qeamer Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hippetihopp, duck tales woohoo! Jeg lurer på om det er noen gode fellas out there, som kan hjelpe meg med å gi meg noen tips på en blogg jeg skal lage innen foto opplasting med mitt 450D kamera fremover? : ) Det skulle vært et hardcore bildegalleri inne i bloggen også, så vidt jeg vet så har jeg sett dreamweaver, men det blir ikke det samme uten blogg?. Wordpress osv? I'm done askin, you tell me! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Har du webserver/-hotell som du administrerer selv, eller vil du at noen andre skal ta seg av driftingen? (Dvs at du bare registrerer deg et sted og så er det meste ordnet for deg.) I begge tilfellene finnes det et vel av løsninger, men jeg har mest kjennskap til det å drifte selv. Da kunne du feks sett på Pixelpost, som er en mye brukt fotoblogg, med mye praktisk funksjonalitet innebygget. Ellers kommer du nok langt med Wordpress også, som finnes i "begge versjoner". Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Har hotell selv som ikke er i bruk atm ja, er dette en php install eller lignende? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Japp, Pixelpost og Wordpress kjører på PHP og mySQL (database). Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Okay, databasen fikk meg insane sist gang, prøvde alle hostnames/ip's jeg fant, men det gikk ikke på setup. Får vel prøve litt igjen da, replyer om dette går etterhvert, takk for svar kis Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Prøv Plone! Gå til http://www.plone.org og last ned, der er ein enkel windows innstaller der! Fantastisk produkt for å lage blogger med bildegalleri! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå