Gjest mr_needy Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 hoi, har egentlig alltid fundert over relasjoner mennesker imellom, og har alltid nesten satt som prinsipp av at jeg ikke legger til folk på msn/facebook, rett og slett fordi jeg synes det selv er litt "needy". Spørsmålet er om andre er av samme oppfatning, og at jeg heller burde bare gi faen. Noen som skjønner hva jeg prater om? er jeg rar? Lenke til kommentar
GasMask Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Unskyld meg, men hva mener du med needy? Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Har litt av samme følelsen. Legger nesten aldri til folk, venter på at de legger til meg. Med mindre det er en spesiell grunn. Endret 24. januar 2009 av Odd Ball Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Unskyld meg, men hva mener du med needy? Desperat, klengete e.l. Endret 24. januar 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 hoi, har egentlig alltid fundert over relasjoner mennesker imellom, og har alltid nesten satt som prinsipp av at jeg ikke legger til folk på msn/facebook, rett og slett fordi jeg synes det selv er litt "needy". Spørsmålet er om andre er av samme oppfatning, og at jeg heller burde bare gi faen. Noen som skjønner hva jeg prater om? er jeg rar? Hvorfor skulle det være needy. Bare legg til folk. Det som heller vil være needy er å kontakte dem hele tiden. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Tror ikke det skulle være noe i veien ved å legge til folk på Facebook/msn. Er helt normalt det. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Enig. Det er ingenting i veien med å legge til mange folk, det har ingenting å sei. Etter mi meining teller det meir kven du legger til.. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Om det ikke er en grunn til å legge til andre mennesker på Facebook/MSN skjønner jeg ikke hvorfor du skal gjøre det. Mange Facebook-venner imponerer i alle fall ikke meg. Endret 24. januar 2009 av Mynotir Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det er latterlig med folk som legger til flyktige bekjentskaper på nettby, MSN og facebook - spesielt hvis det er mennesker du snakker med én gang i året eller tilnærmet aldri. Lenke til kommentar
Gjest A Man Apart Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det er latterlig med folk som legger til flyktige bekjentskaper på nettby, MSN og facebook - spesielt hvis det er mennesker du snakker med én gang i året eller tilnærmet aldri. Ser ut som alle de negativt innstilte som har kommentert her hittil, har issues i forhold til hvordan andre oppfatter en. Vet ikke med nettby, men Facebook er et nettverkingssted, og et sted for å holde kontakt med og oversikt over folk man HAR tilbragt tid med. Men også for å bli kjent med nye. Bare det å blande sammen msn, nettby og Facebook, som om det var det samme, sier nå sitt, synes jeg. Tviler på at jeg ville orket å forholde meg til folk som har et så anstrengt forhold til nettverking/sosiale relasjoner, som dette. Folk som bryr seg veldig om hvordan andre oppfatter dem, og deres handlinger, både kjeder og skremmer meg litt, og det gir i alle fall avsmak. Minner om kontrollfreaktendenser - eller er det jeg som er på villspor nå? Jeg synes i alle fall at å legge til kontakter på Facebook, så lenge de ikke er lugubre, er den naturligste ting i verden. Nettby bruker jeg ikke, og msn er mest for file-sharing eller folk som ikke orker å være på Facebook. Ellers bruker jeg ikke msn. Reagerer faktisk alltid på folk som en vet er rimelig oppegående, men som har kun 30-40 venner, etter lang tid på Facebook (facebookvenner, altså). Sender klart signal, for meg, om person som er ekskluderende, intern og som tar seg selv og "klikken" atskillige hakk for seriøst. Men så er jeg også et nettverksmenneske, og ganske sosial. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 A man apart: Synest du det er greit å legge til folk som går noen klasser over eller under som du ikke kjenner, har kjennt, eller kommer til å kjenne? Lenke til kommentar
Gjest A Man Apart Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 A man apart: Synest du det er greit å legge til folk som går noen klasser over eller under som du ikke kjenner, har kjennt, eller kommer til å kjenne? Nei. Der har en faktisk klare tilfeller på det å være desperat/needy. Men nå tenkte jeg først og fremst på mer voksne folk enn hva som går på (inntil) videregående skole. At en del folk som går på ungdomsskole eller videregående er inne i en fase der de er needy/usikre, er vel noenlunde normalt - presset for å framstå som populær der, er ganske stort. Antar dette for det meste går over etter noen år. Når noen jeg ikke bryr meg om, eller folk jeg er skeptiske til, legger meg til, så gjør jeg ingenting med det - lenge. Etter noen måneder sletter jeg friend request-en. Innen det har de nok glemt at de inviterte meg. Livet er langt, og en vet aldri: Om 13 år så kommer du og søker jobb hos en som sendte deg friend request som du avviste... Eller han eller hun blir din svoger. Sånt er jo alltid festlig ;-) Så, de færreste har noe å tjene på å synes at de er for kule til å legge til folk. Så personlig så legger jeg til de aller fleste som sender requests til meg. En skal hilse pent på de en møter på vei oppover til toppen, heter det - man skal møte de samme når man er på vei ned igjen... Men i mitt forrige innlegg så tenkte jeg i forhold til hvem jeg selv legger til/inviterer. Ps. Off-topic: Registrerte meg for ca. en time siden, fortsatt ikke mottatt bekreftelsesmail. Er det normalt?? Er litt greit å huske på at man ikke trenger å tråkke folk på tærne heller, eller skaffe seg "fiender". Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ansiktsboken holder jeg meg langt vekke fra. nettopp for å slippe et lass med needy folk. Det er en grunn til at jeg ikke har kontakt med folk, og da gidder jeg ikke ha dem hengende å mase på ansiktsboken. MSN er annerledes. For å bli lagt til på MSN må en nødvendigvis ha utvekslet e-post adresse, da er det vanskelig å bli definert som needy. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg tenker alltid det samme selv og sjelden jeg gjør det om jeg ikke kjenner dem svært godt fra før av. Det rare er at når jeg opplever folk legger meg til så syntes jeg nesten det er utelukkende hyggelig. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Jeg tenker alltid det samme selv og sjelden jeg gjør det om jeg ikke kjenner dem svært godt fra før av. Det rare er at når jeg opplever folk legger meg til så syntes jeg nesten det er utelukkende hyggelig. Jeg la til en jeg ikke hadde snakket med så mye. Hun synes det var stas! - Jeg synes ikke det er needy. Endret 25. januar 2009 av Cape Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ja, det er det. Gikk nettopp selv igjennom og filtrerte bort driten fra min liste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Legger til gode venner, familie og jobb. Ellers så godtar jeg jo folk jeg kjenner, men de havner som regel under en gruppe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Når det kommer til MSN så er det sjeldent jeg legger til folk med mindre jeg har en god grunn: Venner, familie, kollegaer og lignende. Hvis ikke folk har interesse av og legge meg til på MSN, har etter all sannsynlighet ikke jeg det heller. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nei, jeg vil ikke si det er needy. Hvis noen du så vidt kjenner eller bare har hilst på legger deg til, er da dette bare hyggelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå