Gå til innhold

Styrkeprøven for mosjonist?


Gjest Slettet+1374861

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1374861

Jeg kan ikke sies å ha noen erfaring innen sykkel utenom det jeg vil si folk flest har. Jeg er vandt til terrengsykkel, og har jo selvfølgelig en god del timer bak meg på en slik en, men utenom det så er det ikke mye som er verdt å nevne.

 

Forøvrig har jeg økt treningsinnsatsen en del det siste året, og ønsker dermed også noen utfordringer (og selvfølgelig gode minner) langs veien. Jeg har sett på blandt annet Oslo Maraton, og synes det ser arti ut, men der var det relativt enkelt å finne informasjon om mosjonisters muligheter.

 

I Styrkeprøven (som vel er hakket "værre" å gjennomføre) finner jeg derimot svært lite informasjon om en mosjonists muligheter. Her håper jeg da noen her kunne komme med noe info. Jeg tror jeg kom fram til at noe som lignet på "folk flest" burde klare det på 24-30 timer. Kan det stemme? Er det mange som gjør dette over to dager, f.eks. med en overnatting? Strekningen er noe ukjent for meg, så kanskje en beskrivelse av hvor utmattende de værste partiene er, og hvilket treningsgrunnlag dere tror bør ligge til grunn for å kunne gjøre dette. Å motivere meg selv, og å drive meg langt har aldri vært noen utfordring, men over 540km er fremdeles ett godt stykke.

 

Som nevnt, ikke noe tidligere store erfaringer med sykkel, og definitivt ikke over så lange strekninger. Sykkelvalg, utstyr, forberedelse, løype, vanskegrad... All info som kan hjelpe ville være storartet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg kom fram til at noe som lignet på "folk flest" burde klare det på 24-30 timer. Kan det stemme? Er det mange som gjør dette over to dager, f.eks. med en overnatting?

 

"Folk flest" er veldig forskjellig. Sykler du litt i hverdagen, eksempelvis til og fra jobb, har man et veldig mye bedre grunnlag, selv om man kanskje ikke har ekstrem kondis. Man skal sitte veldig lenge og bruke samme muskulatur.

 

Det beste er nok å forberede seg såppas at man kommer under et døgn. Utover det blir turen vanvittig lang, og sovepause vil ikke være ideelt. Sov heller i Oslo.

 

To uker før Trondheim-Oslo, arrangeres Trondheimsfjorden Rundt, på 190km. Det er langt nok til at man får et innblikk i hvordan kroppen fungerer på en skikkelig lang tur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...