Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Når du sjekker opp ei dame så syntes du at hun er heldig siden du tar deg bryet?

 

Ja. Jenta er heldig å bli sjekket opp av en PuA selv om han tar iniativet. Hun kommer til å ha en strålende tid sammen med han, en positiv ting.

 

Selv om han starter samtalen, så truer han seg ikke på henne. Det er hennes valg om hun skal bli sjekket opp eller ikke. Er hun klar for det, så er det en fordel at han som gjør det er en ekspert.

 

EDIT: Nå vil ikke jeg klassifisere meg som PuA. Men uansett så mener jeg at en jente ville vært heldig om jeg hadde sjekket hun opp.

Du skriver som om PUA er det helligste på jord. Nei, dama er ikke heldig hvis hun blir datet av en PUA. For det første vil han sannsynligvis dra etterhvert for å finne noe bedre, og uansett vil hun føle den usikkerheten. Sannsynligvis vil hun ha det bedre med noen hun kan identifisere seg mer med. bare hvis det er han hun kan identifisere seg med er hun lykkelig.

 

Jeg vil heller hevde at det er en fordel at han er god nok og at han er den riktige typen for henne. Da er hun heldig.

 

Så sant som det er sagt, Camlon.

 

Selvbedraget og selvforherligelsen til disse wanna-be PUA-ene virker som en pest.

 

En utelivspest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi vi ikke bryr oss. Vi gidder ikke bry oss om hva det heter når vi vet hva det er, fordi de eneste som reagerer negativt på det er folk som ikke kan noe om det.

 

Dorian da, kjære Dorian.. Det du bedriver her, er sirkelargumentasjon, og det er ikke gyldig.

 

Alt som består av slik sirkelargumentasjon, er ugyldig vitenskapsmessig sett. Fordi det ikke kan falsifiseres. Det er sin egen bekreftelse. Kun religioner og sekter holder seg med en slik mentalitet. Åh, du har ikke skjønt det? Du er ikke enig? Vel, da har du bare ikke satt deg godt nok inn i det. Kjøp vært neste kurs til x antal tusen...

 

Var det noen som sa "scientologi"? Har dere hørt argumentene stjernene har for å delta i den kirken?

 

De høres veldig like ut som det PUA-wanna-be-ene slenger om seg med her i tråden.

Lenke til kommentar
Selvbedraget og selvforherligelsen til disse wanna-be PUA-ene virker som en pest.

 

En utelivspest.

 

Hvem har sagt at det handler om å heve seg over alle andre? Kall det gjerne en pest, andre vil kalle det en velsignelse. Hva det blir kalt er for meg likegyldig.

 

Det som ofte blir sagt er å utvikle seg til den beste personen man kan være, og få frem alle de gode egenskapene enn innehar og få dem ut. Og man kan ikke sammenligne seg med andre enn seg selv. Hvis man gjør det, hvordan kan man da bedra seg selv?

Lenke til kommentar
En PUA-gutt er jo en som kan lett tiltrekker seg jenter. En PUA-jente er vel det motsatte, altså hun som tiltrekker seg horder av gutter på byen. Det mange PUA-ere kaller for 10-er jenter. Generaliseringene, er bare hvordan jeg ser på dem, men du vet hvilke jenter jeg snakker om.

 

Feil. De jentene som velger å delta/lære seg pu, gjør som de fleste gutter. De har et ønsket om å utvikle seg selv. Selv om hun tiltrekker seg "horder" på byen, trenger ikke det bety at hun finner den hun vil ha. Dette er noe du selv nevner, så poenget mitt burde være ganske klart.

 

Den såklate HB skalaen du sikter til er noe SAMTLIGE av folk som driver med dette har gått vekk fra for år siden. Les den lengere posten mitt lengere opp hvor jeg snakker om å ha en geniun interesse i dama, uavhengig av cup størrelse.

 

Jeg tar poenget ditt, med at du generalisere de jentene du nevner når du ikke klarer å se gjennom utseende deres. Du gir dem ikke en sjangse til å bli kjent med deg fordi de er pene etter de sosiale standarene som er satt.

Nå tenkte jeg egentlig ikke på de som prøver å lære seg PU. Jeg tenkte mer på de som annarkjenner seg selv som PUA. Tipper at disse jentene annarkjenner seg som PUA, akkuratt som de som tiltrekker seg horder av jenter på byen også kaller seg PUA. De har jo mer valgfrihet enn de andre, fordi de kan plukke opp nesten hver eneste gutt som er på byen om de faktisk vil det.

 

Jeg vet at jeg generaliserer kanskje litt mye om slike jenter, men noe må jeg gjøre hvis jeg skal komme med de som er interesert i meg. Som oftest vil ikke slike jenter like meg heller, selv om jeg prøver å være åpne mot dem.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke betalt et rødt øre til PU-fenomenet, men jeg har i det minste satt meg inn i det før jeg diskuterte det. Akkurat som jeg satt meg inn i scientologi da jeg kritiserte det. Jeg gidder nemlig ikke fremstå som en "jeg vet ingenting om dette fenomenet og hater det"-type, fordi det blir for enkelt og det er ikke min stil.

 

Når du sjekker opp ei dame så syntes du at hun er heldig siden du tar deg bryet?

En jente som blir sjekket opp av en som er utadvendt og hyggelig og morsom og gjør at hun føler seg avslappet vil ha det godt. Mer enn det sier man ikke.

 

Så jeg med min vakreste eks da - jeg skilte meg ut nok til at hun falt for meg, jeg fikk henne til å slappe helt av, fikk henne helt i sonen. Men fordi jeg ikke er eller var PUA, så var ikke denne magien ekte?

Jeg kan ikke forstå tanken her. Du kritiserer et matlagingskurs med argumentet "Oja, så maten jeg lager er ikke god?". Klart din opplevelse var knallgod, men la oss si at du virkelig slet med å få deg damer, og ble flinkere av PU slik at du kunne gi henne sånne opplevelser - hadde ikke det vært fint? Hvorfor kritisere det fordi du får det til naturlig?

Lenke til kommentar
Om du så kommer over folk som hypnotiserer jenter i seng, så kritiser dem istedet.

 

Hypnotiserer jenter i seng? Kun hypnoseartister kan gjøre det.

 

Lenge før disse PUA-jyplingene begynte med sine Keiseren har ingen klær-rutine, som de klarte å razzle dazzle mange unge, liggløse gutter med, så var det et begrep som var ganske utbredt:

 

Animal Magnetism.

 

At noen får damer til å falle naturlig for dem, fordi de har denne "Animal magnetism", er ikke noe en skal avfeie som hypnose. Det er tvert imot snakk om ekte tiltrekning.

 

Om damer føler seg brukt etterpå, får være deres problem. Også vi menn kan slite etter å ha hatt tilfeldig sex, ONS osv. Fordi det å ha sex med noen, spesielt god sex, faktisk er noe som naturlig setter følelser i sving.

 

Men man kan ikke skylde det på "hypnose", dersom en som ikke har forlest seg på PUA-teknikker, trekker damer. Om det er det dere faktisk gjør eller tror, så har dere enda mer alvorlige virkelighetsfornektelsesproblemer enn jeg hittil hadde trodd. Folk har falt for hverandre og skapt barn sammen i alle år, lenge før disse PUA-ene begynte å sette ting i et noe avstumpet (sjelelig sett) og objektiviserende system. Det er derfor vi alle er her..

Lenke til kommentar
Nå tenkte jeg egentlig ikke på de som prøver å lære seg PU. Jeg tenkte mer på de som annarkjenner seg selv som PUA. Tipper at disse jentene annarkjenner seg som PUA, akkuratt som de som tiltrekker seg horder av jenter på byen også kaller seg PUA. De har jo mer valgfrihet enn de andre, fordi de kan plukke opp nesten hver eneste gutt som er på byen om de faktisk vil det.

 

Jeg vet at jeg generaliserer kanskje litt mye om slike jenter, men noe må jeg gjøre hvis jeg skal komme med de som er interesert i meg. Som oftest vil ikke slike jenter like meg heller, selv om jeg prøver å være åpne mot dem.

 

Hvis man ikke lærer seg PU, hvorfor skal man da kalle seg PUA? Og når man har lært nok PU, kaller ingen seg PUA lenger. Sitat Johnny: "A pick-up artist is the same as a con artist." Av alle de jentene jeg vet om som har kjennskap til dette og kan endel kaller INGEN av dem seg for PUA. Jeg selv trekker et ok antall jenter, men jeg kaller meg ikke en PUA.

La meg spørre deg om noe: Lever du i den troen at en pen jente kan gå inn på en bar og peke på en gutt og ta han med hjem etter kort tid?

Jeg hopper litt foran og tipper på at du svarer ja. Men hvorfor er det da et ekstremt få antall jenter som faktisk gjør det?

 

Greit nok, er ikke den type jente en jente for deg så er det slik det er. For alt jeg vet er du en annen type person og ønsker noe mer/annet fra en person. Like barn leker best ;)

 

Edit: Skrivleifer

Endret av Seth_pua
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke forstå tanken her. Du kritiserer et matlagingskurs med argumentet "Oja, så maten jeg lager er ikke god?". Klart din opplevelse var knallgod, men la oss si at du virkelig slet med å få deg damer, og ble flinkere av PU slik at du kunne gi henne sånne opplevelser - hadde ikke det vært fint? Hvorfor kritisere det fordi du får det til naturlig?

 

Misforstå meg rett. Hvis PUA-lesing kan føre sammen to mennesker som virkelig var ment å være sammen, som virkelig passer for hverandre, og han (i dette paret) ikke ville fått dette til, uten PUA-studier, så er dette selvsagt veldig bra. Da har PUA vært anvendt som et middel for å nå et mål, og det er sjelden feil.

 

Det som er feil er når en forveksler midler og mål. Når mennesket, her damen, ikke blir målet i seg selv, men et middel - et middel for en PUA-elev til å føle seg bedre.

 

Det var vel allerede Aristoteles som kom opp med denne tankegangen: At ethvert menneske er et mål i seg selv, og aldri et middel.

 

Nå kritiserer jeg ingen enkeltpersoner her. Du, Dorian, virker jo som en grei fyr. Men poenget er at det fort kan bli slik at en blir for hektet på PUA-opplegget, for blendet av sin egen suksess, slik at en glemmer ut damene oppi det hele. PUA er jo bare ett skritt på veien. De neste skrittene går ut på å lære å fungere i et forhold, og deretter hvordan oppdra felles barn til å bli sunne vesener. Kan PUA-teknikker og -studier hjelpe med det?

 

Og dessuten så må en jo ha en personlighet fra før, og andre interesser utenom PUA. Ellers blir en bare et tomt skall, og tomme skall kan ingen holde ut med i lengden. Men regner med at dere er enige i det, uansett.

Lenke til kommentar
snip

Jeg bare lurer på noe. BPD?

 

Borderline Personality Disorder. Spesielt vanlig blant unge damer/kvinner, selv om menn også kan ha det.

 

Står mye om det på den engelske utgaven av Wikipedia, om du er interessert.

 

Dette er damer som er veldig lette å komme sammen med og forelske seg i, men umulige å være sammen med i lengden. De er ikke egnet til stabile forhold. Mange av dem har vært misbrukt av en omsorgsperson.

Lenke til kommentar
Animal Magnetism.

 

At noen får damer til å falle naturlig for dem, fordi de har denne "Animal magnetism", er ikke noe en skal avfeie som hypnose. Det er tvert imot snakk om ekte tiltrekning.

 

Om damer føler seg brukt etterpå, får være deres problem. Også vi menn kan slite etter å ha hatt tilfeldig sex, ONS osv. Fordi det å ha sex med noen, spesielt god sex, faktisk er noe som naturlig setter følelser i sving.

 

Men man kan ikke skylde det på "hypnose", dersom en som ikke har forlest seg på PUA-teknikker, trekker damer. Om det er det dere faktisk gjør eller tror, så har dere enda mer alvorlige virkelighetsfornektelsesproblemer enn jeg hittil hadde trodd. Folk har falt for hverandre og skapt barn sammen i alle år, lenge før disse PUA-ene begynte å sette ting i et noe avstumpet (sjelelig sett) og objektiviserende system. Det er derfor vi alle er her..

 

Du snakker om ekte tiltrekkning. Så du mener det er genetisk bestemt hvem som har draget og hvem som ikke har det?

For hvis man kan øke sine sjangser med å bli bedre kjent med seg selv, vite sine grenser, muligens lære seg litt sosial kunnskaper og gjøre anre ytre endringer hvis det trenges: Er det da galt?

For, sist jeg sjekket, så er det akkurat det vi har prøvd å forklare at blir gjort over de siste 4 sidene...

Lenke til kommentar
Hvis man ikke lærer seg PU, hvorfor skal man da kalle seg PUA? Og når man har lært nok PU, kaller ingen seg PUA lenger. Sitat Johnny: "A pick-up artist is the same as a con artist." Av alle de jentene jeg vet om som har kjennskap til dette og kan endel kaller INGEN av dem seg for PUA. Jeg selv trekker et ok antall jenter, men jeg kaller meg ikke en PUA.

La meg spørre deg om noe: Lever du i den troen at en pen jente kan gå inn på en bar og peke på en gutt og ta han med hjem etter kort tid?

Jeg hopper litt foran og tipper på at du svarer ja. Men hvorfor er det da et ekstremt få antall jenter som faktisk gjør det?

Vel, jeg vet at jenter sjelden kaller seg PUA, men la meg bruke et annet uttrykk. De vil hevde at de har full kontrol over sjekkemarkedet og kan få hvem de vil. Dette vil være en slags kvinnelig PUA.

 

Enig i at det er ikke særlig mange jenter som plukker ut en gutt og får med henne hjem. Kan du utdype?

Lenke til kommentar
Vel, jeg vet at jenter sjelden kaller seg PUA, men la meg bruke et annet uttrykk. De vil hevde at de har full kontrol over sjekkemarkedet og kan få hvem de vil. Dette vil være en slags kvinnelig PUA.

 

Enig i at det er ikke særlig mange jenter som plukker ut en gutt og får med henne hjem. Kan du utdype?

 

Enig, men jeg vil ikke kalle de damene for PUA's. Jeg vil kalle dem players som er noe annet. De bruker mennesker for egen vinning. Er vi enig om ord forskjellen? :)

 

En kvinne vil mest sannsynelig aldri gå og bare plukke med seg en mann hjem sånn uten videre, rett og slett fordi man ikke har hatt til å skape en kontakt seg imellom. Det er ingen følelser/spenning til stede.

Endret av Seth_pua
Lenke til kommentar

Hvorfor skal det forresten bli kalt for Pick Up Artist? Siden dere påpeker at det hele tiden er selvhjelp? Hvorfor ikke bytte tittel?

 

Det er jo metoder for å bruke direkte på jentene, og da synes jeg at det hele blir "du skal være deg selv, men du skal være deg selv med tillærte teknikker" Det blir tvetydig og lite troverdig for min del. Ekthet er noe jeg setter høyest opp på lista.. Jeg vil ha Ola Nordmann som han er, ikke Ola Robocop.

 

Selvtillitsbyggingen er jo bra, for å finne seg selv og alt det der. Men ja.. Skjønner bare ikke hvorfor man skal måtte gi tips og "når hun gjør sånn, ja da må du gjøre sånn, sier hun det, ja da må du si det, gjør hun ikke slik, ja da må du gjøre sånn istedet"

 

Seduction.. How to seduct. How to ditt og how to datt...

 

Forfør meg utifra ditt eget hjerte, ikke utifra tips og triks.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Hvorfor skal det forresten bli kalt for Pick Up Artist? Siden dere påpeker at det hele tiden er selvhjelp? Hvorfor ikke bytte tittel?

 

Det er jo metoder for å bruke direkte på jentene, og da synes jeg at det hele blir "du skal være deg selv, men du skal være deg selv med tillærte teknikker" Det blir tvetydig og lite troverdig for min del. Ekthet er noe jeg setter høyest opp på lista.. Jeg vil ha Ola Nordmann som han er, ikke Ola Robocop.

 

Selvtillitsbyggingen er jo bra, for å finne seg selv og alt det der. Men ja.. Skjønner bare ikke hvorfor man skal måtte gi tips og "når hun gjør sånn, ja da må du gjøre sånn, sier hun det, ja da må du si det, gjør hun ikke slik, ja da må du gjøre sånn istedet"

 

Seduction.. How to seduct. How to ditt og how to datt...

 

Det blir litt vanskelig å skifte tittel på noe som er verdens sprett, men hvis du hjelper meg så kan vi godt begynne å fikse det samme :)

 

Vi har alle hørt den:"Bare vær deg selv." Akkurat som du sier. Men ok, la oss si at dette er en kar som ikke har vært ute noe særlig med folk før og trenger kontrete tips. This is your chance, forklar oss hva det innebærer slik at du kan hjelpe den gutten med å finne seg en livspartner.

 

Det finnes how to bøker for alt, det kan vi dessverre ikke endre. Det er snakk om å tilnærme seg erfaringer blant det motsatte kjønn, og hvis man da er HELT grønn, hva da?

Lenke til kommentar
Noen som gidder å svare på hvorfor Derren Brown skal ha noe å gjøre med dette? Svar meg gjerne her om noen vil.. Helst ikke her.

 

Jeg må bare få spørre..

 

Derren Brown har noe med dette og gjøre fordi han har en helt sinnsyk mentalitet; han gjør det umulige mulige. Mentaliteten man har når man går ut og sjekker og sosialiserer seg generelt avjgør og sier veldig mye om hvilken person man er, ergo vil man prøve å tilegne seg en best mulig mentalitet. Selvom det å se på Derren BRown triks ikke i og for seg styrker deg, så er det bare et bevis på tankens kraft, det å ha tro på seg selv og det å bare gjøre det; med suksess.

 

 

Hvorfor skal det forresten bli kalt for Pick Up Artist? Siden dere påpeker at det hele tiden er selvhjelp? Hvorfor ikke bytte tittel?

 

Det er jo metoder for å bruke direkte på jentene, og da synes jeg at det hele blir "du skal være deg selv, men du skal være deg selv med tillærte teknikker" Det blir tvetydig og lite troverdig for min del. Ekthet er noe jeg setter høyest opp på lista.. Jeg vil ha Ola Nordmann som han er, ikke Ola Robocop.

 

Selvtillitsbyggingen er jo bra, for å finne seg selv og alt det der. Men ja.. Skjønner bare ikke hvorfor man skal måtte gi tips og "når hun gjør sånn, ja da må du gjøre sånn, sier hun det, ja da må du si det, gjør hun ikke slik, ja da må du gjøre sånn istedet"

 

Seduction.. How to seduct. How to ditt og how to datt...

 

Vel; jeg er selv 19 og personligheten min KAN jeg endre når jeg vil, ergo vil jeg fortstatt være meg selv om jeg setter meg inn i stoffet, og det de mener med og ikke ta direkte teknikker fra andre men bruk prinsippene vil si; lær deg hvordan du utvikler din egen teknikk for hva som fungerer best på damer du vil ha. ALLE gutter har en form for teknikk eller ting, eller linje, eller whatever de gjør for og prøve seg på damaene, om ikke det er så bevist så har alle det i utgangspunktet, enten de driver PU eller ikke, poenget er at de som driver PU er bevist på det og ergo scorer høyere.

 

Edit: Playing my game in the thread of doom! buhu!

Endret av aritalo
Lenke til kommentar

Fy faen Melisma du må være den mest irriterende personen jeg noen gang har kommet over. :p

Vet ikke hvor mange ganger det er blitt sagt at PU i dag er ikke Step 1-2-3, use X tactic attack with routine 44 from pickup bible page 65, slik som det var før, slik som det virker du er sikker på det er i dag.

 

Hvorfor det heter Pickup Artist i dag? Det vet jeg sannelig ikke, det er vel bare for det det var det det engang startet med. På samme måte som mobiltelefon fremdeles heter mobiltelefon, selv om det nå er en mini computer med både musikk, kamera, Internett, videoavspilling, chattefunksjon, spill osv.

 

Det er så latterlig frustrerende, men samtidig kommisk å lese innleggene dine. Uansett om du har fått 300 sider med argumentasjon og informasjon om PU så stiller du de samme spørsmålene du gjorde for 6 måneder siden. Bare formulert på en annen måte.

 

I am playing in: Diskusjonsthread of doom, set to Elite level.

Lenke til kommentar
Det blir litt vanskelig å skifte tittel på noe som er verdens sprett, men hvis du hjelper meg så kan vi godt begynne å fikse det samme :)

 

JA! Jeg er med på den.. :)

 

Vi har alle hørt den:"Bare vær deg selv." Akkurat som du sier. Men ok, la oss si at dette er en kar som ikke har vært ute noe særlig med folk før og trenger kontrete tips. This is your chance, forklar oss hva det innebærer slik at du kan hjelpe den gutten med å finne seg en livspartner.

 

Det finnes how to bøker for alt, det kan vi dessverre ikke endre. Det er snakk om å tilnærme seg erfaringer blant det motsatte kjønn, og hvis man da er HELT grønn, hva da?

 

Da mener jeg at man må gå inn i gutten og få han til å jobbe med "hvorfor føler du det slik og slik" og gå i han for å finne ut av hvorfor han ikke tør osv.. Jobbe med han, hvordan han kan begynne og tenke annerledes og se på seg selv i et mer positivt syn. Ja, dette er PU sin hensikt er det mange som sier, men så kommer også alle disse retningslinjene han må følge, Gjør ditt, gjør datt.. Og er det jeg ikke synes blir riktig. Hans oppførsel skal komme fra hjertet og hodet hans.

 

Blir som å levere bilen på verkstedet og fikse bilen, ikke lære sjåføren hvordan han skal kjøre etter at bilen har blitt fiksa.

 

QBab: jeg er ikke akkurat mindre frustrert over andre her på forumet for å si det sånn..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Det blir litt vanskelig å skifte tittel på noe som er verdens sprett, men hvis du hjelper meg så kan vi godt begynne å fikse det samme :)

 

JA! Jeg er med på den.. :)

 

Vi har alle hørt den:"Bare vær deg selv." Akkurat som du sier. Men ok, la oss si at dette er en kar som ikke har vært ute noe særlig med folk før og trenger kontrete tips. This is your chance, forklar oss hva det innebærer slik at du kan hjelpe den gutten med å finne seg en livspartner.

 

Det finnes how to bøker for alt, det kan vi dessverre ikke endre. Det er snakk om å tilnærme seg erfaringer blant det motsatte kjønn, og hvis man da er HELT grønn, hva da?

 

Da mener jeg at man må gå inn i gutten og få han til å jobbe med "hvorfor føler du det slik og slik" og gå i han for å finne ut av hvorfor han ikke tør osv.. Jobbe med han, hvordan han kan begynne og tenke annerledes og se på seg selv i et mer positivt syn. Hans oppførsle skal komme fra hjertet og hodet hans.

 

Jeg tok meg friheten til å fjerne et linje fra det du skrev, for nå sa du akkurat det vi har sagt til deg i lengere tid :) Og det finnes måter som hjelper deg ganske detaljert og gjøre de endringene du snakker om.

 

Så, er det noe annet du vil trekke frem nå som vi endelig er enige?

 

Edit:

Hva skal vi kalle det forresten?

Endret av Seth_pua
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...