innard Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Har problemer med å boote opp xp og har gjennom google kommet frem til at jeg må slette et par filer i system32 mappen. Problemet oppstår når jeg skal slette disse filene. har prøvd flere utils men enten får jeg feilmelding: file not found eller 'not enough memory'. please hjelp! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Du burde aldri slette filer i system32 mappen, disse er viktige for å opprettholde en stabil installasjon av Windows. Kan jeg spørre hvorfor du skal dette? Om du skal utføre ulovlige operasjoner i Windows er ikke dette stedet å spørre, sier ikke at dette er saken her, men må likevel spørre?! Vennligst utdyp! Lenke til kommentar
innard Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Skal slette iamspyware.exe og et par dll filer... for jeg får ikke logget meg inn ... jeg kommer meg jo ikke inn i windows så jeg vet ikke om operasjonen dette programmet utfører er ulovelig??? oppdatering: ' ok nå har jeg prøvet å kjøre programmet men får bare: 'this program can not be run in dos mode' Hva nå? Endret 24. januar 2009 av innard Lenke til kommentar
innard Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 men det mistenkes at problemet egentlig ligger med dos kunnskapene mine. altså, jeg klarer å se xp partisjonen og komme meg inn i system mappen men får ikke slettet noen filer... kan det være skriverettigheter? i et annet ntfs dos program får jeg feilmelding med at mount failed fordi det ikke er nok memory, mens andre ntfs program fungerer men at jeg ikke får slettet filene.. med feilmeldinger fra post 1. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Vet at denne metoden ofte er brukt av de som ønsker og piratkopiere Windows. Måtte bare få dette på det rene. Start maskinen din på nytt, og start Windows i sikkerhetsmodus. Trykk F8 under oppstart og velg "Sikkerhetsmodus", når du har gjort dette slett filene og start maskinen på nytt. Hvis ikke dette hjelper si ifra Lenke til kommentar
innard Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 stoler på at samme metode også gjelder for alle slags programmer, også mitt iamspyware.exe. men har også prøvd safe mode... men saken er at dette viruset trer inn før login prossesen så jeg får ikke logget inn i noen moduser.. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hvordan inntreffer viruset (om det er dette som er saken, er ikke helt overbevist om at det dreier seg om et virus)? Hva konkret skjer når du logger inn? Lenke til kommentar
innard Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) >bootscreen >logger inn >virus program kommer opp (auto) >reboot (auto) Endret 24. januar 2009 av innard Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Lenge siden jeg har vært borte i et "virus" av denne typen. Har du prøvd og stare uten nettverk? Om ikke prøv. Hold også inne SHIFT etter "login" dette hindrer eventuelle programmer å starte, om da ikke registret også er infisert. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Foreslår at du brenner en windows PE boot CD (rescue CD). BartPE er mest foretrukket som live windows cd. Da kan du boote med denne og i Windows PE enviroment starte A43 filemanager - browse til din feilaktige XP installasjons win foldere og slette. http://www.nu2.nu/pebuilder/ Lenke til kommentar
innard Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 har ikke tilgang til den aktuelle maskinen akkurat nå så jeg skal prøve dette i morgen... Takker for hjelpen... Det er vel ikke noen måte dette kan løses på i NTFS da?? Uansett, ha en fortsatt fin kveld så komer jeg med oppdatering i morgen -innard Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 NTFS er et filsystem, så skjønner ikke helt hvordan du skal kunne løse noe der. Du referer kanskje til DOS? Som syar2003 uttaler, prøv å brenne en "recovery" CD. Fortell oss hvordan det går videre Lenke til kommentar
innard Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 syar: litt synd at man måtte ha tilgang til win installasjonen for i det hele tatt å lage cden da. :/ roberteh: Videre ble det desverre en full reinstallering. *Takke seg til backup* xD Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 syar: litt synd at man måtte ha tilgang til win installasjonen for i det hele tatt å lage cden da. :/ Nei det må du ikke. Du må ha en XP CD og en hvilken som helst Windows PC som virker (hvor PEBuilder installeres) og den må ha et brenneprogram installert som kan brenne ut ISO filen som PEBuilder lager. . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå