner hva de driver med. At folk til tider er irrasjonelle betyr ikke at de er kompliserte.

AtW

Kan ikke si meg helt enig i det du sier her. Greit nok, vi er nå mennesker alle sammen. Men måten jenter og gutter tenker på tror jeg er ganske annerledes. Værtfall når det kommer til følelser og tankegangen rundt det. Og i mange tilfeller skjønner jeg ikke hva dem driver med, derfor jeg leser og prøver å sette meg inn i hvordan dem tenker. Du kan se på det ganske enkelt som du gjør, men jeg vil nå tro at det ligger en litt komplisert tankegang bak alle sine handlinger, om man er klar over det, eller ikke er klar over det.

Endret av Andy200
Lenke til kommentar
Samfunnet sier at jenter og gutter skal være så forskjellige. Er de det?

At vi er forskjellige tror jeg så absolutt. Hvis vi ikke var så forskjellige ville vel ikke vi gutter som sliter med å kommunisere med jenter hatt det så vanskelig som vi har det?

Lenke til kommentar

AtW

Kan ikke si meg helt enig i det du sier her. Greit nok, vi er nå mennesker alle sammen. Men måten jenter og gutter tenker på tror jeg er ganske annerledes. Værtfall når det kommer til følelser og tankegangen rundt det. Og i mange tilfeller skjønner jeg ikke hva dem driver med, derfor jeg leser og prøver å sette meg inn i hvordan dem tenker. Du kan se på det ganske enkelt som du gjør, men jeg vil nå tro at det ligger en litt komplisert tankegang bak alle sine handlinger, om man er klar over det, eller ikke er klar over det.

At man kommuniserer annerledes til en viss grad er greit nok, men det betyr ikke at de kommuniserer på noe voldsomt avansert nivå, og skjønner så utrolig mye mer om kommunikasjon. Det er blir o åpenbart kommunikasjonsmisforståelser imellom mennesker, men det blir det mellom menn og kvinner, og kvinner og kvinner også, om kvinner var så vanvittig gode til å kommunisere i forhold til menn burde de fint klare å kommnunisere til menn på en måte som gjør at de får igjennom det budskapet de ønsker.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...