Gå til innhold

Ansiktspleie for menn med problemhud?

deu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der så ut som noe dårlig piss for kjerringer. Her har du noe for mannfolk:

ZIRH Clay Mask

Anthony Deep Pore Cleansing Clay Mask

Jeg har selv brukt Zirh og den hjalp veldig godt, men til en viss grad. Jeg vet ikke helt hvor dårlig hud du har, men hvis det bare er hudormer og fet hud med produksjon av mye oljer, så funker dette veldig godt.

Anthonys er kanskje et mer kvalitetsstemplet merke da det er et av de ledende merkene i USA. Det er utrolig deilig å bruke disse maskene, og se på huden etterpå, så du kan glede deg til å prøve noe nytt ;)

Samtidig er det ikke noe du bruker mer enn maksimum to ganger i uka. For daglig forbedring av huden anbefaler jeg å bruke en god ansiktssåpe. Det er det aller aller aller viktigste rådet jeg kan gi når det gjelder behandling av menns hud. Har du særlig stor oljeproduksjon, må du også bruke oljefrie fuktighetskremer. Helst skal de ikke hete "krem" i det hele tatt. Flere merker er villedende på dette og sier at fuktighetskremer er for de med fet hud, noe som ikke kunne vært mer feil. De fleste hudleger anbefaler vannbaserte fuktighetsgeler for folk med din type hud,

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

For det første, Ramius - produkter for kvinner fungerer på menn også, selvom det "ser ut som dårlig piss for kjerringer". Desverre er det slik at mange produkter kun er utviklet for kvinner, og at det finnes dårlig utvalg for menn, eventuelt at produktene for menn er tilsatt lukt av motorsag. Det blir derfor litt generaliserende og avvise noe som "piss for kjerringer".Er dog med på at masken det er linket til neppe er spesielt god, men det gjør den ikke til "kjerring-piss". Jeg bruker opptil flere produkter for kvinner.

Personlig går jeg til hudpleier/dermatologist for å få en tilpasset maske og rens, og det nyter virkelig huden min godt av. Har du problemhud er det noe jeg anbefaler deg å ta deg råd til. Pass på at du går til en god hudpleier. En av mine venniner gikk først en stund til det jeg kaller en "kose-hudpleier" som maserte litt og tøvet rundt - gå heller til en skikkelig en. Hudpleietimen er ikke nødvendigvis behagelig - men resultatet blir desto bedre og huden skinner. Hudpleieren jeg går til kombinerer kinesisk zone-terapi med vestlig hudpleie og er flere ganger kåret til beste servicebedrift/hudpleier you name it. Jeg vil tro det finnes like gode hudpleiere i Norge/Oslo bare man leter.

Lenke til kommentar

Kvinner og menn har totalt forskjellige hudtyper. Både overfladisk og under huden. Så det du sier om at det bare er tilsatt lukt av motorsag er ikke sant.

Menn har for det første en mye større oljeproduksjon i ansiktet enn det kvinner har. For det andre har menn noe som kalles testosteron, mens damer har østrogrener. Testosteroner kan bidra til større porer, kviser, økt oljeproduksjon og andre fenomener som hos menn må behandles med spesialdesignede produkter.

Anthonys og Zihr bruker ingredientser i produktene som fungerer effektivt på menn. Mens en vanlig aloe vera ansiktsmaske for kvinner kanskje ikke vil gi resultater i det hele tatt. Kvinner har en mykere og annerledes hudtype.

Takk takk! Mye bra info.! Huden min er langt fra ille, men litt hudormer rundt/på nesen og litt fet hud og noen kviser til tider, spesielt i pannen.

Har du forslag til en god vannbasert fuktighetsgel, som passer min hudtype?

Han der bruker jo den ansiktsmaska som jeg anbefalte deg. Så gå for den. Men når du er plaget av hudormer, vil det si at du har såpass store porer på nesen at de fanger opp møkk i små groper. Da vil du merke at en fuktighetskrem blir for plagsomt.

Jeg har hørt mye bra om Recepie serien. Når jeg er ferdig med Jack Black (som er utrolig bra men ikke fåes i Norge) så skal jeg prøve ut denne:

Recepie ansiktsgel

Her ser du de nøkkelordene som er aller viktigst:

The revolutionary micropearl system in this energizing gel provides an instant matte finish to oily and combination skin. A satiny, ultra-fine powder reduces skin shine through its two-way mechanical and optical action: soaking up excess sebum and cutting down reflections. Botanical extracts moisturize and increase skin elasticity, keeping your skin firm and young-looking.
Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstod meg litt. Selvsagt er det forskjell på menns og kvinners hud. Likevel er det mange produkter som i så måte er merket for kvinner som fungerer utmerket på menn. Det beste er å få hjelp av en profesjonell hudpleier til å velge ut hva som er rett for deg. Jeg sa ikke at produktene for menn kun er "tilsatt duft av motorsag". Jeg sa det at det er bedre utvalg i produkter for kvinner, og ofte er de få man kan få tak i for menn, med ellers minimal forskjell, tilsatt duft av motorsag. Ikke at det kun er duften som skiller, for all del. Men både menn og kvinner kan ha nytte av samme type peeling, f.eks.

Lenke til kommentar

Ja, det er forskjeller på hud...Ikke bare når det gjelder kjønn.

Men å kalle produkter dårlig piss for kjerringer er barnslig og patetisk. Er da mulig å skrive skikkelig.

Det beste er å få en analyse av huden og deretter bruke det som er korrekt for deg selv som individ.

Lenke til kommentar

Ramius: Når jeg sier at jeg har hudormer, så mener jeg at det er såpass store porer at de blir mørke ytterst ja. Er blitt bedre enn det var før, men de er der fremdeles. Hvorfor blir en fuktighetskrem for plagsomt da? Derfor du anbefaler gel, ja? :)

Er barbershop raske med å ta inn varer som er utsolgt? Ser at 2 av de anbefalte tonerene (fra Anthony), til blandingshud (som jeg har) og fet hud er utsolgt, desverre. Tonere.Toner kan vel være en fordel, ettersom det jeg har lest på siden, noen erfaringer med dette?

Endret av deu
Lenke til kommentar
Hvorfor blir en fuktighetskrem for plagsomt da? Derfor du anbefaler gel, ja?

Ja, derfor jeg anbefaler gel. Selv om det står "oljefri" og det fortsatt er en krem, så føles den ut som en krem, nemlig feit. Mens en gel derimot er ikke det.

Det er vanskelig å beskrive, men når du har sånn hud som du har, så vil en slik krem føles ganske klam ut hele tiden i ansiktet, som du har masse svette i ansiktet som har tørket ut. Et slags lag med saltvann. Og hvis du svetter så renner det fort ut igjen. Det er noe kjemisk her, har du fet og oljete hud, så trekker ikke en krem noe særlig godt inn i huden. mens det gjør en spesialformulert gel.

Er barbershop raske med å ta inn varer som er utsolgt? Ser at 2 av de anbefalte tonerene (fra Anthony), til blandingshud (som jeg har) og fet hud er utsolgt, desverre.

Det kommer helt an på. Men jeg synes ikke du skal tenke på å kjøpe alt. Begynn med ansiktsmasken du, og vask ellers ansiktet i en god såpe hver dag. Det er som sagt viktigere enn fuktighetskrem. Ta å bestill det du har funnet ut av nå, så ser du hvordan det går, og så kan du si hva du eventuelt føler at mangler etterpå.

Lenke til kommentar

Har prøvd ansiktskrem fra Nivea for men serien et par ukers tid. Nå er det slik at når jeg ikke bruker den etter en dusj, så klør det i ansiktet. Det gjorde det aldri tidligere. Virker som huden har blitt avhengig av den ekstra fuktigheten eller noe, kan det ligge noe i det?

Lenke til kommentar
Har prøvd ansiktskrem fra Nivea for men serien et par ukers tid. Nå er det slik at når jeg ikke bruker den etter en dusj, så klør det i ansiktet. Det gjorde det aldri tidligere. Virker som huden har blitt avhengig av den ekstra fuktigheten eller noe, kan det ligge noe i det?

Fikk noen spøkefulle kommentarer fra en jente om at jeg så ut som et spøkelse i ansiktet (tørr hud) og begynte derfor med fuktighetskrem. Når jeg ikke bruker fuktighetskrem nå, kjennes det ut som jeg er helt stiv i ansiktet og det klør litt. Tipper det er jeg som faktisk legger merke til hvor tørr jeg var uten ansiktskrem.

Personlig bruker jeg en krem fra apoteket, A-Derma. Bruker den til hender og ansikt. Den er relativt fet og gjør at jeg ikke får eksem på hendene.

Lenke til kommentar
Flere som ikke får til å bruke webshopen hos Barbershop? Varene blir ikke adda i varekurven, selv om jeg har tillatt alt av cookies i 3 forskjellige nettlesere =S Tips?

Hvis det du ønsker å kjøpe er utsolg uten at varen manuelt er merket som utsolg, så vil dette skje. Det vil bli fikset i den nye utgaven av barbershop som er rett rundt hjørnet.

Apropo topic: Anthony Deep Pore Cleansing Clay Mask er meget god. Har testet litt forskjellig, men ingenting har vært i nærheten av denne.

Lenke til kommentar
Flere som ikke får til å bruke webshopen hos Barbershop? Varene blir ikke adda i varekurven, selv om jeg har tillatt alt av cookies i 3 forskjellige nettlesere =S Tips?

Hvis det du ønsker å kjøpe er utsolg uten at varen manuelt er merket som utsolg, så vil dette skje. Det vil bli fikset i den nye utgaven av barbershop som er rett rundt hjørnet.

Apropo topic: Anthony Deep Pore Cleansing Clay Mask er meget god. Har testet litt forskjellig, men ingenting har vært i nærheten av denne.

Ahh, teit da. Da er de utsolgt for så og si alt av det jeg tenkte å bestille :( Inkl. den Clay masken til Anthony og Zirh.

Bestilte denne: Baxter of California Clarifying Clay Mask i tilegg til Anthony Glycolic Facial Cleanser. Får håpe den Baxter maska er bra, noen erfaringer? Rimelig var den i alle fall.

Endret av deu
Lenke til kommentar
Når vi er inne på det, Ramius: Har du tips til noen gode GEL-Hudkremer? :)

Yepp, jeg kom med en anbefaling lenger opp i tråden. Recepie-serien.

Men-u har også en Gel som sikkert er bra.

Skulle gjerne gitt deg en bedre anbefaling, men de jeg har brukt de siste årene har jeg kjøpt i utlandet, og fåes ikke her. Den ene er Zinc Rescue Gel. Meningen er at du skal bruke den dagen etter fylla, men det var en ekstremt god fuktighetsgel. Den var vannbasert, og inneholdt mentol og et bedøvende middel, er den beste fuktighetsgiveren jeg har hatt. Nå bruker jeg Jack Black, som også ikke fåes i Norge.

Det du skal se etter er at det er sånne mikroperler i som absorberer fuktighet, og at den matter ut huden. Den skal selvfølgelig være oljefri. Men det triste faktum er at det er bare de aller færreste produsentene som lager vannbaserte fuktighetsgeler nå. De fleste lager kremer med og uten olje.

Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt en rens med Anthony Glycolic Facial Cleanser og Baxter of California Clarifying Clay Mask. Resultatet ble utrolig bra, m.t.p. at dette er første gangen. Ansiktsvasken var veldig effektiv, nærmest så hvordan det ble rent, og ansiktsmaska fjerna det meste av synlige hudormer. Det føles også utrolig godt, veldig glatt, men noe stramt, men det er kanskje vanlig? Brukte ingen fuktighetskrem/gel og når jeg barberte meg, mellom ansiktsvasken og ansiktsmaska, brukte jeg X-tra (Coop) barberskum, denne er sikkert ikke ideal...(?) Noen tips der eller?

Endret av deu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...