Anubisman Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Srry hvis dette emne er puttet feil sted :S I hvertfall, jeg har akkurat fått bygd ferdig min første pc, og alt funker fin fint untatt en ting, jeg har bare 2-3 barer med internett selv om rutern og pcen er nærme hverandre. Jeg vet ikke hvilken ruter jeg har, men den er bare 4 m unna pcen min. Wlan kortet mitt er D-link, og jeg vet at det har vært noen problemer med driverne som fulgte med, men jeg har gjort som noen har commenta og gått inn på http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm og instalert driver Version 7.6.1.162 (Windows Vista 32/64bits). Så nå skulle jeg vel egentlig ha 5 barer, men nei da! Det som også er rart er at selv om min laptop er lengere unna rutern, så har jeg fullt internett på den. Plz hjelp meg, skulle gjerne fått dette fikset Endret 24. januar 2009 av Anubisman Lenke til kommentar
mocka Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Er det noe som skjermer WLAN kortet ditt, noe av metall f.eks? Uansett så burde du ikke ha noen praktiske problemer med internet på 3 barer. Lenke til kommentar
Anubisman Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 hmm, det er jo 2 vegger i mellom ruternt og pcen, men hvis jeg putter laptopen på akkurat samme sted som den stasjonære, har jeg fullt internett. Jeg merker jo at jeg lagger mer på den stasjonære når jeg spiller online en når jeg spiler på laptopen, så skulle jo gjerne fått inn mere internett Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Da får du investere i ny antenne til stasjonærpcen din, eller nytt trådløstkort til stasjonærpcen. Lenke til kommentar
Anubisman Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 nei, det tror jeg ikke jeg kan. Har ikke så mye penger at jeg kan bare kjøpe nytt etter at jeg har brukt 10k på pc. Det må da være f.eks noe feil med instillingene på routern, eller driverne mine etc. men det skal ikke være noe problem med distansen egentlig. wlan kortet mitt skal ha mer en godt nok rekkevidde. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det er lenge siden jeg har selv har brukt et D-link Wlan kort til stasjonær pc, men jeg husker å ha hatt noe av det samme problemet. Det kan være så enkelt som at windows eller programmet som fulgte med kortet lurer deg, og viser litt varierende signalstyrke. Det gjorde ihvertfall mitt. Av litt paranoya og litt andre dårlige erfaringer med d-link produkter, holder jeg meg langt unna dem. Men holder meg også unna trådløst på stasjonære hvis jeg kan (aldri fungert veldig bra for meg). En annen ting er at signalstyrken på en bærbar maskin ikke nødvendigvis kan sammenlignes med en stasjonær. Av erfaring vil jeg si at mange (de fleste) bærbare har bedre antenneløsninger, enn å ha en liten stav stikkende ut bak pcen, inhyllet i strømledninger og andre støykilder. Retningen på antennen bak pcen kan også ha effekt (og på routeren, for den sakens skyld). Likevel, med så kort distanse (selv med veggene), burde det ikke være noe problem å få godt signal. Du kan jo prøve å vrikke litt på antennene, eller å gjøre noen flere eksperimenter med driverne. Eller hvis du vil slippe unna hele problemet kan du legge opp en kabel. Det er kanskje et problem med veggene, men det ville være det beste. Lenke til kommentar
Anubisman Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 takk for all hjelp tror jeg nesten bare må sette opp en kabel, selv om det blir et masse slit med borring gjennom 2 vegger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå