Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Hehe... Smiler til det siste der... ;)

 

Men, Melisma og alle dere andre, så dere på TV i går, eller var det i forgårs? Var det ikke en relativt skalla fyr der som satt i godstolen hos Christian Strand, vis-a-vis en blondine, og snakket varmt om PU? Noen som så det?

 

De skulle visst også gå videre til en debatt. Den fikk jeg ikke med meg. (Og hvem var blondinen? Var det ei fra en eller annen reality-serie? Hun hadde visst i alle fall blitt grundig lei av sjekkekjøret mot henne selv.)

 

Nei, det fikk jeg ikke med meg! Hadde vært interessant og sett!

 

Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil her, men det virker som du (for)dømmer menn du syns er "for flinke" til å snakke, noe som gir meg ca samme bismak i kjeften som de som ikke vil ha en kjæreste som har pult "for mange".

 

I såfall - yei... :roll:

 

 

Da velger jeg og ikke korrigere deg, du traff midt på spikern der gitt! Og du kan :roll: så mye du orker..

 

Jeg vil ikke ha skitten utbrukt madrass uansett hvor fin den ser ut.. Billig madrass :yucky:

 

For all del, de som vil ha det og ikke bryr seg, værsego!

 

lol melisma, du er jammen rask til å fordømme PUA og folk som driver med det ;) alt det til tross for at du aldri har møtt (?) en PUA selv eller har tatt deg bryet med å sette deg litt inn i emnet :)

 

Ja, lol... Du har som flere her, misforstått hva jeg mener. Gidder ikke gjenta meg selv hele tida.

 

og når chosen one høflig spør om du vil møte han og ta en prat så takker du pent nei med en velbegrunnet unnskyldning om at du ikke gidder å reise helt til oslo. :) jeg tror ikke en reise til oslo vil ta opp så mye av din tid i forhold til all den tiden du har brukt på å kritisere PUA over nettet fram til nå. du vil nok få betraktelig mer innsikt og et bedre vurderingsgrunnlag dersom du faktisk gidder å møte en person som har litt kunnskap om det, framfor å sitte på ræva di og diskutere om det på nett.

 

isaac :)

 

 

For det første så aner ikke du hvor jeg bor, for det andre så gidder jeg absolutt ikke og dra til Oslo for og møte en ukjent gutt som skal leke guds gave på venge av alle andre PUA gutter (og han er da ikke en representant for alle PUA gutter??) , han vet jo hvordan jeg føler ovenfor dette og da kan jeg jo ihvertfall ikke stole på at det ikke er skuespill det han gjør. Skjønner?? Hvis ikke du skjønner så.. javel!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe... Smiler til det siste der... ;)

 

Men, Melisma og alle dere andre, så dere på TV i går, eller var det i forgårs? Var det ikke en relativt skalla fyr der som satt i godstolen hos Christian Strand, vis-a-vis en blondine, og snakket varmt om PU? Noen som så det?

 

De skulle visst også gå videre til en debatt. Den fikk jeg ikke med meg. (Og hvem var blondinen? Var det ei fra en eller annen reality-serie? Hun hadde visst i alle fall blitt grundig lei av sjekkekjøret mot henne selv.)

 

Nei, det fikk jeg ikke med meg! Hadde vært interessant og sett!

 

Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil her, men det virker som du (for)dømmer menn du syns er "for flinke" til å snakke, noe som gir meg ca samme bismak i kjeften som de som ikke vil ha en kjæreste som har pult "for mange".

 

I såfall - yei... :roll:

 

 

Da velger jeg og ikke korrigere deg, du traff midt på spikern der gitt! Og du kan :roll: så mye du orker..

 

Jeg vil ikke ha skitten utbrukt madrass uansett hvor fin den ser ut.. Billig madrass :yucky:

 

For all del, de som vil ha det og ikke bryr seg, værsego!

Kan du se på noen/merke på annen måte at noen er en "Billig madrass", hvis du ikke har sett det/blitt fortalt det?
Lenke til kommentar

Ja, det er sant. Jeg kan ikke stoppe folk i å lyve, jeg kan kun være så observant jeg bare klarer..

 

Jeg skal snart på vors og så ut på byen. tror jammen jeg skal høre med noen av guttene ute på byen om de har hørt om dette og hva de synes. Håper virkelig jeg møter en som er PUA..

 

Oh, please Lord, bring him to me tonight!! I'm ready.. *trekke sverdet* :D

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil her, men det virker som du (for)dømmer menn du syns er "for flinke" til å snakke, noe som gir meg ca samme bismak i kjeften som de som ikke vil ha en kjæreste som har pult "for mange".

 

I såfall - yei... :roll:

 

 

Da velger jeg og ikke korrigere deg, du traff midt på spikern der gitt! Og du kan :roll: så mye du orker..

 

Jeg vil ikke ha skitten utbrukt madrass uansett hvor fin den ser ut.. Billig madrass :yucky:

 

For all del, de som vil ha det og ikke bryr seg, værsego!

 

Fair enough, men at en mann er flink til å snakke for seg, holder god øyekontakt og ler på de "riktige" plassene behøver ikke nødvendigvis bety annet enn at han er naturlig sosial og liker å snakke med folk.

Og bare for å være pittelitt flåsete - spør du mannfolk hvor mange damer de har snakket med, siden du tydeligvis analyserer hver minste detalj og er en smule opptatt av at de ikke skal være for "gode"...?

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt komisk å lese at folk beskytter PUA med ting som at mange PUAer innleder seriøse og langvarige forhold, når 99% av PUA-tråden omhandler helgens ONS.

Kan det kanskje ha noe med at det er det som er spennende å lese om, så det er det som blir skrevet? Og ikke minst er det akkurat den biten som diskuteres i den tråden.. Forhold-ting diskuteres jo i Den store kjærlighets-tråden. Og jeg ser at det er mange PU-bevisste medlemmer som skriver der. :)

 

Nå er det heller ikke noe galt med ONS for de som foretrekker det.. Jeg har selv aldri hatt et ONS og kommer nok ikke til å ha det heller, for det er ikke sånn jeg vil ha det. Men mange er ute etter ONS, både menn og kvinner. Ja, tro det eller ei, jenter er glade i sex de også..

 

Så jeg klarer ikke helt å se argumentet ditt i det utsagnet..

Lenke til kommentar
Fair enough, men at en mann er flink til å snakke for seg, holder god øyekontakt og ler på de "riktige" plassene behøver ikke nødvendigvis bety annet enn at han er naturlig sosial og liker å snakke med folk.

Og bare for å være pittelitt flåsete - spør du mannfolk hvor mange damer de har snakket med, siden du tydeligvis analyserer hver minste detalj og er en smule opptatt av at de ikke skal være for "gode"...?

 

 

Nei, men man plukker opp mye info bare ved å se på væremåten til gutten ovenfor meg selv og andre rundt. Og også hvordan han prater osv.. Adferden er noe jeg er veldig opptatt av ja. Liker ikke når han er altfor god til å prate og tøffe seg..

Lenke til kommentar

Generelt sett så må jeg date en fyr en god stund for da og se om han er noe for meg, hater og forhaste meg og sitte igjen lurt trill rundt.. Man pleier som regel og merke på personen om han er fake og spiller skuespill.

 

Om han ønsker og gjøre meg lykkelig så er jo det bra selvsagt, men da må han jo også være ærlig mot meg og ikke lyve om hvem han er/har vært. Jeg kan bare ikke noe for at jeg ikke liker når gutten har vært player, det er så lite tiltrekkende om man er på byen sammen også har halve utestedet pult han. Orker ikke sånt jeg..

Lenke til kommentar
Jeg kan bare ikke noe for at jeg ikke liker når gutten har vært player, det er så lite tiltrekkende om man er på byen sammen også har halve utestedet pult han. Orker ikke sånt jeg..

 

 

Nei, hvem i alle dager orker vel det. Playere av slikt kaliber kan vel aldri gifte seg i hjembyen. Med mindre er er som John Arne Riise, og har inntekt på flere titalls millioner i året. Da kan alt tilgis osv osv.

 

(For alle har jo sin pris - også damer.)

 

;)

Lenke til kommentar
Generelt sett så må jeg date en fyr en god stund for da og se om han er noe for meg, hater og forhaste meg og sitte igjen lurt trill rundt.. Man pleier som regel og merke på personen om han er fake og spiller skuespill.

For meg virker det som at du er veldig skeptisk til gutter. Hva om drømmegutten din møter på deg, men han bailer ut fordi han ikke orker å spille ditt spill?

 

Jeg vil heller si at hvis du treffer på en gutt du liker, så gi han the benefit of the doubt.

Lenke til kommentar
Nei, hvem i alle dager orker vel det. Playere av slikt kaliber kan vel aldri gifte seg i hjembyen. Med mindre er er som John Arne Riise, og har inntekt på flere titalls millioner i året. Da kan alt tilgis osv osv.

 

(For alle har jo sin pris - også damer.)

 

;)

 

Ja, og jeg er nok en jente som fort kan bli sjalu når jeg først er forelska. Og da hjelper det lite at han har en historie med massevis av jenter bak seg.

 

 

Touchdown: Men det er nettopp at jeg ikke vil spille noe slags spill, og prøver og unngå dette. Ja, jeg er skeptisk fordi jeg instinktivt vil beskytte meg. Er ikke så streng som jeg kanskje virker som her, jeg er ingen Simon Cowell om det inntrykket har blitt gitt, for å si det sånn. Men jeg har mine krav til en kjæreste, og det synes jeg er rimelige krav til en som vil unngå drama, sjalusi og å bli såra.

Lenke til kommentar

Du spiller et spill ved å ha forhåndsregler. Sier ikke at det er en negativ ting, men at ved et veldig strengt spill, hvor den perfekte gutten føler at han ikke får noe tillit, så kan han forsvinne.

 

Mener heller ikke at det er negativ ting å stille krav. F.eks. pga det du nevner.

 

Men det jeg ville få frem var at når du møter på en mulig mr right, så gi ham fordelen ved tvilen... (bedre på engelsk XD)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ja, og jeg er nok en jente som fort kan bli sjalu når jeg først er forelska. Og da hjelper det lite at han har en historie med massevis av jenter bak seg.

 

Hva hvis jeg sier at sjalusi i bunn og grunn er et resultat av egoisme og lav selvtillit? Er du enig? Hvis ja, hadde det ikke vært en fordel å løst disse personlige problemene? Hvis nei, hva er det som gjør deg sjalu? Vær gjerne konkret.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_andyg_*

Jeg synes dette blir for dumt. PU handler faktisk veldig mye om inner-game. Har man ikke inner-game i orden, så går mest sannsynlig alt annet til helvette. Virker som for meg at Melisma er imot selvutvikling. Jeg selv, sliter ganske heftig med selvtillit og mye av dette har hjulpet meg til å bli et bedre menneske å kommunisere på. Ser ikke hvorfor jenter skal være så imot PU konseptet.

 

Og det med at folk bruker andres erfaringer og tips er jo ikke galt det? la meg prøve å forklare. Når vi vokser opp går vi gjennom en sosialiseringsprosess, vi blir den vi er utifra det som skjer med oss og hvordan folk er rundt oss. Altså, vi blir den vi er gjennom det som påvirker oss. Miljøet, venner osv.

 

Mener du da melisma, at sosialiseringsprosessen slutter når man kommer opp i tennårene? Sosialiseringsprosessen skjer gjennom hele livet, og PU konsepetet er bare der for å hjelpe deg til å bli et bedre menneske gjennom livet. Vil ikke du at alle skal ha det godt å få sjansen til å få en partner? Mange gutter sliter ganske heftig med det å bare gå bort til en kvinne. PU handler like mye, hvis ikke mer, om inner-gamer synes nå jeg.

 

Det med rutiner, body-rocking osv er der ikke bare for å gi oss gutter en sjanse til å få oss et ligg, men det er også der for å finne ut deres verdier, altså hvordan dere er med andre ord. Dere jenter har det mye enklere der når det kommer til å kunne få seg et ligg, da dere kan lett plukke og vrake hvis jenta er fin av utseendet. Vi gutter ser på utseendet og dømmer så og si alt ut ifra det, dere jenter derimot, dømmer nesten alt utifra hvordan vi oppfører oss/er. Mange gutter som ikke har noe særlig bra utseendet og god selvtillig, tyr til PUA for å forbedre hvordan han kommuniserer med andre mennesker.

 

Og hvis du har lest litt om PU, så mener så og si alle at gamet spilles i comfort. De mener også at man skal være seg selv, og hvis ikke dama liker deg da, så greit nok, move on. Attraction er bare for å få dere jenter interessert i oss, og du må huske på at mange ikke har det som trengs for å tiltrekke seg jenter. Jeg vil heller være meg selv i comfort, og vite at dama liker meg for den jeg er.

 

Attraction er BARE for å få oppmerksomheten deres ovenfor oss gutter så vi får en sjanse til å vise hvem vi er i comfort.

 

-andy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...