Modeswitch Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvem har sagt at du skal være en annen? "Trikset" er å tilpasse seg teoriene slik at de blir en del av deg. Man blir ikke en annen bare fordi man f.eks. slutter å være needy. Blir heller ikke en annen selv om man klarer å likestille seg med jentene man tar kontakt med. Var litt dårlig formulert av meg. Poenget var at man ikke skal trenge å ta i bruk metoder andre har suksess med. Syns det er like greit og være seg selv. Man skal være seg selv, det er mye av poenget. Men ting som sjeldent/aldri fungerer kan man legge av seg, ting som gjør deg til tøffel/needy. Er man noen andre enn seg selv hvis man f.eks. begynner med mer kroppskontakt (KINO)? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Er vel snakk om å lære seg hvordan man skal oppføre seg blant jenter. Noen lærer av prøving og feiling, andre av bøker. Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Er vel snakk om å lære seg hvordan man skal oppføre seg blant jenter. Noen lærer av prøving og feiling, andre av bøker. Litt dumt å ikke bruke andres lærdom og erfaringer. Fra de som har gjort dette intensivt over flere år. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Er vel snakk om å lære seg hvordan man skal oppføre seg blant jenter. Noen lærer av prøving og feiling, andre av bøker. Litt dumt å ikke bruke andres lærdom og erfaringer. Fra de som har gjort dette intensivt over flere år. Personlig er jeg glad jeg ikke oppdaget dette fenomenet før nå (jeg er 21), rett og slett fordi jeg fikk inn litt tid med prøving og feiling før jeg oppdaget alternativet. Det er interessant å se hvordan de behandler ting jeg ikke har tenkt bevisst over, f eks at "KINO" har et navn, mens jeg selv bare har drevet med det underbevisst. Jeg er usikker på om dette er noe jeg ville presentert til en 17-åring på en like systematisk måte, da ting som negs og DHV fort kan fremstå som litt tafatt, uansett om du er den kuleste i klassen. Men å lære dette året etter videregående før du skal på universitetet slik at du kan bruke sommeren på å øve deg før fadderuken ser jeg på som perfekt timing. ^^ Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Dette her var noe jeg oppdaget ganske nylig selv, det eneste jeg vet om det er det jeg leser fra trådene her fra forumet. Jeg ser ingen vits i å lese disse bøkene og høre på tapes, da veldig mye av det som blir presentert her på forumet er noe jeg allerede har lært meg selv og ting som er veldig logisk. Jeg finner større tilfredsstillelse av å selv bli flinkere med damer ved hjelp av egen tenking og erfaring, fremfor guider. Men alle gjør ting på sin måte. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Egen tenking? Gjøre ting på sin måte? Tilgi min skepsis.. PU sin tenking, PU sin måte.. Den var ikke til deg stakan, bare måtte prøve å få frem poenget mitt med de som sier det du sier her, men som må ha guider og kurs for å få det til. Endret 27. januar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Når det gjelder Pick-Up-Artist-tråden a.k.a. sjekketråden så drukner all PU i alt det kjønnsrelaterte, veldig mye minner om Mystery Method grunnet sjargongen. Tråden har for det meste siden sommeren 2007 omhandlet det som er mest salgbart. Noe av grunnen til dette er vel snittalderen her på forumet, og kan vel gjette på at nær sagt alle de ivrigste under 20 år kjører mye mer Mystery Method/ er mer rutinebasert grunnet modenhetsgraden. Cybbe påpekte noe som også jeg hevdet, men nok om det. Hva med å starte en PU-tråd, uten alt snakket om det under belte? (altså er tråd om sosial interaksjon, egenverdi, indre ro og positivitet). Endret 27. januar 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Egen tenking? Gjøre ting på sin måte? Tilgi min skepsis.. PU sin tenking, PU sin måte.. Den var ikke til deg stakan, bare måtte prøve å få frem poenget mitt med de som sier det du sier her, men som må ha guider og kurs for å få det til. Med tanke på hvilke rivalrier det finnes innenfor miljøet, hvor mange forskjellige bøker og filmer som slippes og hvor ulik de forskjellige PUAs og kursene er, så er det ingenting som heter "PU sin tenking, PU sin måte". Det eneste alt har til felles er at det skal gjøre deg mer selvsikker slik at du lykkes med dine mål. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg tror det ville gitt mixed feedback, akkurat som her. En del FYTTI MANIPULERING-tilbakemeldinger fra de som har fått med seg omtrent like mye som Melisma og de andre negative i denne tråden. Men også en del Endelig-kommer-gutta-seg-opp-fra-rompa-og-tar-litt-initiativ-tilbakemeldinger fra de som vet litt mer om opplegget enn kun det som fremkommer i media. Og det er akkurat media som har skylden i dette forskrudde synet på PU som mange har. De skriver kun om Mystery Method og "Gutta tar kurs i manipulering for å få seg et ligg" rett og slett fordi det selger, og det funker ikke å skrive om "Gutta ta selvhjelpskurs i å bli en bedre seg selv" Hafr ikke lest om dette i media jeg, har bare lest litt i PUA tråden her inne og det var mer en nok for min del! Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Melisma: Du henger deg veldig opp i trisk og fanterier. Det er ikke det dette handler om. Les gjerne den litt lengere posten min på forrige side. Du tar alt under en kam, det er akkurat dette folkene reagere på. Gronko: Jeg har jobbet som selger i nesten 6 år før jeg sluttet med det, så jeg skjønner hva du mener. Det å være skeptisk til en ting er bra. Men innen pu blir det veldig ofte lagt frem at folk er forskjellige og det finnes ingen magic pill, noe som blir sagt ofte. Altså det finnes noen grunnprinsipper, som faktisk Melisma er inne på, som flere mennesker ser på som attraktive. Selgere: folk som sier hva som helst for å få tilslaget hos kunden. Når salget er i boks er saken glemt og en jakter videre på neste "target" for å "close". PUA: Se over. Ja, jeg har lest forrige siden også. Er fremdeles ikke overbevist. Det er for mye salg i PUA til at jeg noen som helst gang kommer til å kjøpe det. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hafr ikke lest om dette i media jeg, har bare lest litt i PUA tråden her inne og det var mer en nok for min del! Ignorance is bliss. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Oooooh! Noen har tjent seg griserike på å selge PUA og har fått seg dame... Sorry, men når det kommer til "Joe sixpack" så er det dessverre slik at det virkelige livet innhenter en. Om en da ikke har tenkt gjennom hva en vil med sitt liv, hvorfor en vil det OG HVA KONSEKVENSENE BLIR, så er en i bunn og grunn føkked. Den sosialdynamikken du snakker om hjelper lite når regningene skal betales, ungene griner, bikkja har stukket av og en PUA har satt kona de som "target". Du forfekter poenget totalt. Elegant. Jeg tar det en gang til: poenget var at PUAs kommer i alle varianter, noen har dame, noen har ikke dame. Man gjør det som gir en mest. Det finnes fuckups i alle samfunnslag og klasser. Ikke kom her å fortell oss at pickup øker sjangsene dine til å tabbe deg ut om man etterhvert får seg kone og barn. :!: PUA øker sjangsene for at folk som ikke eier evne til å tenke selv, evne til å tenke langsiktig og evne til å se konsekvensen av en del ting her i livet klarer å karre til seg kone og barn. De har lært segå få kjering, de vet null niks og ingenting om hva et samliv går ut på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 De har lært segå få kjering, de vet null niks og ingenting om hva et samliv går ut på. Og det gjør ungdom/unge voksne flest mener du? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Du får det til å virke som noe negativt at en som ellers hadde slitt med å få dame når får tips til hvordan få dame, fordi han vil slite med å beholde henne. Dette hadde du visst var feil hvis du hadde lest litt om PU, som også snakker en god del om hvordan beholde damen, hvordan beholde spenningen i forholdet, at man skal være eventyrsk og leken og få forelskelsen til å vare, osv. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hafr ikke lest om dette i media jeg, har bare lest litt i PUA tråden her inne og det var mer en nok for min del! Ignorance is bliss. Huh? Her har jeg begynt med den seriøse guruen på dette forumet sin tråd. nettopp for å finne ut vha PUA er. Og i løpet av den tråden så finner jeg ut at PUA er overfladisk og patetisk. Hvor er min ignoranse? Skal jeg heller benytte meg av media så nettopp ble slaktet i denne tråden? eller er det en annen PUA guru som har en bedre (det vil si riktigere) metode? Her har en gjort et ærlig forsåk, vurdert og funnet PUA helt feil, og så slaktes en? Fantastisk! Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) PUA øker sjangsene for at folk som ikke eier evne til å tenke selv, evne til å tenke langsiktig og evne til å se konsekvensen av en del ting her i livet klarer å karre til seg kone og barn. De har lært segå få kjering, de vet null niks og ingenting om hva et samliv går ut på. PU gjør at man blir mer bevisstgjort sin egen tankegang. Man blir ikke dummere av det. Mange programmer tar for seg forhold spesifikt. Og ærlig talt, man kan ikke lære seg hvordan man takler huslån etc, etc noen steder som et alternativ til PU. Så lenge man sørger for å ha en jobb som betaler greit og man har en liten porsjon sunn fornuft så klarer de aller fleste å stable på bena et godt liv med kone og barn, PUA eller ikke. Hvis de dummer seg ut med lån eller kone så er det ikke på grunn av at de har drevet med PU. Forskjellen er kanskje at de har litt hottere kone enn de kunne hatt uten PU. Endret 27. januar 2009 av Mushaboom Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 De har lært segå få kjering, de vet null niks og ingenting om hva et samliv går ut på. Og det gjør ungdom/unge voksne flest mener du? Nei. Men PUA bidrar til å forverre statistikken. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 De har lært segå få kjering, de vet null niks og ingenting om hva et samliv går ut på. Og det gjør ungdom/unge voksne flest mener du? Nei. Men PUA bidrar til å forverre statistikken. Fordi flere får dame eller fordi de som får dame gjør det verre som følge av PU? Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 De har lært segå få kjering, de vet null niks og ingenting om hva et samliv går ut på. Og det gjør ungdom/unge voksne flest mener du? Nei. Men PUA bidrar til å forverre statistikken. Fordi flere får dame eller fordi de som får dame gjør det verre som følge av PU? Fordi grunne mennesker, med grunne tankesett kommer i situasjoner som krever helt andre "skills" en å finne "target" for å få livet på rett sjøl. Når kjeringa tilter i vinkel fordi du har vert sjukk på tredje døgnet mens knøttet skriker av kolikk og elstemann har diare så hjelper PUA niks nada. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 PUA øker sjangsene for at folk som ikke eier evne til å tenke selv, evne til å tenke langsiktig og evne til å se konsekvensen av en del ting her i livet klarer å karre til seg kone og barn. De har lært segå få kjering, de vet null niks og ingenting om hva et samliv går ut på. PU gjør at man blir mer bevisstgjort sin egen tankegang. Man blir ikke dummere av det. Mange programmer tar for seg forhold spesifikt. Og ærlig talt, man kan ikke lære seg hvordan man takler huslån etc, etc noen steder som et alternativ til PU. Så lenge man sørger for å ha en jobb som betaler greit og man har en liten porsjon sunn fornuft så klarer de aller fleste å stable på bena et godt liv med kone og barn, PUA eller ikke. Hvis de dummer seg ut med lån eller kone så er det ikke på grunn av at de har drevet med PU. Forskjellen er kanskje at de har litt hottere kone enn de kunne hatt uten PU. PUA for samliv?!? Det er jo tidenes selvmotsigelse... Så langt så har ikke PUA vist meg _noe_som_helst_annet_ enn at en blir ekstremt grunn av det. Menn tenker med pikken, og PUA og pikktanker passer sammen som hånd i hanske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå