Gå til innhold

[Løst]Kan bordantenne benyttes til riksTV?

Anbefalte innlegg

Hei

Vuderer og skaffe meg riksTV og i den annledning lurer jeg på om jeg kan bruke en vanlig bordantenne eller om det kun er veggmonterte antenner som virker?

Lurer også på om det faktisk er digital tv, syns det virker litt vel fantastisk at en antenne som før knapt nok har funke til å se tv med nå skal levere digital tv og hd bilder uten problemer.

Takk for svar :)

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går fint å bruke bordantenne. HD bilder blir det heller dårlig med, da nettet ikke har kapasitet til å sende i HD. Ihvertfall ikke ennå.

Men har du sjekket på Rikstv.no om du har dekning der du bor? Tror grønt eller mørkegrønt er best hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Går fint å bruke bordantenne. HD bilder blir det heller dårlig med, da nettet ikke har kapasitet til å sende i HD. Ihvertfall ikke ennå.

Men har du sjekket på Rikstv.no om du har dekning der du bor? Tror grønt eller mørkegrønt er best hvis jeg ikke husker feil.

Ja var god dekning her jeg bor, Sandnessjøen.

Takk for svar :)

EDIT:

Dobbelt sjekket nå og jeg hår svært god dekning, zoomet inn så jeg så innkjørselen min :p

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar

Hvis du får inn tv2 via UHF på antennen din i dag, så ska ldet gå bra. Jeg ville nok byttet den i en mer moderne og helt ren UHF antenne som jeg hadde vært sikker på hadde dekket hele frekvensområdet til Riks- tv.

Når det er skrevet, så synes jeg Riks- tv er forferdlig dyre i forhold til f.eks. grunnpakken til Czanal Digital.

Lenke til kommentar

Bruker selv bordantenne til RiksTV, og det funker ganske greit.

Eneste problemet er at enkelte antenne tåler ikke mobilaktivitet i nærheten, og vil få bilde til å fryse..

Min første antenne var helt håpløs på dette. Byttet ut denne med en fra Clas Ohlson, og problemet ble litt mindre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...