RPA Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 La meg si det slik at hvis Win bruker mye av system ressursene til å opprettholde drivere til alt mulig, skulle det da ikke være mulig å lage et operativsystem som kun utnytter skjermkort,lydkort og prossessor ? Mener at en av forskjellene på spillkonsoller og pc er at de er laget kun for spill... Skulle ikke et operativsystem optimisert for spill gjøre slik at spill kunne kjøres mye bedre uten innblanding av alle andre funkjsoner som en pc har ? X-box er ikke det nesten en pc med et annet operativsystem ? I såfall hvorfor har ikke feks. Microsoft tenkt på noe sånt ? Lenke til kommentar
pizzabud Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 joda, windows drainer mye ytelse, spesielt winme,2k og xp. 98 er den som gir best ytelse til spill. hvem ville vel ha en datamaskin tilpasset til kun spill? kjøpe playstation2 heller da Lenke til kommentar
RPA Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 Jeg tenker på et operativsystem som kjøres som dual-boot slik at man kan ha WinXp til de ellers normale ting å bruke pc'n til. Det hadde vært greit å bruke muligheten til å få høyere ytelse for de som vil. Lenke til kommentar
nekroz Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Jeg har faktisk tenkt på den ideen selv. Noen burde gjøre det snart, men det er vel ingen som gidder siden datamaskinene blir bare kraftigere og kraftigere sånn at det ikke spiller noen stor rolle uansett. Lenke til kommentar
pizzabud Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 yes nekoz, kjøpte i sommer en 1.2 ghzthunder bird 256mb ram og gf2mx200, kan fortsatt spille alle spill helt fint, maskinene er så kraftige nå at det er ikke behow for raskere operativsystem osv. men så har jo jeg win98se, det er jo en del raskere enn xp og de. vil dere ha bedre ytelse installer win98 Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Win98SE blir ustabilt med mye RAM... Det er jaffal min erfaring... 640MB SDRAM = Stabilt kaos i Win98SE. Lenke til kommentar
pizzabud Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 hehe, jeg er 100% fornøyd med ytelsen i min pc, men jeg hater at den klikker hele tiden og at mange ting og spill og slikt ikke virker idelhele tatt og slikt. men slik er det vel på alle maskiner med alle os, eller? Lenke til kommentar
ilex Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 XP fungerer helt fin fint, klikker aldri med mindre du bruker noe beta drivere, eller drivere som ikke er signa. Lenke til kommentar
RPA Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 Greit nok at man egentlig har nok ytelse, men PS2 har 300mhz cpu. Sier ikke det noe om sløsing på pc med spill som krever snart 1ghz+ ? Det burde tilsi at et os for spill skulle gi en 4 dobbeløkning kanskje. men så er jo spillene til ps2 forenklet en del da. På pc er vel skjermkortet flaskehalsen fordi om raskere cpu gir en del økning i feks. 3dmark. Så en god ytelseøkning burde det bli uansett. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 problemet er at du har så utrolig mange hardware kombinajsoner, slik at spillene ikke blir optimalisert for en spesifikk konfigurasjon. Lenke til kommentar
pizzabud Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 meg? hvordan endrer jeg det? Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Win98 er piss når det gjelder stabilitet...prøv ctrl-alt-delete der og den kommer en halvtime etter eller aldri. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 et rent spill OS hadde vært tingen... Da hadde vi sluppet å brukt masse penger på de raskeste og beste skjermkort og cpu'er. Playstation 1 har jo bare 33 mhz cpu!!! det er jo bare litt raskere enn en palm... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Men når et spill begynner sin utvikling, er ikke maskinene helt det samme som når de kommer ut...? Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Se på warcraft3...det skulle komme ut..ja for mange år siden og vi har sett mange screenshots av den imponerende grafikken. Spillet kommer ut til jul...altså 2002-2003. Da er sikkert grafikken umoderne og ikke noe å skryte av Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 eg kommer aldri til å skifte os XP holder mer enn nok for meg. 3dsmax går som ei klokka her nå Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Quote: On 2002-01-21 01:07, siDDIs skrev:eg kommer aldri til å skifte osXP holder mer enn nok for meg. 3dsmax går som ei klokka her nå Klokker går egentlig ganske seint... Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 (endret) ------------ Endret 30. april 2008 av Thomas-B Lenke til kommentar
LordCloud Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Quote: On 2002-01-19 13:51, the_ruthless skrev:Win98SE blir ustabilt med mye RAM... Det er jaffal min erfaring... 640MB SDRAM = Stabilt kaos i Win98SE. win98 blir ustabilt når en kommer over 512mb ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå