Brodet Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hatt pcen siden sommerferien sluttet. Men vifta på pcen tar fullstendig av. Tar jeg på cs, dundrer vifta som faen og pumper ut varm luft. Kan så vidt kjøre word før dette skjer, noen ganger tar den av uten at programmer er på. Noen som har peil på om dette er vanlig med 7730g eller om pcen min er møngis. Trenger råd, må jeg slette ting eller inn på et uber program å endre på noe. Kan ikke være meningen at vifta skal bråke så sykt og pumpe ut så mye varm luft. Ingen pcer er i nærheten av dette, og pcen skal jo være bra så det gir ikke mening. Kan ikke huske at pcen var sånn med engang jeg fikk den. 10Gb ledig av 144gb på hardisk ©. Mulig det har noe med dette å gjøre? Alt ledig på (D). Har ikke endret på noe. Alt er som når jeg kjøpte den. Hjelp? XD Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Blås kjølevifta ren for støv ? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Eller bruk q-tips og jif. Det gjør jeg! Blåser man vil støvet kun samle seg andre steder i maskinen. Lenke til kommentar
Brodet Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Er et gitter foran vifta, sikkert for å samle opp støv for å komme inn. Sikker på at det er støvet som gjør at vifta hyperventilerer? Virker som om pcen kjøler ned pcen for fult, selvom program ikke er på. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Vifter med mye støv må jobbe mange ganger så hardt som de vanligvis behøver. Derfor skrur turtallet seg opp og den vil bråke mer uten nevneverdig resultat. Maskinen skal alltid renses for støv ved jevne mellomrom (særlig hvis den står på gulvet). Rens maskinen for støv, så skal du se det blir andre boller. Lenke til kommentar
Brodet Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Skrudde opp pcen og pusta og pesa. var ikke så mye støv, fortsatt mye bråk. fuck this Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Det kan i verste fall dreie seg om en defekt vifte. En vifte skal normalt ikke lage øredøvende støy (om du ikke har overklokket). Vil anbefale deg på det sterkeste og laste ned SpeedFan 4.37, herfra kan du ikke bare styre hastighet på viftene, men også følge med temperatur og volt innstillinger for maskinen. Gi gjerne tilbakemelding. PS: Når du har lastet ned og installert programmet, sjekk også temperaturen på skjermkortet. Om skjermkortet er veldig varmt (80-100c) til tross for at viften går for fullt, underbygger dette teorien om en defekt vifte. Lenke til kommentar
Brodet Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Takk for rådet, skal laste ned programmet nå. Det at jeg kan sette ned vifta kommer til å gjøre alt perfekt Vifta er rett og slett for ivrig. Setter seg på fult med engang mens pcen ikke trenger det engang, Lenke til kommentar
Brodet Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 CPU Usage 0.2% - 1%. Msn på, speed fan og internett explorer. GPU: 53C Core 0: 45C Core 1: 46C Vanlig til at ikke noe er på? Skal skru på alt drittet jeg har snart nå for å få fart. Håper på 90C + Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 53c er uproblematisk og normalt. Bråker den mindre nå? Lenke til kommentar
Brodet Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Bråker ikke noe nå. Skal sette på ting seienre, sitter med noen kompiser og gidder ikke dra på vifta og lage helvete her med bråket . Hvordan setter jeg ned farta på vifta? og kan dette ødelegge pcen helt? Endret 31. januar 2009 av Brodet Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Du setter ned farten via programmet. Lenge siden jeg har brukt dette, husker ikke eksakt, det skal ikke være noe vanskelig. Dette kan ikke ødelegge maskinen din på noen måte. Det eneste du må passe på er at du ikke setter viften til å kjøre veldig sakte samtidig som du feks. skal spille et spill eller kjøre ressurskrevende applikasjoner, da kan komponentene bli overopphetet og dette kan i verste fall skade komponentene permanent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå