Gå til innhold

Ny skjermkortkjøler - Realistisk temperatur?

Aes456

Anbefalte innlegg

Har nylig satt på AC sin Accelero S1 kjøler på stekepannen min (1950xtx) :)

På den har jeg to rolige Silenx 80mm'ere, og etter litt testing får jeg opp temperaturer på 70 grader (gpu) og 55 grader (minne) i Atitool. Dette er jo ganske greie temperaturer sammenlignet med originalkjøleren, og i tilegg er den uhørbar, i motsetning til original, som var mulig å høre igjennom veggene :roll:

Er disse temperaturene brukende og er atitool til å stole på? Når jeg kjenner på kortet er det så varmt at det er ubehagelig å ta på det, så vet nesten ikke om jeg tør å sette på sidedøren :hmm:

Endret av Petter (chaos)
Videoannonse
Annonse

Nå er vell AC Accelero S1 laget for støy og ikke kjøleegenskapene? Så etter det jeg vet, så er temperaturene helt på normalen.

I følge Sapphire har X1900XT og XTX skjermkortene en maks toleranse på 120˚C.

Nå er også dette et meget diskutert emne, så jeg får nok høre dette..

Det å ta av sidedøren er ikke automatisk bedre en å ha den på. Nok vifter, riktig plassering av kabinettet og så uhindret luftflyt så mulig vil gi bedre termiske resultater enn et halvstrippet kabinett.

120 grader, da har jeg jo litt å gå på :p . Med originalkjøleren var den oppe i 90 grader på det verste, og da synes den ble litt ustabil til tider. Ganske fornøyd med AC kjøleren, men reagerte liksom på at det var så varmt å ta på. Nå er vel dette et kort som er ganske varmt også, men så lenge pcen er stabil og rolig så er jeg meget fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...