TGB Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ikke at jeg er lommekjent på Canon-blits-fronten, men kan du ha stilt inn blitsen til å undereksponere kraftig? Gjort samme feil selv den gang jeg var ung og uerfaren Slike innstillinger er mulig på Nikon blitser i det minste. Lenke til kommentar
vickers Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Ikke at jeg er lommekjent på Canon-blits-fronten, men kan du ha stilt inn blitsen til å undereksponere kraftig? Gjort samme feil selv den gang jeg var ung og uerfaren Slike innstillinger er mulig på Nikon blitser i det minste. Som skrevet i et innlegg lenger oppe har jeg prøvd å ta blide med max over-eksponering samt max under-eksponering uten forskjell på bilde. Tror jeg benytter sjansen å takke for alle gode innspill. Om ikke annet har jeg lært et par ting om denne blitsen som jeg kommer til å få bruk for senere. Nå er jeg redd mitt eksemplar ryker til reperasjon!!! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Fra et lite søk på google, kan være verdt er forsøk. Prosedyren skal nullstille blitsen (er forøvrig et mysterie at ikke Canon har lagt inn reset funksjonalitet på blitsen): You need to follow the following procedure. Put the camera in M mode (actually any creative mode will do), put the flash on the hotshoe, turn the flash on, and finally find the item on the camera menu that will reset all camera settings. This camera reset will also reset the flash. You will need to restore your custom functions on camera. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det grønne lyset lyser kun når du har tatt bilde så lenge blidet viser på skjermen. Dette lyset er plassert rett under der hvor det røde lyset er. Det lyset indikerer "vellykket blitsfunksjon og korrekt eksponering" ifølge 580EX sin manual. Lenke til kommentar
vickers Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Det grønne lyset lyser kun når du har tatt bilde så lenge blidet viser på skjermen. Dette lyset er plassert rett under der hvor det røde lyset er. Det lyset indikerer "vellykket blitsfunksjon og korrekt eksponering" ifølge 580EX sin manual. Ja, og det lyset lyser IKKE på min blits....... Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ja, og det lyset lyser IKKE på min blits....... Hmm, kanskje du bør ta med *både* kamera og blits til din nærmeste fotopusher og la de se på problemet. Ikke godt å si om det er kamera eller blits som er synderen her, da begge enheter må være "enige" om å gi grønt bekreftelseslys. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 men i dette tilfellet er det jo riktig at det ikke skal komme grønn bekreftelse, IOM at det er undereksponert. Jeg ville jeg prøvd å resette, slik TGB beskriver og hvis ikke det funker, sende blitsen til rep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå