Moldarin Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Netthotellet mitt leveres med Ruby on Rails. Jeg har sett litt på utvikling med RoR de siste dagene, men jeg har fått inntrykk av at platformen er i stadig ikke‐bakoverkompatibel forandring. Fordelen med Rails skal være «magien i bakgrunden» og det er denne magien som forandrer seg. Nå slår Rails og Merb seg sammen og stadig ny ikke‐bakoverkompatibel forandring følger med det. Hva tenker dere som bruker RoR i dag om dette? Stemmer inntrykket mitt og isåfall: hvordan skal man håndere dette som en utvikler? Lenke til kommentar
luxus Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 "Magien" i bakgrunnen forandrer seg ikke så dramatisk som du skal ha det til. Rails er nå i versjon 2.2.2 og det sier seg selv de ikke kan gjøre større forandringer på magien. Den utvikler seg så klart, og nye funksjoner legges til, noen blir deprecated, men Rails utviklerne er såpass erfarne at jeg setter min tiltro til at de beholder funksjonalitet så gamle applikasjoner ikke brekker tvert. Hvor har du fått dette inntrykket fra? Hvis dette er en stor bekymring er en mulighet å låse rammeverket når applikasjonen står i produksjon med rake rails:freeze:gems. Da blir rammeverket kopiert over til vendor/rails lokalt i applikasjonen din og applikasjonen vil kjøre på disse Rais-filene istedenfor de som er installert på serveren globalt (som du kanskje ikke har kontroll over). Rails og Merbe slår seg sammen i Rails 3 ja, og det vil antageligvis bli noe inkompatiblitetsproblemer, men jeg tror at de klarer å holde dette på et minimum, og i tospann med mulighet for å fryse rails-applikasjonen i produksjon så bør dette gå relativt greit. Det gir oss utviklere, som ikke drifter vår egen server, ro og tid til å prøve den nye rails-versjonen på applikasjonen vår før vi velger å oppgradere. Nå skal det legges til at jeg er PHP programmerer på heltid, og ikke Ruby on Rails, men jeg vet at større seriøse konsulenthus som BEKK er tilhenger av Rails og som har benyttet dette til noen av sine prosjekter der de før ville brukt Java/ .NET. Jeg har brukt RoR i min fritid og satt noen applikasjoner i produksjon (på subsys :-) ), og jeg må si at å bruke RoR i forhold til PHP er ganske så givende og morsomt og 100% å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå