Jonas9300 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Hei. Jeg har en ekstern harrdisk hvor jeg har lagt inn alle filmene mine, setup-filer, og andre saker. Det hender jeg skal kopiere filer fra den, over til andre datamaskiner. Noen ganger gjør jeg en feil, og "flytter." Derfor lurer jeg på om noen vet om en måte jeg kan sikre filene mot sletting eller fjerning av filer? (Det skal være mulig å kunne gjøre så de kan slettes, men ved MIN tillatelse, ikke PCens.) Takker for alle svar! Endret 24. januar 2009 av Jonas9300 Lenke til kommentar
Largie Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Finnes ingen "built-in" funksjon som jeg har funnet. Hos mine gamle har jeg kjøpt denne: http://www.sw2go.nl/DDIntercept/index.htm Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Skal vel egentlig ikke flyttes sålenge det ikke er samme harddisk det flyttes til.(kopierer automatisk) rart. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hvis han holder inne shift mens han drar blir det flytting, mener jeg Lenke til kommentar
Jonas9300 Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Er klar over måtene man flytter og kopierer på. Jeg vil bare sikre det, i tilfellet. Fordi man kan glemme seg bort. Flytter en del filer når den er koblet til egen PC. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Du kan jo gjøre det sånn at hver gang du skal ha over noe, merker du det, trykker ctrl+c , og ctrl+v der du skal ha det. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det går ann å rote til ntfs-tillatelsene slik at man ikke har mulighet til å flytte på filene. F.eks ved å gi eierskap til en administratorkonto nr. 2. Nøyaktig hvordan man setter tillatelsene til å virke slik vet jeg ikke, men jeg har vært borti dette flere ganger motsatt, altså at jeg har måttet rote rundt for å få tilbake filrettigheter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå