Gjest Slettet+127836 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Hei! Har fått en forespørsel om å sette opp ett oppsett. personen tenker seg en pc til enkel nettbruk, samt bilderedigering. Han har satt maks sum 10.000 kroner, og det må inkludere skjerm. Da tenker jeg en skjerm som kan brukes til bilderedigering, altså ikke det billigste TN-panelet som finnes. Mus og tastatur har han, resten trenger han. Fint hvis skjermen inneholder høytalere, så en ikke trenger så mange ledninger, hadde vært greit med HDMI kontakt i så måte, så det blir to ledninger maks. Jeg tenker på å gå for en firekjerners intel, 4gb ddr2 minne, vista ultimate, samt minst 500 gb lagringsplass(tenker ikke han trenger så mye mer..) Ett Dvdrom drev bør følge med, kanskje og BD-leser? Vil dette la seg gjøre? GM250 Vil redigere inn forslag ettersom jeg får sopet sammen noe, men fint hvis folk tar inits og gir meg pekepinner. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=92067 her er en handlevogn. Den er innenfor budsjett, tilogmed litt til gode. Vil dette være noe, eller bør jeg gå ned på prosessor og hovedkort? Endret 24. januar 2009 av Slettet+127836 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ingen som har noen innspill? Jeg tenker skjermen kanskje ikke er den beste, og at jeg bør gå opp i prisklasse på den. Hvordan kan jeg balansere god skjerm og skjermkort med prosessorkraft best mulig? Lenke til kommentar
buitre Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ingen som har noen innspill? Jeg tenker skjermen kanskje ikke er den beste, og at jeg bør gå opp i prisklasse på den. Hvordan kan jeg balansere god skjerm og skjermkort med prosessorkraft best mulig? Skjermen du valgte er veldig dårlig egnet til bilderedigering. Har satt opp en handlevogn som egner seg litt bedre. Har brukt 5000 på maskinen og 5000 på skjerm( skjermen er det aller viktigste). Maskinen skal være kraftig nok til det aller meste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ok, takk for hjelp. Hvorfor har du valgt AMD phenom II fremfor Intel? er det noe jeg ikke har fått med meg i det siste, trodde intel sine hadde høyere ytelse. Lenke til kommentar
buitre Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ok, takk for hjelp. Hvorfor har du valgt AMD phenom II fremfor Intel? er det noe jeg ikke har fått med meg i det siste, trodde intel sine hadde høyere ytelse. Pris. Bildebehandling er ikke det mest krevende( faktisk er den prosessoren jeg satt i handlekurven overkill for bildebehandling). Det viktigste elementet i oppsettet er skjermen. Man kan inngå kompromisser i PCen, og velge relativt billige komponenter( en PC med 2,8 Ghz quadcore til under 5000 kroner er faktisk veldig bra, og vil kjøre bildebehndlingsprogrammer lynraskt). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ja okei Da tar jeg med meg det videre i jakten. har funnet en lenovo skjerm, som er 2000 kr billigere, uten å nødvendigvis være 2000 kr dårligere.. Videre mangler oppsettet ditt strømforsyning såvidt jeg så. Lenke til kommentar
buitre Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Ja okei Da tar jeg med meg det videre i jakten. har funnet en lenovo skjerm, som er 2000 kr billigere, uten å nødvendigvis være 2000 kr dårligere.. Videre mangler oppsettet ditt strømforsyning såvidt jeg så. PSU er integrert i kabinettet. Eneste som mangler er OS. Hvilken Lenovo skjerm er det snakk om? Endret 25. januar 2009 av buitre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Her er det siste jeg har drevet med. Han fant ut at han trengte tastatur i tillegg. Har skaffet en strømforsyning og ett kabinett til nå. Såvidt jeg ser mangler her prosessor, hovedkort, operativsystem. Antec Three Hundred Asus EAH3650 SILENT/HTDI/512M Lenovo ThinkVision L220x Wide Logitech Ultra-Flat OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 OCZ StealthXStream 600 Watt Samsung SH-S223F Samsung Spinpoint F1 500 GB 16 MB Lurer på om det går jeg. finne en rimelig prosessor og hovedkort.. Hvilken vista versjon vil dere anbefale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå