Gå til innhold

IQ test fra Illustrert Vitenskap

Nesnitram

Anbefalte innlegg

Tok i dag morres en IQ test fra Illustrert vitenskap sin hjemmeside som resulterte til en IQ på 107. Ble ganske fornøyd ettersom testen er beregnet for personer over 18 år. Selv er jeg bare 14 år gammel. Dessuten lå jeg godt over gjennomsnittet og fikk bedre

resultat enn 67% av befolkningen.

http://www.illustrertvitenskap.com/htm/IQTest/no/index.html

> Ta gjerne testen selv og fortell åssen det gikk!

Endret av Johanmartinsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Iq er en test der du skal gjøre oppg. Som feks se mønstret på 5 figurer, eller ta tall bakvendt som nevnt over her. Selv mener jeg at iq'en din har veldig lite å si hvor smart du er, da alle er smarte på hver sin måte. Uansett så er det strålende morro å ta en, spesielt hvis du får bedre poengsum enn en kamerat eller kjæreste.

Lenke til kommentar

Nei, det gidder jeg nok ikke. Det er forøvrig mange her på forumet som har over 130. Jeg tok også mensas hjemmetest, hvor jeg også fikk 135. Men denne testen er ganske dårlig. Jeg er fornøyd med resultatet, men jeg mener uansett at IQ-tester på nett er dårlige. De tester jo egentlig bare evne til å se mønstre i figurer og rekker, samt litt hukommelse, ordforståelse og matte. Jeg mener alle disse kan trenes betydelig.

Lenke til kommentar
... De tester jo egentlig bare evne til å se mønstre i figurer og rekker, samt litt hukommelse, ordforståelse og matte. Jeg mener alle disse kan trenes betydelig.

Tar du en mensa test så bruker de nok Ravens Advanced Matrices og den tester bare evnen til å se mønster. De andre tingene som hukommelse, ordforståelse og matte er dårlige indikatorer på IQ. Det vil feks være umulig for en som ikke kan norsk å klare ord biten, men det betyr jo ikke at IQen er lav. På samme måte som hukommelse ikke spiller noen rolle. Har man fått et hukommelsestap så synker jo ikke IQen av det :)

En 'ekte' IQ test som ikke tester kunnskapsnivå og er kulturuavhengig tester i det store og hele bare evnen til å gjenkjenne mønster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...