Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DVDer hakker under avspilling (har prøvd det meste)

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt min Dell Inspiron 640m i drøyt to år. Den er ikke hva den en gang var, men fungerer fortsatt rimelig greit og er både spyware- og virusfri. Nylig prøvde jeg for første gang på en stund å spille av noen DVDer på maskinen. Uansett hvilket program jeg bruker så hakker/lagger bildet og lyden under avspilling.

Maskinen har over 11GB ledig diskplass og jeg har nylig defragmentert. Jeg har ingen problemer med å spille av video- eller lydfiler fra harddisken, CDer spilles også av uten problemer. Jeg fant ingen firmware-oppdatering for min DVD-RW på Dells sider, men jeg har lastet inn den nyeste BIOS-oppdateringen. Ellers har jeg brukt et lite program som heter EndItAll for å lukke alle programmer med unntak av Explorer før avspilling for å se om det kunne hjelpe. Ingen av disse tingene har hjulpet.

Jeg har kjørt en Benchmark test i Nero DiscSpeed 4 og den viste at DVD-avspilleren leste i 0.87x. Jeg regner derfor med at det derfor er i selve avspilleren at feilen ligger...? Noen ideer om hvordan dette kan fikses?

Jeg setter stor pris på ethvert forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finn ut hviklen DVD-spiller du har i PCen din (evt med programmet Everest), så skal vi se om vi kan finne en firmware oppdatering :)

Hei, takk for svar! TSSTcorp DVD+-RW TS-L632D heter den i Enhetsbehandling. Jeg har prøvd å oppdatere driveren automatisk gjennom Windows men ingen bedre driver ble funnet.

Lenke til kommentar

Jeg klarte ikke finne en firmware-update til DVDROMen din, beklager. Da har jeg ingen andre forslag. Jeg kom over ganske mange forum-tråder der de fant ut at det var eneste løsning var å kjøpe en ny spiller, det er vist ganske stor feilrate på de dvd-spillerne.

Det er veldig billig for en ny dvd-spillere for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...