Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?

Anbefalte innlegg

Hva ville du kalt det da?

Mitt eneste forslag så langt er Pick Myself Up Artist. Synes det passer bedre.. For er vel det guttene sier her at dette handler om. Sett bortifra teknikker osv.

Nå tenkte jeg mer på ordet "Target".

Jeg mener selv at Pickup Artist er et passende navn selv om det har en litt negativ klang i seg. Selv om personlighetsutvikling er veien mange går, så baserer det seg på det ultimate målet om å treffe en jente. Altså, pickup.

Synes fortsatt at "faguttrykkene" passer bedre nedi en bunker under en krig, og ikke på byen etc.

Nå går man jo ikke akuratt bort til jenta å forteller hun at hun er target ditt, og at du driver kino pga du så IOI's og vil eskalere... Nei, slikt holdes mellom gutta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå går man jo ikke akuratt bort til jenta å forteller hun at hun er target ditt, og at du driver kino pga du så IOI's og vil eskalere... Nei, slikt holdes mellom gutta.

Ja, guttene sin skjulte klubb der de planlegger "angrep", taktikker og samarbeid for å felle et target. Tilgi meg for at jeg ikke reiser meg opp og hopper av entusiasme..

Lenke til kommentar

Ja, guttene sin skjulte klubb der de planlegger "angrep", taktikker og samarbeid for å felle et target. Tilgi meg for at jeg ikke reiser meg opp og hopper av entusiasme..

Hvis det sitter en gjeng med gutter som planlegger "angrep", taktikker og samarbeid for å felle et target på dagens bytur så reiser ikke jeg meg heller. Da sier jeg heller: Nyt livet.

EDIT: Hvis de derimot deler kveldens erfaring med hverandre, og deretter diskuterer denne, ja da er det ikke så ille. Det er vel det sjargongen er laget for.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Nå måtte jeg le her. Du er nå jaggu meg en luring selv høres det ut som. Haha! :)

e

Lenke til kommentar
Hvis det sitter en gjeng med gutter som planlegger "angrep", taktikker og samarbeid for å felle et target på dagens bytur så reiser ikke jeg meg heller. Da sier jeg heller: Nyt livet.

EDIT: Hvis de derimot deler kveldens erfaring med hverandre, og deretter diskuterer denne, ja da er det ikke så ille. Det er vel det sjargongen er laget for.

De to scenarioene går for det samme mener nå jeg, bare at ikke sitter i samme rom.

Andy200: Men du er enig i det at det hele høres ut som en gjeng rekrutter i militæret? Mangler bare kamoklær og AG-3.

Lenke til kommentar

De to scenarioene går for det samme mener nå jeg, bare at ikke sitter i samme rom.

Andy200: Men du er enig i det at det hele høres ut som en gjeng rekrutter i militæret? Mangler bare kamoklær og AG-3.

Hahaha, du er nå morsom! fikk min daglig dose latter i dag også :)

Jeg vil nå ikke si det nei, du får se og rulle inn litt nå. Å sammenligne det med rekrutter i militæret er vel som å sammenligne en boble med en boeing 747

Endret av Andy200
Lenke til kommentar
All sjalusi er negativt.

Nei, overdreven sjalusi er negativt i den form at man er altfor mistenksom og da mangler det tillit i forholdet hos en av personene. Det kan være skadelig både psykisk og følelsesmessig.

Men "normal" sjalusi der situasjonen faktisk krever det, det er innebygd instinkt i oss alle. Akkurat som sinne er.. Det er for å beskytte oss selv.

Så at all sjalusi er negativt er jeg veldig uenig i.

Det er som sagt forbundet med noe negativt pga. folk mister styringa mange ganger og ikke klarer å beherske seg når instinktet tar over.

Det kan ikke være negativt fordi det er et innebygd instinkt? Det er noe man skal overvinne, ikke akseptere. Det hjelper ingen.

Lenke til kommentar
Den dagen menn (i dette tilfellet "gutter") slutter å se på kvinner som gevinster, slipper de også å bruke teknikker for å oppnå intimitet med kvinner.

Dere er ikke på tivoli, for faen.

I såfall har du litt av en jobb foran deg, for ca hele den vestlige kulturen bidrar til denne holdningen.

Og nei, man burde ikke bruke teknikker for å fange kvinnenes oppmerksomhet, men når man lever i en FUBAR-verden der man innbiller seg at det å drite seg ut foran et fremmed kvinnfolk vil føre til at man blir hele byens snakkis de neste ti årene trenger man gjerne litt hjelp og et par pekepinner for å overbevise seg selv om at det faktisk er mulig å si "Hei" uten å få et ølglass tømt i hue.

Lenke til kommentar
All sjalusi er negativt.

Nei, overdreven sjalusi er negativt i den form at man er altfor mistenksom og da mangler det tillit i forholdet hos en av personene. Det kan være skadelig både psykisk og følelsesmessig.

Men "normal" sjalusi der situasjonen faktisk krever det, det er innebygd instinkt i oss alle. Akkurat som sinne er.. Det er for å beskytte oss selv.

Så at all sjalusi er negativt er jeg veldig uenig i.

Det er som sagt forbundet med noe negativt pga. folk mister styringa mange ganger og ikke klarer å beherske seg når instinktet tar over.

Det kan ikke være negativt fordi det er et innebygd instinkt? Det er noe man skal overvinne, ikke akseptere. Det hjelper ingen.

Nå er jeg sjeldent enig med Milisma men det var ikke det hun sa. Hun sa det var et innstinkt som er til for å beskytte oss, og at det ikke alltid er negativt. Det er noe ganske annet enn "det kan ikke være negativt fordi det er et innebygget innstinkt".

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor krangler folk fortsatt?

Nå har jeg nettopp lest de 4 siste sidene med morgenkaffen her, og jeg har fortsatt ikke sett noen som faktisk er uenige.. (annet enn i terminologien, noe som er totalt irelevant, etter som man kan kalle en agurk for en tomat, men det er da fortsatt en agurk samme hva man kaller den)

Melisma sier hun misliker de innøvde teknikkene (Mystery Method) men liker den personlige utviklingen som ligger i PU.

Og PUA-tilhengere sier akkurat det samme..

Så hva krangler vi om? :p

Edit: morsom lesing i hvert fall ^^

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar
Nå skal det sies at dere jenter gamer oss også i ny og ned, så dere er ikke særlig mye bedre selv! hoho :) selv om dere er klar over det eller ikke klar over det

Nå er det jo meningsløst å sette så store grupperinger opp mot hverandre. "Dere jenter gamer i ny og ne, så dere er ikke noe særlig bedre". enter er en ganske stor gruppe. Jeg kan ikke beskylde deg for dobbeltmoral om du sier drap er galt, ed argumentet "dere gutter dreper jo noen i ny og ne". Det er ganske stor forskjell på folk når man har så enorme grupper som "jenter" og "gutter", det eneste det er meningsfylt å tillegge slike grupper er genrelle korrelasjoner.

AtW

Lenke til kommentar
Hva ville du kalt det da?

Mitt eneste forslag så langt er Pick Myself Up Artist. Synes det passer bedre.. For er vel det guttene sier her at dette handler om. Sett bortifra teknikker osv.

Nå tenkte jeg mer på ordet "Target".

Jeg mener selv at Pickup Artist er et passende navn selv om det har en litt negativ klang i seg. Selv om personlighetsutvikling er veien mange går, så baserer det seg på det ultimate målet om å treffe en jente. Altså, pickup.

Synes fortsatt at "faguttrykkene" passer bedre nedi en bunker under en krig, og ikke på byen etc.

Tja, nå spørs det hva man vil kommnisere med det navnet, men Pick-up brukes jo gjerne i forbindelse med å plukke opp folk for mer eller mindre uforpliktende sex. Og når man legger "artist" etter det, så er det jo ikke den mest unaturlige tolkningen at man gjør det ofte og vellykket, og trener mye på det. Nå har jeg inntrykk av at det er det mange PUAs gjør til tross for heftige innsigelser fra enkelte, men om man vil forklare et det er en selvutviklingsmetode for å bli sammen med jenter i lengre forhold, så klinger ikke navnet særlig bra.

Forøvrig er det mange innleegg som snakker om selvutvikling, og folk som har problemer med jenter osv. Aeg vil bare poengtere at all selvutvikling ikke nødvendigvis er god. Og at man ikke har vært noen casanova er vel heller ingen "unnskyldning" for å gjøre noe av denne typen ting, enten synes man det er rett eller ikke (satt på spissen) å drive på med slikt, uavhengig av hvilket utgangspunkt man har.

AtW

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Tja, nå spørs det hva man vil kommnisere med det navnet, men Pick-up brukes jo gjerne i forbindelse med å plukke opp folk for mer eller mindre uforpliktende sex.

Nå har jeg sett på ordet "pickup" som en direkte oversettelse av "sjekke opp". Men hvis det har en indirekte betydning som går på det å plukke opp for uforpliktet sex, så skjønner jeg godt at noen folk vil holde seg vekk fra det navnet.

Og når man legger "artist" etter det, så er det jo ikke den mest unaturlige tolkningen at man gjør det ofte og vellykket, og trener mye på det. Nå har jeg inntrykk av at det er det mange PUAs gjør til tross for heftige innsigelser fra enkelte, men om man vil forklare et det er en selvutviklingsmetode for å bli sammen med jenter i lengre forhold, så klinger ikke navnet særlig bra.

Ja det er en naturlig tolkning, og det er fakta. PuA's gjør det ofte, vellykket, og trener på det. Om man gjør det kun for å ha masse ONS eller for å finne en passende jente man kan inngå et forhold med er opp til hver enkeltperson. Selv er jeg lykegyldig for hva det endelige målet deres er, da jeg ikke ser på ONS eller forhold som noe negativt.

Forøvrig er det mange innleegg som snakker om selvutvikling, og folk som har problemer med jenter osv. Aeg vil bare poengtere at all selvutvikling ikke nødvendigvis er god. Og at man ikke har vært noen casanova er vel heller ingen "unnskyldning" for å gjøre noe av denne typen ting, enten synes man det er rett eller ikke (satt på spissen) å drive på med slikt, uavhengig av hvilket utgangspunkt man har.

Man kan utvikle seg negativt. Men jeg vil ikke si at det å bli flinkere sosialt, med hovedfokus på jenter, en negativ vei å gå.

Hvorfor skal man ha en unnskyldning for å drive med denne typen ting? Det er større sannsynlighet at de som har hatt jenteproblemer skal få tak i denne lærdommen da de som føler at de klarer seg greit med jenter ikke kommer til å søke hjelp i samme grad. Jeg tror alle kan lære gode ting ut av dette, enten man er en casanova eller ikke.

Du ser tydligvis på PuA som en negativ ting. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Ja det er en naturlig tolkning, og det er fakta. PuA's gjør det ofte, vellykket, og trener på det. Om man gjør det kun for å ha masse ONS eller for å finne en passende jente man kan inngå et forhold med er opp til hver enkeltperson. Selv er jeg lykegyldig for hva det endelige målet deres er, da jeg ikke ser på ONS eller forhold som noe negativt.

Man kan utvikle seg negativt. Men jeg vil ikke si at det å bli flinkere sosialt, med hovedfokus på jenter, en negativ vei å gå.

Hvorfor skal man ha en unnskyldning for å drive med denne typen ting? Det er større sannsynlighet at de som har hatt jenteproblemer skal få tak i denne lærdommen da de som føler at de klarer seg greit med jenter ikke kommer til å søke hjelp i samme grad. Jeg tror alle kan lære gode ting ut av dette, enten man er en casanova eller ikke.

Du ser tydligvis på PuA som en negativ ting. Hvorfor?

Det er greit nok det, men som vi da tydligvis er ganske enige om, navnet PUA tolkes veldig lett, og i mine øyne mest naturlig som en person som har mye uforpliktende sex med mange forskjellige folk.

Og man trenger ikke nødvendigvis noen unnskyldning (legg merke til at jeg sier enten man synes det er rett elelr ikke, og setter unnskyldning i gåsetegn), poenget er at mange argumenterer med at det er folk med jenteproblemer osv som bruker dette, det blir hverken mer eller mindre riktig fra et moralsk sysnpunkt om vedkommende har hatt jenteproblemer før. Det virker som dette argumentet brukes som en unnsykldning for eventuelle moralske eller andre innsigelser folk har.

Om jeg ser PUA som en negativ ting? Det varierer litt etter hva slags perspektiv man legger opp til, jeg ser ikkenoe stort problem med at folk farter rundt og driver på. Men jeg tror det ikke er til spesielt stor glede for de fleste å begynne med det. At man plukker opp mange jenter er ikke ensbetydene med å være flinkere sosialt, i mange tilfeller er det motsatt. Ditto med å ha mange partnere, og hvordan det spiller inn på muligheten til å komme inn i lange forhold. Jeg tror de fleste ikke blir lykkeligere av drive på med PUA-opplegget på sikt. Sånn sett er det en negativ ting, men jeg oppfatter det heller ikke som noe stort problem, de får drive på med sitt. Mange av forkjemperene i disse trådene er jo også åpenbart menn i tenårene, som har litt annet fokus og prøver seg litt fram i livet, og det må man jo la folk gjøre. Videre har man jo også aspektet med hvordan man behandler de man vil plukke opp, også her er mitt inntrykk at det syndes endel mot mantraet som mange har gjentatt, om at man forlater folk i "bedre stand" enn man møtte de. Men det er vel ganske store individuelle forskjeller. Det er jo lett å bli litt mer kynisk når man stadig forholder seg til nye mennesker på den måten.

AtW

Lenke til kommentar

Du har mange gode poenger AtW, og du har adressert de negative sidene ved PU. (eller positive for de som kun er ute etter å få seg så mye som mulig) Og der er det ikke nødvendig med noen unskyldninger nei..

Men har du noen synspunkter på den største delen av PU, den som fokuserer på selvutvikling, bli flinkere sosialt, bygge selvtillit og rett og slett ha det bra med seg selv?

Og jeg må si meg uenig i at man blir mer kynisk ut i fra hvor mange forskjellige personer man møter i løpet av en dag..

Mange av misforståelsene her henger bare i terminologien her. Den henger igjen fra mange år tilbake da PU ble startet av noen menn som skulle ta igjen på kvinnene fordi de styrte utelivet og forhold, og playa seg rundt med alle gutter.

PU har endret seg drastisk de siste årene, mens teminologien henger igjen. Og det er rett og slett fordi det er vanskelig å endre på et navn som er så godt innkjørt.

PUA er nå kun et merkenavn på lik linje som Mercedes. Selv om bilene til Mercedes har endret seg de siste årene, heter de fortsatt Mercedes. Å endre på navnet ville for det første vært veldig forvirrende for alle som er kjent med Mercedes, og det ville medført enorme mengder med jobb for å få det nye navnet ut til brukerne så de forsto hva det var snakk om.

Pick-up er definert i ordboken som: Slang A stranger with whom casual acquaintance is made, usually in anticipation of sexual relations.

Og det var basert på det før. Men time change, og det er nå større fokus på sosial selvutvikling. Selv om ja, det finnes fortsatt de som er ute for å ha seg mest mulig. Men de finnes uansett om de er klar over PU eller ikke.

Lenke til kommentar
I am here by a PUMA :cool:

Fy faen gutter! PUMA Er så jævlig fett :D

Slenger inn en field rapport her:

HB: Hva skal du med de brillene? (peacock)

PUMA: Bruke dem så jeg ikke får tårer i øynene når jeg springer ifra deg (NEG)

HB: Omg! du har lest the game... du er en.. PUMA!

Hahaha :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...