Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rimelig GPS som faktisk fungerer?

Requi

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg GPS til bilen, og derfor så lurte jeg på om noen visste om en GPS som ikke er så dyr, og som ikke guider deg midt ut i fjorden da du bare skal til andre siden av byen eller slike ting.

Kriterier;

• Lav pris og fungere.

Kom gjerne med linker. Da blir jeg glad. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Begge disse får du med Norden-kart fra under under 1000-lappen. Min personlige favoritt er TT, men det er kun fordi jeg har lært meg den veldig grundig. Tviler ikke på at Garmin også gjør nytten. Uansett, dersom du ikke holder kart etc oppdatert, kan du komme på ville veier uansett hvor bra selve enheten er.

PS: Det er eget forum for dette.

Lenke til kommentar

Har en Garmin Nuvi 250. Er veldig fornøyd med hvordan den funker, enkelt å finne fram som oftest, den gir deg de opplysningene du trenger å vite i god tid og rett før krysset. I tillegg er det veldig enkelt å oppdatere programvaren og kartet (du får en gratis oppdatering så du kan hente nyeste kart).

Lenke til kommentar

Har ikke tall for hvor mange GPSer jeg har testet. Men den eneste GPSen jeg greide å slå meg til ro med var Garmin Nüvi 760.

I motsetning til feks tomtom er denne gpsen så stabil at alle favoritter jeg har lagt inn, ligger der den dag i dag. Med tomtom som jeg hadde før, var det lagt på nær den samme stabiliteten.

760 navigerer også ved å lese opp gatenavnene. Du trenger faktisk ikke å se på gpsen. Bare se etter veiskiltene og finn gatenavnene gpsen leser opp for deg.

Har hatt tidligere:

-Garmin Nüvi 760 = best

-Garmin Nüvi 250 = gammel men fungerte fjell

-Tomtom 910 = Fungerte meget bra. Litt mindre stabil enn garmin. Men god.

-Tomtom 920 = God gps, men ustabil og hakket dårligere enn 910.

-Mio 620 = God mottaker, elendig lyd. Dårlig GPS totalt sett

-Panasonic Strada = Anbefales kort og greit IKKE. Var ikke med på mange turene før den var på tur tilbake til forhanderen.

Garmin lager GPSer som er ment å være brukervennlige, og bygger på konseptet at jo mindre dill og dall, jo mindre kan man få feil på.

Min 760 ligger ute i bilen om vinteren i -15-16 grader. Men fungerer fjell likevel hver eneste gang. Med i pakken følger det også med en selvklebende disk som man kan lime på dashboardet. Dermed kan vindusholderen brukes som dashboardmontering. Her har feks tomtom mye å lære.

Jeg anbefaler Garmin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...