Gå til innhold

Laptop overoppheter! Garantisak?


dansve

Anbefalte innlegg

Har en hp pavillion dv6560 laptop. Denne overoppheter en del og pcen skrur seg av av seg selv, selv om jeg har laderen koblet til. Kjøpte denne for 1 og et halvt å siden. Er det ikke dette en garanti sak? Hvor lenge varer garanti på elektronisk utstyr som f.eks laptoper?

 

På forhånd takk for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har sjekket at viften ikke er full av støv, og at maskinen ikke står f.eks. direkte ned på en dyne eller sofapute når den overopphetes, kan dette meget vel være en garantisak. Stikk innom nærmeste Elkjøp som har en PC-tekniker og hør om han kan hjelpe deg med å kartlegge problemet. Dersom maskina sendes på service og det avdekkes at dette -ikke- er en garantisak, vil du bli avkrevd betaling for sjekken.

Lenke til kommentar

noen jeg kjenner som har den samme pcen, har hovedkortet smeltet pga dårlig vifte, har vært et problem med denne typen pc. De fikk ny pc siden denne modellen ikke lages lenger. Om det hadde skjedd, så kan dem vel ikke finne ut grunnen? er jo 3 års garanti på pcen.

Lenke til kommentar
noen jeg kjenner som har den samme pcen, har hovedkortet smeltet pga dårlig vifte, har vært et problem med denne typen pc. De fikk ny pc siden denne modellen ikke lages lenger. Om det hadde skjedd, så kan dem vel ikke finne ut grunnen? er jo 3 års garanti på pcen.

 

Okei. Grunnen til at de fikk ny PC er at det er mer hensiktsmessig enn at den/de delene som trengs må produseres opp, sendes og settes inn i en gammel maskin. Hør der du kjøpte maskina, evt. hos HPs supporttlf og finn ut hva som må gjøres. Maskina må uansett sendes inn på en service før du evt kan få en ny maskin eller få den reparert..

Lenke til kommentar

Før du tenker på å levere den til reperasjon bør du sjekke om det er mye støv i vifta som Filthpig sier. Kjøp trykkluft på boks hos f.eks. Biltema og blås inn i inntak/ utkast. På 1,5 år kan det samle seg mye støv i vifta, noe som svært ofte fører til varmeproblemer. Du bør også sjekke om det er prosesser som suger svært mye CPU, slik at den går på fullt hele tiden. Dette skaper også varme.

Lenke til kommentar

jeg har det samme problemet med min hp dv6000 som er litt over 2 år gammel. skulle åpne pcen tidligere i dag men vet ikke helt hvordan je jør det. skrudde ut alle skruene og skulle forsiktig prøve å ta av hele dekselet. men det virker som det også sitter fast med sånne "klikkehengsler" og jeg er veldig usikker på om veldig mye henger sammen med skjermen/tastaturet så jeg tok ikke sjansen på å slite det fra hverandre. noen som vet hvordan det skal gjøres??

 

tenkte å rense viften og så formatere driten og se hvordan det funker da. temperaturen når jeg ikke kjører noen programmer ligger på 35-40 grader. med en gang jeg kjører world of warcraft (det er bare da pcen overopphetes) stiger temperaturen på rekordtid til 80-90 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...