Gå til innhold

Skrekkfilmhjelp! (hva skal jeg se?)

Tomprofil

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne se noen nye paranormale filmer... Med spøkelser lettere sagt. Har sett:

Amityville Horror

The others

Conjurer

House on Haunted Hill

Return to the house on Haunted Hill

The messenger(s?)

Noen flere? :)

The Sixth Sense

Shutter

Ringu

El Orfanato

Poltergeist

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutten på El Orfanato:

Jeg er enig i at filmen og slutten er bra, men den er ikke typisk for en film du skal bli skremt av.

Selv om sønnen til hovedpersonen var død så ble det en lykkelig slutt. Hun døde selv, men kom til eventyrland og fikk være med sønnen sin og alle vennene sine. Så det var en så lykkelig slutt som det kunne bli.

Lenke til kommentar

El Orfanato

Avidgamer forklarte det bra, men det ender på en måte "bra". Hun finer sønnen og får være sammen med han og ektemanen forstår at hun har det bra på "den andre siden" (når dørene åpnes og rommet lyser opp(sluttscenen).

Å se Quarantine før Rec blir å se Pathfinder før Veiviseren...

Uansett hvor mange ganger jeg ser Rec, skvetter jeg som fan når den ungen knuser kameralyset.

Vi har jo 28 days/weeks later og Honugurai mizu no soko (den orginale Dark Water)

Lenke til kommentar

Skrekkflmer du bør se? Hvor god tid har du? :p

Jeg har flere skrekkfilmer enn hva som er sunt kan anbefale en god del kjente og ukjente filmer. De fleste begynner å dra litt på årene, men en bra film er en bra film. :) Tar de i tilfeldig rekkefølge etterhvert som jeg kommer på dem. Drit i rekkefølgen da jeg anbefaler alle disse. Men styr unna oppfølgerne med mindre jeg sier noe annet.

Puppet Master (mener det kom en film kalt Puppet Master for noen år siden, men jeg snakker om den med de levende dukkene.)

The Howling

Hellraiser-serien opp til nr fem (Inferno), men hopp over nr fire (Bloodlines).

Henry: Portrait of a serial-killer

Leprechaun-serien (nerde-fakta: Jennifer Aniston spilte i den første lenge før hun ble kjent)

American Werewolf in London (men styr unna "oppfølgeren" American Werewolf in Paris)

Fredag 13de-serien

Nightmare on Elm Street opp til og inkludert nr fire, men få med deg Wes Craven's New Nightmare. Nr fem er tvilsom, men grei nok om du kjeder deg.

The Thing

Feast

They

Carnosaur 1 og 2 (har ikke fått sett den tredje)

Anaconda 3 (faktisk ikke så verst og har lite med de forrige å gjøre, og dessuten er The Hoff med.) :p

Alien og Aliens (drit i AvP, Alien 3 og Alien: Ressurection. Dette er Alien som de skal være.)

Clive Barker's Nightbreed

House of 1000 Corpses (forgjengeren til The Devil's Reject og mye, mye bedre)

Halloween 4 og 5 (helt klart beste i serien)

Child's Play-serien og Bride of Chucky, men drit i Seed of Chucky.

The Blob (med en ung Shawnee Smith, fra b.la Saw)

Stephen King's IT

House of Wax (Vincent Price-versjonen. Gammel, men meget bra.)

The Relic

Killjoy

Last House on the Left (kommer dessverre en remake snart, men hvem bryr seg. Denne er uansett bedre.)

Amityville Horror (originalen, selvsagt. Anner ikke hva de tenkte da de lagde en remake.)

Amityville Horror 2 (en prequel og langt bedre - og den første er en klassiker...)

Scanners

The Fly-seriene (både den originale og remaken er svært bra, men har lite til felles.)

The Frighteners (skrekk-komedie)

The Lost Boys

Jaws (kan være langtrekkelig, men svært bra om du liker slike filmer)

Dette skulle vel holde til over helgen... :p

Edit: Og selvsagt Critters. Det tredje er for øvrig den aller første filmen Leonardo DeCaprio spilte i. ;)

Edit 2: Og Gremlins, helt klart. Den andre stinker, men den første er en ekte klassiker. Ikke så skummel, men helt klart svært bra.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Er Return to the house on Haunted Hill bra? vurderr og kjøpe den på BD.

Den er kjempe dårlig, ikke kast bort penger på den. Dårlige effekter, dårlig skuespill, plottet er spennende nok, men blir bare rotet til utover, å bø-effektene er ganske dårlige.

Lenke til kommentar
Stephen Kings Rose Red er en serie på tre deler om et hus med både spøkelser, zombier og levende ting. Svært bra, selv om fimatiseringene til Stephen Kings historier pleier å være dårlige.

Rose Red er creepy. Stemningen er optimal. Kan si meg enig i at mange av "hans" filmatiseringer er elendige, men vi skal ikke glemme The Shining og The Green Mile. Det er også en annen miniserie som er veldig god. Kommer ikke på hva den heter i farten. Hadde jeg kommet på det skulle jeg anbefalt den her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...