chubbchubb Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hei ! Kjøpte en Packard Bell på Elkjøp høsten 2008. Har da hatt den ca et halvt år. Har virket fint til nå. Det som skjer er at den helt ut av det blå slår seg av. Kan sitte å se film, høre musikk eller annet...samme hva, og etter en stund blir jeg avbrutt pga den oppfører seg slik. Har sjekket for virus, men den fant ingenting. Noen som har en forklaring på hva jeg kan gjøre for å få stoppet at den slår seg av ? svar mottas med takk Lenke til kommentar
corry Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 går vifta? søstra mi hadde også et slikt problem hvor dataen slo seg av uten grunn, men vi fant ut at det var vifta som ikke gikk og derfor ble dataen for varm Lenke til kommentar
chubbchubb Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Nei vifta den fungerer. Av og til går det kanskje 1 time fra jeg skrudde på pc til den slår seg av. Det varierer voldsomt. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Slår den rett av, eller laser den ned Windows? Lenke til kommentar
chubbchubb Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Slår den rett av, eller laser den ned Windows? Den slår seg rett av uten noe forvarsel Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Dette virker utvilsomt som et varmerelatert problem. Har du sjekket temperaturene i feks. BIOS? Lenke til kommentar
chubbchubb Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Dette virker utvilsomt som et varmerelatert problem. Har du sjekket temperaturene i feks. BIOS? Har ikke sjekket temperaturen. Skal gjøre det i løpet av natta Hva er akseptabel temperatur på en bærbar maskin ? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 CPU bør ligge under 90grader, når de når 110-120 slår de seg automatisk av for ikke å bli skadet. Prøv og last ned notebook hardware control og sjekk tempen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Temperatur på prosessor bør ligge under 60c, spør du meg. Selv om 90c ikke er direkte farlig er det likevel litt drøyt?! Lenke til kommentar
globeee Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg hadde et lignende problem, og der trodde alle også at det var varmen som var problemet, men det var det slett ikke... Hver gang jeg startet et spill, eller gjorde noe som krevde ekstra ytelse av pc'en, så skrudde den seg bare rett av og var ikke mulig å starte igjen før om 1 time. Det var også Packard Bell (og er enda) Men da sendte jeg den til reperasjon og problemet var at det var noe gale med hovedkortet... Så de skifta hovedkort og 1 dag senere fikk jeg den tilbake helt perfekt med et fungerende hovedkort. Men sånn var det bare hos meg, det kan likegodt være varmen som er problemet hos deg. Men hvis du ikke får fikset det, send den til reperasjon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå