manav Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg har nå hatt min Dell Inspiron 640m i drøyt to år. Den er ikke hva den en gang var, men fungerer fortsatt rimelig greit og er både spyware- og virusfri. Nylig prøvde jeg for første gang på en stund å spille av noen DVDer på maskinen. Uansett hvilket program jeg bruker så hakker/lagger bildet og lyden under avspilling. Maskinen har over 11GB ledig diskplass og jeg har nylig defragmentert. Jeg har ingen problemer med å spille av video- eller lydfiler fra harddisken, CDer spilles også av uten problemer. Jeg fant ingen firmware-oppdatering for min DVD-RW på Dells sider, men jeg har lastet inn den nyeste BIOS-oppdateringen. Ellers har jeg brukt et lite program som heter EndItAll for å lukke alle programmer med unntak av Explorer før avspilling for å se om det kunne hjelpe. Ingen av disse tingene har hjulpet. Jeg har kjørt en Benchmark test i Nero DiscSpeed 4 og den viste at DVD-avspilleren leste i 0.87x. Jeg regner derfor med at det derfor er i selve avspilleren at feilen ligger...? Noen ideer om hvordan dette kan fikses? Jeg setter stor pris på ethvert forslag. Lenke til kommentar
GasMask Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Finn ut hviklen DVD-spiller du har i PCen din (evt med programmet Everest), så skal vi se om vi kan finne en firmware oppdatering Lenke til kommentar
manav Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Finn ut hviklen DVD-spiller du har i PCen din (evt med programmet Everest), så skal vi se om vi kan finne en firmware oppdatering Hei, takk for svar! TSSTcorp DVD+-RW TS-L632D heter den i Enhetsbehandling. Jeg har prøvd å oppdatere driveren automatisk gjennom Windows men ingen bedre driver ble funnet. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Firmware: http://drivers.softpedia.com/get/FIRMWARE/...re-222007.shtml Lenke til kommentar
GasMask Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg klarte ikke finne en firmware-update til DVDROMen din, beklager. Da har jeg ingen andre forslag. Jeg kom over ganske mange forum-tråder der de fant ut at det var eneste løsning var å kjøpe en ny spiller, det er vist ganske stor feilrate på de dvd-spillerne. Det er veldig billig for en ny dvd-spillere for tiden. Lenke til kommentar
manav Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Firmware: http://drivers.softpedia.com/get/FIRMWARE/...re-222007.shtml Det gjorde susen. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå