Bruker-88036 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hei. Jeg har en dell Pc. Dimension 8400. Om jeg kjøper en oppgraderingspakke fra f.eks. komplett med prosessor, hovedkort og Ram, vil jeg da få problemer med å innstallere XP på nytt? XP-plata jeg har er en plate fra Dell. Går det an at det er lagt inn noe slags sperre så det ikke kan brukes om man ikke har dell-hovedkort? Litt nybegynner-spørsmål tåler dere vel? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det skal ikke være noe problem å installere XP fra DELL CDen på andre hovedkort. Det eneste som kan være problematisk er tilkoblingene fra kabinettet til hovedkortet siden DELL bruker sine egne tilkoblinger. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Går normalt ikke å bruke Dell XP cden på andre maskiner med ikke-dell hovedkort, da den sjekker om du har Dell Bios på den. Det som kan skje på noen hovedkort er at den går gjennom men at du blir spurt om serienummer og må aktivere, noe du slipper om du bruker cd'en på en Dell maskin. Jobber med Dell til daglig så kjenner litt til dette Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Ok.. takk for det. Jeg regnet på en måte med at det var noe slikt siden platen fulgte med maskina, og siden det ikke er en vanlig XP-plate. Da blir det nok til at jeg heller gir denne maskinen videre til en trengende i familien, og kjøper noe nytt når den tid kommer. Takk for svarene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå