Gå til innhold

Medier og kommunikasjon. Noe for meg?

Kajac

Anbefalte innlegg

Hei.

Det er snart på tide å søke på ny videregående skole/lærling/høgskole, og på mitt andre år på data og elektronikk merker jeg at dette faget ikke er noe for meg, og at jeg vil prøve på nytt og vurderer å starte helt om igjen på Medier og kommunikasjon.

Mine interesser er stort sett data, bildebehandlig, webdesign, musikk og videoproduksjon, animasjon, 3D, websideprogrammering, programmering, spilling(!), og etter hva jeg har hørt handler medier og kommunikasjon mye om nettop dette. Ville det vært lurt å velge media og kommunikasjon for meg med tanke på mine interesser?

Og hva annet er det Medier og kommunikasjon handler om? Og hva er snittet for å komme inn?

Takker mye :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør være klar over at det er mye teori knyttet til medier og kommunikasjon også, for eksempel kildekritikk, etikk, medienes rolle i samfunnet, diverse analyser - og ikke bare praktiske oppgaver. Og etter hvert prosjekt må du skrive et refleksjonsskriv, hvor du reflekterer over de valgene som er tatt og hvorfor - Kanskje det kjedeligste av alt, men ... er jo praktiske oppgaver (lage kortfilm, hørespill osv) også.

Om media er passende for deg, kommer vel an på hvordan det er lagt opp på den skolen du eventuelt velger, så du burde kanskje høre med noen som går på den skolen du har tenkt til å søke på.

Snittet varier vel, men hvis du har rundt 4,5 i snitt, tror jeg du kan forvente å komme inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...