Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?

Anbefalte innlegg

Men da er vi jo enige da, så hvorfor har vi fortsatt denne diskusjonen? :p

De fleste innenfor PU-miljøet har lagt fra seg den rutinebaserte triksene for lenge siden, og jeg har vel enn å ikke sett noen i denne tråden promotere akkurat denne teknikken. Så da ser jeg ikke hvorfor vi fortsatt krangler :)

Og ja, folk klarer å få seg dame uten PU. Noen av de får flere enn andre. Men i de fleste tilfeller, så praktiserer disse PU uten å selv vite det. Når jeg har analysert de gutta som var "populære" under min oppvekst, så har de vært som tatt rett ut av PU lærestoffet. Det faller dem naturlig. Og for de som det ikke faller seg naturlig, så finnes det lærestoff om hvordan man skal komme til det punktet hvor det bare føles naturlig å prate med jenter og tørre å være seg selv rundt dem. :)

Og ja, de sjenerte guttene i hjørnet kan også få seg ei dame i ny og ne.. Men selv en blind mus klarer å finne seg en ost av og til. Om den har så flaks å finner drømmeosten på de få gangene er sikkert mulig, men statistikken viser til at den ikke har sjangsene på sin side.

Og ikke minsforstå og tyd meg feil nå.. Jeg sier IKKE at man skal komme seg ut og feie over så mange jenter som mulig til man finner sin rette.. Jeg sier at man skal komme seg ut og prate med så mange jenter som mulig til man finner den rette..

For ingen kan vel være uenig med meg i at dess flere jenter man snakker med, dess større er sjangsene for å finne den ene spesielle?

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg veit ikke hvorfor vi har denne diskusjonen lenger! Det er som sagt noen av guttene her som sier at jeg har misforstått, i samme pust så rakker de ned på meg om noe de tydeligvis har misforstått!

Det jeg har å terpe på nå, er navnet Pick-Up Artist som er høyst uattraktivt..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
For ingen kan vel være uenig med meg i at dess flere jenter man snakker med, dess større er sjangsene for å finne den ene spesielle?

Folk som har hatt mange partnere har jo gjerne større problemer med å holde seg i langvarige forhold, så jeg er ikke uten videre enig i den påstanden nei.

AtW

Lenke til kommentar

Folk som har hatt mange partnere har jo gjerne større problemer med å holde seg i langvarige forhold, så jeg er ikke uten videre enig i den påstanden nei.

AtW

Men der er det kanskje også litt sånn "høna og egget"? Enkelte som ikke er særlig disponert for tillit/forhold (kommer fra dysfunksjonelt hjem/oppvekst) har jo typisk veldig mange partnere - i sær om de er attraktive av utseende.

Spørs jo om d er akkurat den store kontaktflaten som gjør d vanskelig å finne den ene.

Jeg tviler på det. Jeg er forholdsmann. Jeg kan sosialisere med hundrevis av damer, men treffer som oftest ei spesiell blant dem, som jeg faller skikkelig for. Og har jeg sex med flere på en måned, får jeg en slags "klump" inni meg.

Lenke til kommentar

AtW

Men der er det kanskje også litt sånn "høna og egget"? Enkelte som ikke er særlig disponert for tillit/forhold (kommer fra dysfunksjonelt hjem/oppvekst) har jo typisk veldig mange partnere - i sær om de er attraktive av utseende.

Spørs jo om d er akkurat den store kontaktflaten som gjør d vanskelig å finne den ene.

Jeg tviler på det. Jeg er forholdsmann. Jeg kan sosialisere med hundrevis av damer, men treffer som oftest ei spesiell blant dem, som jeg faller skikkelig for. Og har jeg sex med flere på en måned, får jeg en slags "klump" inni meg.

Det er sant, det er ikke så lett å vite om årsak og virkning, men det viser om ikke annet at grunnlaget det blir påstått at disse teknikkene gjør det mer sannsynlig å møte og beholde den rette er tynt. Hva du som enkeltperson gjør er lite relevant, jeg er ingen PU-artist, og er forlovet, betyr ikke at jeg har bevist at å ikke være en PU-artist er det beste.

AtW

Lenke til kommentar
Nei nei nei, nå må dere ikke tillege meg meninger. JEg ser den ene delen av PU som er selvtillitsbygging, og det har jeg hele tiden sagt er bra! MEN når det kommer til direkte guidelines på hvordan man skal gjøre ting, ja det har jeg fortsatt problemer med å godta.

Og det kommer jeg ikke til å rikke meg på. Så de som kopierer disse triksene og tipsene, de er jeg ikke enig med.

Dorian: Tro det eller ei, men gutter som ikke har vært borti dette, har faktisk klart å få seg dame! :ohmy: I know, det er sjokkerende!

Hehe... Smiler til det siste der... ;)

Men, Melisma og alle dere andre, så dere på TV i går, eller var det i forgårs? Var det ikke en relativt skalla fyr der som satt i godstolen hos Christian Strand, vis-a-vis en blondine, og snakket varmt om PU? Noen som så det?

De skulle visst også gå videre til en debatt. Den fikk jeg ikke med meg. (Og hvem var blondinen? Var det ei fra en eller annen reality-serie? Hun hadde visst i alle fall blitt grundig lei av sjekkekjøret mot henne selv.)

Lenke til kommentar
Mine er faringer er at hvis en gutt er altfor flink i situasjonen, dvs. er pågående, ler på de rette stedene, sier de "rette" tingene, har øyekontakt hele tiden.. og ja, er en gutt som viser stor selvtillit, da er det noe som sier meg at "dette har han gjort en god del ganger før, dette har han trent på" Og det er turn-off..

Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil her, men det virker som du (for)dømmer menn du syns er "for flinke" til å snakke, noe som gir meg ca samme bismak i kjeften som de som ikke vil ha en kjæreste som har pult "for mange".

I såfall - yei... :roll:

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
noe som gir meg ca samme bismak i kjeften som de som ikke vil ha en kjæreste som har pult "for mange".

Forbered deg på bismak: Selvfølgelig finnes det folk som ikke ønsker å ha en kjæreste som har hatt seg med alt som puster. Det er helt normalt. Jeg er en av dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
noe som gir meg ca samme bismak i kjeften som de som ikke vil ha en kjæreste som har pult "for mange".

Forbered deg på bismak: Selvfølgelig finnes det folk som ikke ønsker å ha en kjæreste som har hatt seg med alt som puster. Det er helt normalt. Jeg er en av dem.

+1

Lenke til kommentar

lol melisma, du er jammen rask til å fordømme PUA og folk som driver med det ;) alt det til tross for at du aldri har møtt (?) en PUA selv eller har tatt deg bryet med å sette deg litt inn i emnet :)

og når chosen one høflig spør om du vil møte han og ta en prat så takker du pent nei med en velbegrunnet unnskyldning om at du ikke gidder å reise helt til oslo. :) jeg tror ikke en reise til oslo vil ta opp så mye av din tid i forhold til all den tiden du har brukt på å kritisere PUA over nettet fram til nå. du vil nok få betraktelig mer innsikt og et bedre vurderingsgrunnlag dersom du faktisk gidder å møte en person som har litt kunnskap om det, framfor å sitte på ræva di og diskutere om det på nett.

isaac :)

Lenke til kommentar

Enig her. Og for de som ikke er enig, det finnes nok av folk som ikke er like kritiske.

Lenke til kommentar

AtW

Hvor i innlegget mitt står det at jeg sier man skal ha mange partnere?

Det står da vitterlig SNAKKE med.. Har du et forhold med alle du snakker med?

Les det jeg skriver:

Og ikke minsforstå og tyd meg feil nå.. Jeg sier IKKE at man skal komme seg ut og feie over så mange jenter som mulig til man finner sin rette.. Jeg sier at man skal komme seg ut og prate med så mange jenter som mulig til man finner den rette..
Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar

*snip*

Her leste jeg helt feil.

Endret av A_Man_Apart
Lenke til kommentar

Ok, det var klønete formulert av meg...

Poenget mitt var noe sånt som "ikke (for)døm folk for valgene deres, selv om de ikke nødvendigvis passer med ditt syn på saken". Innen rimelighetens grenser såklart, men likevel...

Lenke til kommentar

AtW

Hvor i innlegget mitt står det at jeg sier man skal ha mange partnere?

Det står da vitterlig SNAKKE med.. Har du et forhold med alle du snakker med?

Les det jeg skriver:

Ja, nå kan jo jeg spørre tilbake "hvot står det at jeg påstår det er noe du sier"? Hele poenget er at denne saken er ikke så klar om enkelte vil ha det til (inkludert deg), folk med mange partnere har ofte vanskligere for å holde på lange forhold, til tross for at de strider mot "folkelærdom", er det da utelukket at folk som flørter mye eller snakker mye med det motsatte kjønn også kan ha det? Poenget mitt er at saken er langt fra like klar som "ingen kan være uenig med meg". Det er en bastant påstand uten grunnlag

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Poenget mitt var noe sånt som "ikke (for)døm folk for valgene deres, selv om de ikke nødvendigvis passer med ditt syn på saken". Innen rimelighetens grenser såklart, men likevel...

Da er vi enige. Jeg har ingenting i mot jenter og gutter som har mange partnere, jeg synes bare ikke det er en attraktiv kvalitet. Nå er "mange" et definisjonsspørsmål, men poenget står fortsatt.

Lenke til kommentar

Da er vi enige. Jeg har ingenting i mot jenter og gutter som har mange partnere, jeg synes bare ikke det er en attraktiv kvalitet. Nå er "mange" et definisjonsspørsmål, men poenget står fortsatt.

Heldigvis(?) så har folk med mange partnere en tendens til å finne hverandre, så kan alle bli fornøyd.

AtW

Lenke til kommentar
Ja, nå kan jo jeg spørre tilbake "hvot står det at jeg påstår det er noe du sier"? Hele poenget er at denne saken er ikke så klar om enkelte vil ha det til (inkludert deg), folk med mange partnere har ofte vanskligere for å holde på lange forhold, til tross for at de strider mot "folkelærdom", er det da utelukket at folk som flørter mye eller snakker mye med det motsatte kjønn også kan ha det? Poenget mitt er at saken er langt fra like klar som "ingen kan være uenig med meg". Det er en bastant påstand uten grunnlag

AtW

Når du quota spesifik siste-setningen i posten min, og kom med det utsagnet, så regnet jeg med at det var siktet direkte til akkurat den setningen. Så da er det vel ikke så rart at jeg trudde du påsto det var noe jeg hadde sagt? :)

Men hvis det bare var en misforståelse, så er jo alt godt :)

For jeg er helt enig med deg i at en som har mangfoldige forhold bak seg har større vanskeligheter med å forbli i et forhold enn andre. Men samtidig må jeg også si at folk med mange forhold ikke er synonymt med de som er bevisst på PU.

Og dette er ikke en diskusjon om mennesker med mange partnere, men PU som et emne. Og ja, folk kan være så uenige med meg som de bare vil. Folk har forskjellige meninger. MEN da må de basere meningene sine på helheten i stedet for bare en bitteliten del av saken.

Det folk gjør her er å generalisere hele PU og sier at PUA == Player og det stemmer ikke. Og da er det ikke rart folk reagerer.

Som en annen sa i sjekke-tråden: Noen PUAs er playere, og noen playere er PUAs, men ikke alle Playere er PUAs akkurat som at ikke alle PUAs er playere.

Akkurat som f.eks. en del av oslos innbyggere har en sterk fremmedfrykt fordi de tror at alle utlendinger er kriminelle. Men sannheten er at kun en liten del av oslos innvandrere er kriminelle, og da er det ikke rart at de resterende utlendingene reagerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...