Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?

Anbefalte innlegg

Jeg tok meg friheten til å fjerne et linje fra det du skrev, for nå sa du akkurat det vi har sagt til deg i lengere tid :) Og det finnes måter som hjelper deg ganske detaljert og gjøre de endringene du snakker om.

Så, er det noe annet du vil trekke frem nå som vi endelig er enige?

Er det jeg har sagt hele veien, at det med selvtillitsbyggingen er helt ok, men det kan gjøres uten de direkte triksene og tipsene som følger..

Nei, ikke noe mer fra denne kanten at the moment..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy faen du har skjønt det Melisma! Endelig, du beskrev pickup slik det er i dag, fy faen nå ble jeg så glad i deg! Nå kan jeg sove godt i natt. :love:

Edit: Og hey, gjør som alle oss andre i miljøet, drit i tips og triks. Det funker bare som plaster på stygge sår, skal man ha full fiks må man gjøre akkurat slik du beskrev i forrige innlegg.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Er det jeg har sagt hele veien, at det med selvtillitsbyggingen er helt ok, men det kan gjøres uten de direkte triksene og tipsene som følger..

Nei, ikke noe mer fra denne kanten at the moment..

De direkte triksene og triksene er døde, det har vi sagt til deg før :)

Siden det ikke er mer så kan vi jo legge tråden død. :)

PS: Sender deg PM når jeg funnet et bra navn, and you do the same.

Endret av Seth_pua
Lenke til kommentar

Sjekketråden er preget av rutiner, jeg etterlyste en selvutviklingstråd noen sider tilbake. En slik tråd hadde for min del vært interessant lesning, fått nye impulser og tips istendenfor å lese field reports/ vitnesbyrd.

Angående animal magnestism så er det ikke noe som er genetisk, det er en innstilling som folk ser, kalt det gjerne utstråling. Kan ta en historie.. var på Snøhetta (Vesttoppen) i sommer, like etter begynnt nedstigning starter tordenværet. Lyn og påfølgende lyden av torden var på 1 til 4-5 sekunder, turkameratene fikk panikk og sprang på vei som noen panikkslagne sauer i hagelskura. Jeg med førstehjelputstyr måtte da danne baktroppen, gikk rolig og kontrollert ned (tok en skål med Tor), steinene var glatte og snøen var noen steder råtten. Hele tiden drønnet den voldsomt og hagelet svei i bakhodet.

Vel nede var jeg i en state, da jeg spurte kassadama om melkesjokolade og en cola, bød hun seg nærmest frem der hun sto og vrikket lett med hoftene, så nesten ut som hun dansa. Hun var svært ivrig og ga mange signaler på det, samtalen fløt lett. De andre turkameratene skjønte ikke helt hennes reaksjon, de var vel enda i sjokk.

Poenget mitt er at PU er bare en av mange veier mot en state, jeg skisserte nå en annen som fører til hva jeg ser på som animal magnetism. Nå er det mye annet som ligger bak dette, men å bevare roen og være veldig målrettet gir utslag på flere måter.

Etterlyser som sagt en PU-tråd som hadde tatt for seg noe slik og ikke rutineprega detaljer rundt det å nedlege ei berte man traff på byen.

Lenke til kommentar
De neste skrittene går ut på å lære å fungere i et forhold, og deretter hvordan oppdra felles barn til å bli sunne vesener. Kan PUA-teknikker og -studier hjelpe med det?

Jeg lærte å fungere i forhold av å være i forhold, og jeg skal innrømme at jeg som folk flest slet i begynnelsen. Jeg er derimot kjempeglad for at jeg vet mer nå (og vil vite mer i fremtiden) pga den erfaringen jeg har hatt (uten PU, altså). Men igjen så er dette et eksempel på et område hvor den metoden som kritiseres av alle (MM) som kun hjelper deg å få jenter ikke vil hjelpe deg med forhold, mens en selvforbedring som lærer deg å lytte til jenten og gi av deg selv og være engasjert vil absolutt hjelpe deg i forhold.

Men nei, jeg tror ikke verken PUA-teknikker eller noe annet vil hjelpe deg med forhold. Det eneste som fungerer er erfaring. Derfor er det jo også greit at folk som ellers sliter med å få jenters oppmerksomhet gjerne kan innlede et forhold eller to og bli kvitt de enkleste feilene vi alle gjorde i begynnelsen, slik at når de treffer drømmedamen så vet de litt om hvordan oppføre seg i et forhold. Jeg kan derimot ikke forstå hvordan PU skulle trukket ned, med mindre det er snakk om et menneske som ikke burde være i et forhold. Men det gjelder i like stor grad hvis man ikke hadde drevet med PU i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Så jeg med min vakreste eks da - jeg skilte meg ut nok til at hun falt for meg, jeg fikk henne til å slappe helt av, fikk henne helt i sonen. Men fordi jeg ikke er eller var PUA, så var ikke denne magien ekte? Det hun opplevde var annenrangs? Var vel sikkert derfor jeg "fortjente" å utnyttes siden, at hun plutselig dumpet meg etter noen måneder, etter å ha fått med seg tilstrekkelig med gaver/spandering, og å akkurat ha lånt en del penger osv.

Jepp, du kjedet trolig henne bare halvt i hjel, helt forståelig utifra din egen beskrivelse - sentimental og nærgående, besatt og fullstendig blendet av en odiøs kjærlighet som manglet gjensidighet. Etter å ha pult 150 + damer skulle man nesten ha forventet at du hadde lært å kontrollere de primitive kjærlighetsfølelsene som i blant blåser ut, men hei, så feil kan man ta. Det virker som om du hadde hatt godt av å ta til deg litt lærdom fra Pu framfor å kontinuelig blotte den pompøse og ignorante holdningen din her inne, men det er bare min mening, jeg kan ta feil :)

Lenke til kommentar
Så jeg med min vakreste eks da - jeg skilte meg ut nok til at hun falt for meg, jeg fikk henne til å slappe helt av, fikk henne helt i sonen. Men fordi jeg ikke er eller var PUA, så var ikke denne magien ekte? Det hun opplevde var annenrangs? Var vel sikkert derfor jeg "fortjente" å utnyttes siden, at hun plutselig dumpet meg etter noen måneder, etter å ha fått med seg tilstrekkelig med gaver/spandering, og å akkurat ha lånt en del penger osv.

Jepp, du kjedet trolig henne bare halvt i hjel, helt forståelig utifra din egen beskrivelse - sentimental og nærgående, besatt og fullstendig blendet av en odiøs kjærlighet som manglet gjensidighet. Etter å ha pult 150 + damer skulle man nesten ha forventet at du hadde lært å kontrollere de primitive kjærlighetsfølelsene som i blant blåser ut, men hei, så feil kan man ta. Det virker som om du hadde hatt godt av å ta til deg litt lærdom fra Pu framfor å kontinuelig blotte den pompøse og ignorante holdningen din her inne, men det er bare min mening, jeg kan ta feil :)

Dicktator, litt av en sjarmør, du! Ikke rart du må lese PU for å prøve å få en clue.

Og sjarmør, tja, snarere den slags troll som ethvert forum med respekt for seg selv holder seg med.

Jeg kan virkelig ikke se at du har tilført en eneste tråd noe som helst vettig. Det går i den samme, merkverdige blandingen hele tiden av ekstrem nærtagenhet på egne vegne, angrep på andre, og uhemmede bebreidelser hvor du hele tiden, helt konsekvent motsier deg selv. Ta eksempelet mitt her nå:

"Det virker som om du hadde hatt godt av å ta til deg litt lærdom fra Pu framfor å kontinuelig blotte den pompøse og ignorante holdningen din her inne, men det er bare min mening, jeg kan ta feil :)"

Ja, hva skal vi så kalle holdningen din? For du har holdninger, aka attitudes, det er det ingen tvil om. Har PU hjulpet deg med dem? Er det vi kan bevitne her fra deg beviset på hva PU gjør med en person?

I så fall må du være omtrent den dårligste omvandrende reklamen for PU som tenkes kan.

For øvrig har min tier-eks aldri vært sammen med noen lenger enn meg. Hun er ute av stand til å holde på forhold, og 3-4 måneder sammen med henne er det lengste noen har klart. Deg, med dine takter, ville hun ikke ha enset en gang. Men du får vel i stedet henge rundt her videre du, dicktator (med det kledelige, megetsigende voksne nicket), og vente på neste mann som blotter sjelen sin litt, deler av sitt liv. Så, når du har lest lenge og vel, og føler at du vet hvem han er, så kan du jo hoppe inn og forsøke å vri kniven rundt i såret. Må være den eneste gleden et så sjeleblåst menneske som deg har i livet, så vær så god - som antydet, alle forum har troll som deg.

I ett ord: Patetisk.

Men for all del, kjør på: Du driter deg selv ut, konsekvent, med alle dine himmelropende selvmotsigelser, og det er grei underholdning å lese deg. Så fortsett du, i din egen lille verden, hvor du kan være "the dicktator".. ;)

Lenke til kommentar
@Smurstafa sitt lange innlegg for litt siden her.

Det er fint at PUA har hjulpet deg,men jeg viker ikke en tomme fra mitt syn på PUA.Mye fordi PUA er en strategi skrevet ned på papir som vil fungere som pickup for de fleste, men fint lite som personlighetsutvikling for de fleste. Grunnen til at PUA ikke klarer å ta steget inn i den ekte bunnsolide personlighet ligger i at en bygger opp hele settinger på å objektisere. Delvis ved "faguttrykk". dette er og blir overfladisk. denne objektiseringen er også veldig trist å se. For en gjør kvinnen til et dødt objekt som skal erobres. Noe som bidrar til å gjøre en allerde kald og overfladisk verden enda mer overfladisk.

Det blir som å lære seg å trykke på de rette knappene i Windows, men være totalt ute å seile når en har trykket feil for en vet ingenting om hva som _faktisk_ skjer når en trykker, og en vet ingenting om hvordan en kommer seg ut fra en situasjon der en har trykket feil. Noen få orker å sette seg inn i alt dette og blir IT-konsulenter, men disse er uhyre få satt opp mot resten av verden. Sånn sett er nok Smurstafa en IT-konsulent ;)

Jeg hører hva du sier om hvilke flotte ting dette har ført til i ditt liv. Ogjeggledr meg oppriktig på dine vegne :) Men du er bare et unntak som bekrefter regelen. PUA er og blir for grunt til å kunne brukes i det lange løp.

Litt annet:

Noen har fortalt i andre innlegg om disse guruene som har fått seg dame for livet osv. Da er vi tilbake til en annen kjepphest jeg har. Disse gutta har penger. Penger betyr damer. Har du nok penger så trenger du ikke PUA for å få feid over de hotteste damene som finnes. Prostitusjon har mange ansikter ;)

Hahaha! Ja, jeg er faktisk IT-konsulent :p

Anyways, så ser jeg du fortsatt tviholder på din tro om at PU kun handler om ferdige triks, faste setninger og manipulering.. Du sier at jeg er unntaket som bekrefter regelen, men sannheten er nok helt motsatt er jeg redd. De som nå fortsatt driver med MM og manipuleringen er nå unntakene.

Det du har fått med deg av PUA er vel det som ble fremstilt i "The Game", det som står på Wikipedia, og kanskje du til og med har sett på reality-showet "The Pickup Artist" starring Mystery himself. Alt det som kommer frem til mannen i gata. (eller den brutale mannen i gata, hvis du vil :p)

Ingen av de jeg har møtt som driver med pu kjører denne stilen lenger. Fokuset har gått fra "Damer er så mye bedre enn oss.. Disse triksene skal man gjøre for å trekke henne ned til vårt nivå" til "Vi er like mye verdt som damene, så det er faktisk ikke farlig å snakke med de. Ikke bare vær deg selv, men vær den beste deg selv (creds til David DeAngelo for denne)"

Nå har vi fått Melisma til å innse at kun en ytterst liten del av PU fortsatt baserer seg på triks og innøvde rutiner.. Er det ikke på tide at du også gjør det? :)

Lenke til kommentar
Hva om hun faktisk mener at de passer sammen da, men han mener at de ikke gjør det. De fleste PUA folk lever livet og hvis de finner noe bedre er det bare å hoppe videre. Husk på at de færeste PUA som du sier ønsker et seriøst forhold fordi da må de slutte å game. Da blir hun der igjen alene, trist og lei seg. Siden sjansen for at en PUA stikker av er større vil også usikkerheten være større.

Hvis ikke gutten mener at de passer sammen, så er det jo null poeng i å fortsette forholdet! Ville du vært sammen med en jente som ikke mente at dere ikke passet sammen?

Du skriver som at det å drive PuA er det samme som å stadig være på jakt etter en ny rekord å knuse, men der tar du feil igjen. Såklart er det sikkert endel som blir kyniske med en slik sjekkemulighet, men da er det personen du må kritisere, ikke faget.

Har jeg sagt at de færreste PuA ønsker særriøse forhold? Det tror jeg ikke. Men hvis jeg faktisk har skrevet det så beklager jeg, for det stemmer ikke. Igjen mener du at PuA's lever for gamet, at det er det eneste som driver dem. Så da får jeg vel nevne det en gang igjen: PuA's er ikke automatisk kyniske jævler som lever på sex og utnytting av jenter.

Jeg vil også nevne at en som driver med PuA trolig ikke nevner dette for jenta. Jeg tror ingen jente er interessert i å høre om sjekkebakgrunnen hans, dermed vil hun ikke måle seg opp mot hans tidligere erfaringer og føle seg usikker.

Du skriver at ikke alle jenter er ute etter et seriøst forhold. Da, kan jeg fortelle deg at ikke alle jenter er ute etter et useriøst forhold heller. Dermed vil de mye heller ha en som de kan stole på. Grunnen til at hun ikke kan identifisere seg med en PUA kan være mange, ønsker et seriøst forhold og stoler ikke på at han vil holde på forholdet, forskjellige interesser?

Takk for opplysningen. Jeg trodde virkelig at alle jenter var kun ute etter ONS!(ironi) Hvorfor skal dem ikke stole på en som driver med PuA? Igjen: PuA's er ikke automatisk kyniske jævler som lever på sex og utnytting av jenter..

Hun kan ikke identifisere seg med han fordi han ikke ønsker særriøse forhold og ikke er til å stole på... trenger vel ikke svare på det igjen? Derimot, hvis jeg forstår det riktig, så mener du at en PuA og en jente ikke vil ha samme interesser? Mener du virkelig det? Hvis en fyr driver med PuA så kan han ikke interessere seg for andre ting som sprt, film, musikk o.s.v?

For å si det sånn. La oss snakke om PUA-damen. Det er dama med de store velformete puppene, samt oversminket fjes, og tiltrekker horder av gutter på byen. Om en slik jente hadde nærmet seg meg, ville jeg ha sagt nei rett og slett fordi jeg ikke liker slike jenter og synes de er stygge.

Det var vel en annen som svarte på dette, så jeg trenger egentlig ikke det. Men alle har forskjellig smak, til og med PuA's. Jeg er heller ikke noen fan av de jentene du nevner.

Likeledes med jenter. Jenter har forskjellige interesser og jeg er svært sikker på at de fleste jentene jeg kjenner godt ville ikke ha datet enn PUA. F.eks. en jente jeg kjenner mener at festing er bare noe tull. Hun hadde ikke passet med enn PUA i det hele tatt. Hun hadde følt seg mye dårligere enn han sosialt sett og ville heller ikke likt holdningen hans og heller ikke det at han har datet masse jenter før. Jeg er sikker på at hun ville ha vært lykkligere med en eller annen skoleflink gutt enn en PUA.

En jente som ikke liker festing kan lett passe med en PuA hun. Man må ikke leve rockstar-livet hvis man driver med PuA.

At hun ikke liker holdningen hans? Igjen: PuA's er ikke automatisk kyniske jævler som lever på sex og utnytting av jenter..

Som nevnt tidligere så vil en PuA trolig ikke nevne sine erfaringer for jenta, da de vanligvis (som du nevner) ikke er interesserte/glade for å høre om det.

Haha, nå kan ikke PuA's være skoleflinke heller nå?

Dermed for at noen skal passe sammen har det egentlig ikke noe å si om de er PUA eller ikke. Det det handler om er at de er de riktige typene for hverandre og at de har en viss dateskills. Det er hva som gjør folk lykkelige.

Har ikke du nettopp skrevet at PuA fører til at folk ikke vil passe sammen? Men så skriver du nå at det egentlig ikke har noe å si? Jeg er egentlig enig i det siste avsnittet ditt her. Men med litt ettertanke mener jeg at PuA kan ha noe å si. Det kan både føre til at dere ikke passer sammen, eller at dere passer sammen.

Til slutt vil jeg bare si at du, Camlon, og alle andre må slutte å generalisere PuA. Det kan misbrukes, det er jeg enig i, men det betyr dermed ikke at alle gjør det. Don't hate the game, hate the player!

BTW, i tilfelle du ikke fikk det med deg: PuA's er ikke automatisk kyniske jævler som lever på sex og utnytting av jenter..

Så enkelt er det. Og dere kan ikke sammenligne dere med en treningsekspert i et treningsstudie. De har nemlig eksamerer og kurspapirer å vise til. Jeg på min side, har investert mange tusen kroner i trenings- og kostholdslitteratur. Jeg gir av og til råd til folk på treningsstudioet, fordi jeg vet at jeg har noe å bidra med, noe som kan forbedre deres rutine. Det er meg dere skal sammenligne dere med i treningsstudioet, ikke med treningseksperten. Hvorfor? Fordi dere stiller likt med meg, han som faktisk vet og kan noe, fordi han har lest i litteraturen til mange tusen som han har investert i, men som likevel ikke har tatt noen eksamen.

Man trenger ikke å ha eksamen og kurspapirer for å være en ekspert. Hvis du har satt deg godt inn i treningsfaget så vil jeg si at du er en ekspert, og at det dermed er et privilegium å få hjelp fra deg fremfor en tilfeldig kar som ikke har satt seg inn i faget.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke uttrykk som så tydelig gir et feil bilde av hva dere sier at dere er?

Om dere er så beleste innen psykologi så kjenner dere til effekten av et ladet språk, det man sier blir til det man tenker nesten uansett hvor bevisst man er.

Endret av Gronko
Lenke til kommentar
Hvorfor bruke uttrykk som så tydelig gir et feil bilde av hva dere sier at dere er?

Om dere er så beleste innen psykologi så kjenner dere til effekten av et ladet språk, det man sier blir til det man tenker nesten uansett hvor bevisst man er.

Hva sikter du til?

Akkronymene?

De verste akkronymene som finnes der ute må vel være target og måten det blir lagt frem at man setter en dame på en utseendesskala.

Sist nevnte blir meget sjeldent brukt. La oss for moro skyld si at jeg vil plassere en dame som en 7'er. Hva sier det deg? Jo du danner deg nok et bilde, men det sier særdeles lite om hvordan dama faktisk ser ut. Rett og slett fordi folk liker forskjellige ting, jeg kan tenne som bare pokkern på en ting du enten overser eller har motsatt preferanse enn det jeg har.

Target er heller vanskelig å bortforklare, så jeg skal ikke prøve og bortforklare den. Gjør som alle de som er rundt meg, kall dama for "dame" eller enda bedre, faktisk bruk navnet hennes ;)

Endret av Seth_pua
Lenke til kommentar
Men hva skal jeg gjøre da!?? Gå på kurs da eller? Nei, jeg gidder bare ikke sette meg inn i ukesvis med stoff for å ha ammo..

Jeg har gitt deg muligheten til å møte meg i levende live og se selv hvilken "manipulerende, ola-robocop, falsk" fyr jeg egentlig er...

Men den gang ei.

Og ja, jeg var faktisk på Fridays den lørdagen kl 00 00.

Lenke til kommentar
Dicktator, litt av en sjarmør, du! Ikke rart du må lese PU for å prøve å få en clue.

Jeg kan virkelig ikke se at du har tilført en eneste tråd noe som helst vettig. Det går i den samme, merkverdige blandingen hele tiden av ekstrem nærtagenhet på egne vegne, angrep på andre, og uhemmede bebreidelser hvor du hele tiden, helt konsekvent motsier deg selv.

Det er jo ufattelig ironisk å lese dine egne innlegg, som også er ekstremt nærtagne, hele ditt forrige innlegg er jo skrevet i en sutrende forsvars posision mot smurfstafa. I tillegg angriper du han grovt personlig i stedet for å diskutere pickup.

Men for all del, kjør på: Du driter deg selv ut, konsekvent, med alle dine himmelropende selvmotsigelser, og det er grei underholdning å lese deg. Så fortsett du, i din egen lille verden, hvor du kan være "the dicktator".. wink.gif

Vet ikke helt hvem som er "ekstremt nærtagen" på egne vegne og driver med personangrep her jeg?

"Det virker som om du hadde hatt godt av å ta til deg litt lærdom fra Pu framfor å kontinuelig blotte den pompøse og ignorante holdningen din her inne, men det er bare min mening, jeg kan ta feil smile.gif"

Ja, hva skal vi så kalle holdningen din? For du har holdninger, aka attitudes, det er det ingen tvil om. Har PU hjulpet deg med dem? Er det vi kan bevitne her fra deg beviset på hva PU gjør med en person?

Hva er det du vil frem til her? At han har holdninger? :p

Hva er rart med at en person har holdninger og hvor er denne selvmotsigelsen du snakker om?

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Personlig mener jeg folk gjerne får drive på med PU-artisteriet sitt om det er det de synes er gøy, såfremt man kommuniserer det man vil til sine medmennesker, og oppfører seg på en real måte ser jeg ikke noe problemer med det. Det jeg derimot ikke er så enig i er måten dette blir presentert på rundt omkring. Det er spesielt to hovedmomenter som er problemetiske

1. Det loves mye mer enn det antakelig kan holdes. Folk presenterer PUA som en god måte å få seg et langvarig forhold med drømmedama, til tross for mange faktorer som taler imot, folk med mange partnere har generelt vanskligere for å holde seg i langvarige forhold, av de mest profilerte PUA-folkene så er det få i forhold til alderen som har dame, eller som har pensjonert seg med en bedre halvdel. Det er lite utenom løse påstander som tyder på at det er riktig, allikevel presenteres det som fakta. Ditto med diverse oppkok av "selvutvikling" som stort sett er en blanding av ymse mer eller mindre treffende teorier fra selvutviklingslitteratur rundtomkring.

2. Dette er delvis relatert til problemet i 1. Det påstås at man er veldig interessert i sosial interaksjon, allikevel slenges det rundt påstander som forskning viser er feil, man plukker kun forskning som gavner ens eget syn, og ignorer annen forskning på sosialpsykologi. Det vektlegges ting som har et ekstremt tynt vitenskaplig grunnlag. For meg framstår dermed denne påståtte interessen litt feilfokusert. Som med det meste annet, så har vitenskapen vesentlig bedre resultater å vise til.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...