Nesnitram Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Tok i dag morres en IQ test fra Illustrert vitenskap sin hjemmeside som resulterte til en IQ på 107. Ble ganske fornøyd ettersom testen er beregnet for personer over 18 år. Selv er jeg bare 14 år gammel. Dessuten lå jeg godt over gjennomsnittet og fikk bedre resultat enn 67% av befolkningen. http://www.illustrertvitenskap.com/htm/IQTest/no/index.html > Ta gjerne testen selv og fortell åssen det gikk! Endret 25. januar 2009 av Johanmartinsen Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Finnes noen tråder om akkurat denne testen og andre tester. Helt normal iq har du. Havnet selv på 115 i gjennomsnitt... Språk og hukomelse der man skal huske tallene bakvendt gikk det dårlig på. Dysleksi... Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) va r iq eid; skirve lif Endret 24. januar 2009 av fjeddiu Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Iq er en test der du skal gjøre oppg. Som feks se mønstret på 5 figurer, eller ta tall bakvendt som nevnt over her. Selv mener jeg at iq'en din har veldig lite å si hvor smart du er, da alle er smarte på hver sin måte. Uansett så er det strålende morro å ta en, spesielt hvis du får bedre poengsum enn en kamerat eller kjæreste. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hvis man tar testen SAMMEN med sin søster eller bror, må man da dele resultatet på to? 1 Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hadde 105 IQ visst Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Tok den for ca. 1 år siden. Da fikk jeg 135. Har dog ikke noe bekreftelse på dette. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Tok den for ca. 1 år siden. Da fikk jeg 135. Har dog ikke noe bekreftelse på dette. 135?! Det er kjempebra! Da blir det vel Mensa-medlemskap på deg! Om du vil, da.. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 112 ... er femten da så er ikke så veldig dårlig. Scorte mest på logisk sans, matten og språk... gidder ikke se lenge på slike figurer Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Syntes dere skulle holde dere til denne tråden Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nei, det gidder jeg nok ikke. Det er forøvrig mange her på forumet som har over 130. Jeg tok også mensas hjemmetest, hvor jeg også fikk 135. Men denne testen er ganske dårlig. Jeg er fornøyd med resultatet, men jeg mener uansett at IQ-tester på nett er dårlige. De tester jo egentlig bare evne til å se mønstre i figurer og rekker, samt litt hukommelse, ordforståelse og matte. Jeg mener alle disse kan trenes betydelig. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ditt testresultat: 129 S M R T Tok screen hvis det er veldig viktig for folket. ^^ Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 ... De tester jo egentlig bare evne til å se mønstre i figurer og rekker, samt litt hukommelse, ordforståelse og matte. Jeg mener alle disse kan trenes betydelig. Tar du en mensa test så bruker de nok Ravens Advanced Matrices og den tester bare evnen til å se mønster. De andre tingene som hukommelse, ordforståelse og matte er dårlige indikatorer på IQ. Det vil feks være umulig for en som ikke kan norsk å klare ord biten, men det betyr jo ikke at IQen er lav. På samme måte som hukommelse ikke spiller noen rolle. Har man fått et hukommelsestap så synker jo ikke IQen av det En 'ekte' IQ test som ikke tester kunnskapsnivå og er kulturuavhengig tester i det store og hele bare evnen til å gjenkjenne mønster. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Joda, men man kan uansett trene seg til betydelig høyere IQ. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Joda, men man kan uansett trene seg til betydelig høyere IQ. Det tror jeg på! Også finnes det bøker om hvordan man skal få bedre score på IQ-tester også Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Tror nok ikke man øker betydelig av trening. Man øker noe, men du hopper nok ikke et standardavik opp pga trening Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 fikk 117 for et år siden eller mer. på slutten va det så vidt eg orska å svare for det tar så lang tid. klarer ikke å sitte lenge med slike tester. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Fikk 122, men orka ikke flere figurer, så jeg bare trykkte helt tilfeldig på de 5-6 siste. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Merkelig. Da skulle du ha nok hatt lavere... Eller var du bare heldig og tok rett. Hvor var det du scoret dårligst da? Du får jo opp scoren for hver del av testen. Endret 25. januar 2009 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Scoret ikke så bra på det, kunne nok kanskje klart bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå