Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Jeg synes dette blir for dumt. PU handler faktisk veldig mye om inner-game. Har man ikke inner-game i orden, så går mest sannsynlig alt annet til helvette. Virker som for meg at Melisma er imot selvutvikling. Jeg selv, sliter ganske heftig med selvtillit og mye av dette har hjulpet meg til å bli et bedre menneske å kommunisere på. Ser ikke hvorfor jenter skal være så imot PU konseptet.

 

 

Du har ikke fått med deg at jeg synes selve selvtilltisbyggingen er bra, men direkte flørtetips og instruksjoner, det synes jeg ikke noe om. Pluss at jeg synes sjargongen er helt latterlig (joda, skjønner at folk mener at det blir letter å forklare for andre med denne terminologien, men alikevel synes jeg det blir så overfladisk og kalle jenta for target f.eks). Minner om krigføring. Og tittelen Pick Up Artist er jo ikke særlig tiltrekkende.. Burdte kalle det for noe annet i og med at de fleste her sier at dette handler om personlig utvikling..

 

Og det med at folk bruker andres erfaringer og tips er jo ikke galt det? la meg prøve å forklare. Når vi vokser opp går vi gjennom en sosialiseringsprosess, vi blir den vi er utifra det som skjer med oss og hvordan folk er rundt oss. Altså, vi blir den vi er gjennom det som påvirker oss. Miljøet, venner osv.

 

Jeg personlig føler at det blir fake og aktivt herme etter andre og fake hvem man er. Om du skjønner hvor jeg vil hen. Jeg vil jo møte DEG og ikke deg med tøffing/sjarmør-maske på..

 

 

Mener du da melisma, at sosialiseringsprosessen slutter når man kommer opp i tennårene? Sosialiseringsprosessen skjer gjennom hele livet, og PU konsepetet er bare der for å hjelpe deg til å bli et bedre menneske gjennom livet. Vil ikke du at alle skal ha det godt å få sjansen til å få en partner? Mange gutter sliter ganske heftig med det å bare gå bort til en kvinne. PU handler like mye, hvis ikke mer, om inner-gamer synes nå jeg.

 

Jo, om man jobber med seg selv og blir mer trygg på seg selv så burdte dette løse seg etterhvert om man er så redd. Det er noe jeg ikke liker med hele taktikk spillet som foregår.

 

 

 

Og hvis du har lest litt om PU, så mener så og si alle at gamet spilles i comfort. De mener også at man skal være seg selv, og hvis ikke dama liker deg da, så greit nok, move on. Attraction er bare for å få dere jenter interessert i oss, og du må huske på at mange ikke har det som trengs for å tiltrekke seg jenter. Jeg vil heller være meg selv i comfort, og vite at dama liker meg for den jeg er.

 

Attraction er BARE for å få oppmerksomheten deres ovenfor oss gutter så vi får en sjanse til å vise hvem vi er i comfort.

 

-andy

 

Det er da nok av jenter som ikke kan velge og vrake og som også har dårlig selvtillit bare så det er sagt! De mener at man skal være seg selv, men samtidig gjøre noe helt annet enn det de ville gjort selv. Jeg er veldig på den at man skal være seg selv 100% uten spill og triks og fanteri. Da er jeg motstander av denne Attraction taktikken.

 

Det er mulig en smule sært, men jeg er så drittlei av at folk hele tiden må prøve og leve opp til andres forventninger! Kan man ikke bare slippe maska og være den man egentlig er da?? AArgh,, blir så matt av hele samfunnsspillet. :hrm: Det er noe jeg er veldig opptatt av..

 

Jeg har enda ikke møtt en gutt som har kommet med en såkalt Neg som jeg kan huske. Så det er en ting jeg er oppmerksom på. For da vet jeg hvor han har fått denne "personligheten" sin fra.. Internett! Synes ikke noe om den metoden der. Hadde en gutt kommet med en sånn kommentar til meg, ja da hadde jeg følt skepsis med en gang, uavhengig om jeg hadde visst at PUA finnes eller ikke.. Uhøflig.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Forståelsesfull20

Hei Melisma. Det er opp til hver og en å tolke det som står skrevet på disse sidene. Jeg skjønner hva du mener med at folk er "fake" og sjekker opp jenter med en slags bruksanvisning på hvordan man skal gjøre det. Men det er vanskelig å sjekke opp jenter bare ved å herme etter hva andre sier og gjør. Da ender man som oftest opp med å stå der alene... Folk kan bruke forumet til å få hjelp til å bruke seg selv og det man har å by på, uten at det blir upersonlig. Jeg besøkte dette forumet etter min første date og skjønte at jeg hadde gjort mye riktig, for det som sto her var veldig sant. Det jeg ikke liker er at gutter og jenter liksom må snakke i koder med hverandre. Jeg vil så gjerne si akkurat det jeg mener om en jente jeg liker, men er redd det vil ødelegge litt. Det kan kanskje gi feil signaler. Jeg tror mange tenker at det er dumt å like en jente mer enn hun liker deg. Jeg liker heller ikke at man skal hinte at man liker hverandre. Det blir så mye usagt mellom hverandre... Hvorfor kan man ikke være mer direkte?

 

Det er mye fornuftig å få ut fra disse forumene :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_andyg_*

Okay, da misforsto jeg det med at du faktisk støttet selvutvikling. Fikk bare litt det inntrykket. Beklager for det.

 

Dette med flørtetips og instruksjoner er jo noe av det man må lære for å klare å tiltrekke seg kvinner og dermed få en sjanse for å vise hvem man egentlig er.

 

Det er ikke så lett å "bare droppe" den sosiale maska alle flyr rundt med heller. Mange er usikker, og tørr ikke ta den av seg fordi dem er redd for at folk ikke synes noe om dem. PU hjelper jo akkurat på dette, å få av den sosiale maska. Tross hva du tror, at man tar på seg en maske til om man starter med PU, så gjør man ikke det. Man blir mer fri, og åpen for å snakke med kvinner. Det handler ganske så mye om å faktisk finne ut den man er - danne en identitet, og en personlighet. De som har lav selvtillit sliter med å vise personligheten sin, og PU hjelper dem da med å vise den.

Skjønner hva du mener med at dere blir "manipulert" til å like oss gutter. Men faktum er det at dere jenter liker å bli sjekka opp. Det er en del PUAs som bruker en del teknikker for å manipulere dere jenter, ja. Men i bunn og grunn finnes det mange hyggelige PUAs som er ute etter å bli kjent med deg, og som ikke bruker noe manipulative teknikker i det hele tatt. Jeg synes bare du bør gi den gutten en sjanse selv om han er PUA eller ikke PUA.

 

Og det med at du sier at man skal "bare være seg selv" så kommer det en automatisk til deg. Dette er jeg helt uenig i for å si det mildt. Det handler om å være den beste en kan være, ikke bare være deg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_andyg_*

Meningen med en neg er forresten ikke å være uhøflig, det er å vise at du ikke er interessert i henne som partner, for så og få hennes interesse. En neg skal alltid resultere i latter. Hvis du kommer over en neg som ikke gjør det, da er det ikke en neg.

Lenke til kommentar
Jeg vil så gjerne si akkurat det jeg mener om en jente jeg liker, men er redd det vil ødelegge litt. Det kan kanskje gi feil signaler. Jeg tror mange tenker at det er dumt å like en jente mer enn hun liker deg. Jeg liker heller ikke at man skal hinte at man liker hverandre. Det blir så mye usagt mellom hverandre... Hvorfor kan man ikke være mer direkte?

 

Det er mye fornuftig å få ut fra disse forumene :)

 

Om det ødelegger så synes jeg ikke hun var den rette, for da er det jo faktisk deg hun avviser. Nei, uff.. jeg vet ikke.. jeg blir bare så frustrert at man skal måtte ta på seg maska ute og prøve og leve for å gjøre andre fornøyde og at de skal like en. Er sliten av det hele..

Lenke til kommentar
Jeg vil så gjerne si akkurat det jeg mener om en jente jeg liker, men er redd det vil ødelegge litt. Det kan kanskje gi feil signaler. Jeg tror mange tenker at det er dumt å like en jente mer enn hun liker deg. Jeg liker heller ikke at man skal hinte at man liker hverandre. Det blir så mye usagt mellom hverandre... Hvorfor kan man ikke være mer direkte?

 

Det er mye fornuftig å få ut fra disse forumene :)

 

Om det ødelegger så synes jeg ikke hun var den rette, for da er det jo faktisk deg hun avviser. Nei, uff.. jeg vet ikke.. jeg blir bare så frustrert at man skal måtte ta på seg maska ute og prøve og leve for å gjøre andre fornøyde og at de skal like en. Er sliten av det hele..

 

Er nå et interessant tema da :)

Bra med mye diskusjon rundt dette, har lært en del av å se gjennom disse sidene

Endret av Vibe89
Lenke til kommentar
Det er ikke så lett å "bare droppe" den sosiale maska alle flyr rundt med heller. Mange er usikker, og tørr ikke ta den av seg fordi dem er redd for at folk ikke synes noe om dem.

 

Det er der hovedpoenget mitt ligger.. Jobbe seg frem til det punktet der man faktisk sier, føler og mener av hele sitt hjerte at "vet dere hva? Selvom det finnes folk der ute som ikke synes jeg er flink nok, kul nok, morsom nok, pen nok, så skal det faktisk ikke ødelegge selvbildet mitt lenger, jeg er meg for alle erfaringer og ting som har skjedd meg, og den må jeg få lov til å være"

 

Skjønner hva du mener med at dere blir "manipulert" til å like oss gutter. Men faktum er det at dere jenter liker å bli sjekka opp.

 

Det er alltid gøy å bli smigret og føle seg tiltrekkende. Men jeg vil at hele greia faktisk skal være åpent og ærlig og at alt han sier og gjør skal komme fra han, komplimenter osv som er unikt rettet mot meg, og kun meg, type ting.

 

 

Meningen med en neg er forresten ikke å være uhøflig, det er å vise at du ikke er interessert i henne som partner, for så og få hennes interesse. En neg skal alltid resultere i latter. Hvis du kommer over en neg som ikke gjør det, da er det ikke en neg.

 

 

I bunn og grunn så er det en falsk fornærmelse dekket av sukker slik at gutten skal få jekket henne ned et par hakk før han slår til. Utspekulert og ikke særlig snilt gjort. Jeg liker ikke få slike kommentarer, men det er meg da.. Mulig andre jenter ikke henger seg så opp i det.

 

Jeg vil ha min egen Robin Hood som er romantisk og sjarmerende på sine egen måte.. Rett i fra skogen, vekk ifra alt press og mas fra et hjernevaska samfunn. Ett stk. ekte mannfolk!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Meningen med en neg er forresten ikke å være uhøflig, det er å vise at du ikke er interessert i henne som partner, for så og få hennes interesse. En neg skal alltid resultere i latter. Hvis du kommer over en neg som ikke gjør det, da er det ikke en neg.

Denne grensen er så jævla hårfin. Du må kalibrere etter hvilken jente det er.

Lenke til kommentar
Meningen med en neg er forresten ikke å være uhøflig, det er å vise at du ikke er interessert i henne som partner, for så og få hennes interesse. En neg skal alltid resultere i latter. Hvis du kommer over en neg som ikke gjør det, da er det ikke en neg.

Denne grensen er så jævla hårfin. Du må kalibrere etter hvilken jente det er.

 

Så absolutt. Du kan ikke bare slenge ut en neg og tro at det funker uten å kalibrere det utifra hvilken type henne er, og hvor god selvtillig henne har.

 

Det er der hovedpoenget mitt ligger.. Jobbe seg frem til det punktet der man faktisk sier, føler og mener av hele sitt hjerte at "vet dere hva? Selvom det finnes folk der ute som ikke synes jeg er flink nok, kul nok, morsom nok, pen nok, så skal det faktisk ikke ødelegge selvbildet mitt lenger, jeg er meg for alle erfaringer og ting som har skjedd meg, og den må jeg få lov til å være"

 

Problemet med denne tankegangen er at de som faktisk klarer å si dette til en selv er naturlige eller har allerede mestret inner-gamet. Så poenget mitt er da at hvorfor skal ikke vi som ikke er naturlige få en sjanse til å vise hvem vi er ved hjelp av PU?

 

I bunn og grunn så er det en falsk fornærmelse dekket av sukker slik at gutten skal få jekket henne ned et par hakk før han slår til. Utspekulert og ikke særlig snilt gjort. Jeg liker ikke få slike kommentarer, men det er meg da.. Mulig andre jenter ikke henger seg så opp i det.

 

Jeg vil ha min egen Robin Hood som er romantisk og sjarmerende på sine egen måte.. Rett i fra skogen, vekk ifra alt press og mas fra et hjernevaska samfunn. Ett stk. ekte mannfolk!

 

Greit nok, skal si meg enig med påstanden om at det er sukret ned litt, men negs retter seg for det meste mot jenter av ganske så bra utseende. Altså jenter som får gutter kommende opp til seg dag på dag. Å bruke en neg på en jente som ikke er fin, eller har lav selvtillig slår ganske feil hvis du ikke kalibrerer det riktig som ArmenMinAU sa

Lenke til kommentar
Problemet med denne tankegangen er at de som faktisk klarer å si dette til en selv er naturlige eller har allerede mestret inner-gamet. Så poenget mitt er da at hvorfor skal ikke vi som ikke er naturlige få en sjanse til å vise hvem vi er ved hjelp av PU?

 

Jo, er det jeg mener med å jobbe med seg selv. Da er det bra med PU hjelp. Men da ikke direkte teknikker på hvordan å fange oss jentene.

 

 

Greit nok, skal si meg enig med påstanden om at det er sukret ned litt, men negs retter seg for det meste mot jenter av ganske så bra utseende. Altså jenter som får gutter kommende opp til seg dag på dag. Å bruke en neg på en jente som ikke er fin, eller har lav selvtillig slår ganske feil hvis du ikke kalibrerer det riktig som ArmenMinAU sa

 

Selvom noen får mange komplimenter, så betyr ikke det at man ikke liker det. Man kan late som at man ikke liker det, men innerst inne, ja så liker man det. Det er bedre og få en hyggelig kommentar istedet for å føle seg kritisert og så bli plukka opp igjen av samme personen i samme åndedrag. Det er hva jeg hadde følt ihertfall.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Denne grensen er så jævla hårfin. Du må kalibrere etter hvilken jente det er.

 

På norsk: Jeg har ikke min egen definerte selvstendige personlighet, derfor må jeg endre på oppførselen min alt etter hvilket "target" jeg har for kvelden.

 

Noen som vil ha et livslangt forhold her? I såfall nytter bare en ting, være seg selv på godt og vondt. Uten å spille spill der reglene er plukket opp i en bok...

Lenke til kommentar
Pluss at jeg synes sjargongen er helt latterlig (joda, skjønner at folk mener at det blir letter å forklare for andre med denne terminologien, men alikevel synes jeg det blir så overfladisk og kalle jenta for target f.eks).

 

Hva ville du kalt det da?

 

Det blir litt vannskelig å huske hvem han egentlig er ute etter å sjekke opp hvis han gjentatte ganger skriver:

"Så sa jeg det til jente 1 som så på jente 2. Da hvisket jente 2 noe til jente 1, noe jente 3 ikke likte så jeg sa det til jente 3 og da følte jente 1 seg utenfor fordi jente 2 tok rundt meg, så jente 1 ville gå men da holdt jeg igjen henne da sa jente 3 det så sa jeg dette til jente 2, og holdt rundt jente 3."

 

You get my point. Mye lettere å holde følge hvis man bytter ut "jente 3" med "target". Det ligger ikke noe kjønnsdiskriminerende bak det. Det betyr ikke at PuA's har byttet ut selve ordet jente med target.

Lenke til kommentar
Denne grensen er så jævla hårfin. Du må kalibrere etter hvilken jente det er.

 

På norsk: Jeg har ikke min egen definerte selvstendige personlighet, derfor må jeg endre på oppførselen min alt etter hvilket "target" jeg har for kvelden.

 

Noen som vil ha et livslangt forhold her? I såfall nytter bare en ting, være seg selv på godt og vondt. Uten å spille spill der reglene er plukket opp i en bok...

 

Du endrer ikke oppførselen din, du bare bestemmer om du skal kaste en neg eller ikke. Blir ikke en annen personlighet bare fordi jeg snakker med en jente av mindre kaliber. Det handler om å bruke folkevett og være høflig utifra hvem man snakker med, man slenger ikke en neg på en du vet ikke tåler det. Dessuten skal en neg ende i latter som sagt. Det skal være morsomt, ikke slik at jenta føler seg bokstavelig talt direkte tråkka på.

Endret av Andy200
Lenke til kommentar
Man kalibrerer jo hele tiden ffs. Skjekking eller ikke. Du er ikke dritfrekk mot noen som er kjempesnille mot deg, eller omvendt. Man bare lærer seg å bli flinkere til det. Superpowers som style sier ;)

 

Der har vi det. Man kalibrerer uansett hvilken sammenheng man er i. Det er rett og slett sosial dynamics. Det skjer rundt oss hele tiden, sjekking eller ikke sjekking.

Lenke til kommentar
Denne grensen er så jævla hårfin. Du må kalibrere etter hvilken jente det er.

 

På norsk: Jeg har ikke min egen definerte selvstendige personlighet, derfor må jeg endre på oppførselen min alt etter hvilket "target" jeg har for kvelden.

Det er ikke noe negativt å tilpasse seg personen man snakker med, det er heller positivt. Hvis man treffer på en jente som tydligvis tar seg nær av småfrekke kommentarer som egentlig ikke er ment for å såre, så er det vel ikke negativt å holde litt tilbake. Kanskje jenta har blitt mobbet mye, eller ikke synes slike kommentarer passer seg fra en hun nettopp har møtt. Man er uansett fortsatt den samme personligheten selv om man er litt ekstra høfflig mot hun....

 

EDIT: Oi 3 svar før meg, jammen er vi hårsåre... XD

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Denne grensen er så jævla hårfin. Du må kalibrere etter hvilken jente det er.

 

På norsk: Jeg har ikke min egen definerte selvstendige personlighet, derfor må jeg endre på oppførselen min alt etter hvilket "target" jeg har for kvelden.

Det er ikke noe negativt å tilpasse seg personen man snakker med, det er heller positivt. Hvis man treffer på en jente som tydligvis tar seg nær av småfrekke kommentarer som egentlig ikke er ment for å såre, så er det vel ikke negativt å holde litt tilbake. Kanskje jenta har blitt mobbet mye, eller ikke synes slike kommentarer passer seg fra en hun nettopp har møtt. Man er uansett fortsatt den samme personligheten selv om man er litt ekstra høfflig mot hun....

 

EDIT: Oi 3 svar før meg, jammen er vi hårsåre... XD

 

Haha, ja. Tenkte på det nå nettopp. Tror han skjønner poenget vårt =)

Lenke til kommentar
Hva ville du kalt det da?

 

Mitt eneste forslag så langt er Pick Myself Up Artist. Synes det passer bedre.. For er vel det guttene sier her at dette handler om. Sett bortifra teknikker osv.

 

You get my point. Mye lettere å holde følge hvis man bytter ut "jente 3" med "target". Det ligger ikke noe kjønnsdiskriminerende bak det. Det betyr ikke at PuA's har byttet ut selve ordet jente med target.

 

Synes fortsatt at "faguttrykkene" passer bedre nedi en bunker under en krig, og ikke på byen etc.

 

 

Raijn: Tror ikke helt du skjønte hva jeg mente. Det er ikke "her skal jeg holde oppe døra for deg" hyggelige ting jeg snakker om for å gjøre andre glade. Det er "jeg tør ikke være meg selv, for jeg er livredd for å bli avvist, mobba, sett ned på, jeg tør ikke hevde meg selv" type ting.. Og det er utrolig deprimerende og vanskelig for mange. Alle kravene vi møter i hverdagen, gnager og gnager helt ned til beinet.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Hva ville du kalt det da?

 

Mitt eneste forslag så langt er Pick Myself Up Artist. Synes det passer bedre.. For er vel det guttene sier her at dette handler om. Sett bortifra teknikker osv.

 

You get my point. Mye lettere å holde følge hvis man bytter ut "jente 3" med "target". Det ligger ikke noe kjønnsdiskriminerende bak det. Det betyr ikke at PuA's har byttet ut selve ordet jente med target.

 

Synes fortsatt at "faguttrykkene" passer bedre nedi en bunker under en krig, og ikke på byen etc.

 

Vel, sånn er det nå en gang. Ligger som sagt av touchdown ikkeno kjønnsdiskriminerende bak det. Er bare for å forstå hva en sier bedre. Det er nå sånn at det finnes begreper for alt mulig når det kommer til forskjellige temaer.

Endret av Andy200
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...