minimax Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg har hentet ned en "accordion" type navigeringsmeny fra her?, gjort noen små endringer. Her er arbeidet mitt så langt. 1) Noen av knappene (f.eks. "Home") skal lenke til en annen side og ikke åpne opp en undermeny som de andre knappene. Av en eller annen grunn er ikke hele knappen klikkbar. Jeg har merket av hva som er klikkbart ved hjelp av en orange stiplet linje. Hva skal jeg gjøre for å få hele knappen til å bli klikkbar? 2) Av en eller annen grunn gjelder ikke alle de CSS stilene jeg har definert. F.eks. hvis du klikker på "Download" knappen kommer det opp 3 nye undervalg. Klikk så på en av dem (f.eks. "Tools") som bringer deg til en ny side. Når du er kommet til den nye siden, legg merke til at "Tools" er uthevet og i skråskrift. Men teksten skal også være grønn, og av en eller annen grunn er linja under som jeg har bedt om skal være grønn forskjøvet. Hva har jeg gjort feil her: /* Nested links (pre-selected -"submenu_header_highlight" in HTML code) */ .submenu_header_highlight { text-decoration: none; width: 171px; font-style: italic; font-weight: bold; color: green; border-bottom: 1px green solid; } 3) Hvis jeg klikker på en av knappene (uansett om det er lenket videre eller åpner en undermeny) vil den "aktive" knappen være markert ved hjelp av en rød linje under knappen. Dette fungerer fint ved hjelp av denne koden: /* Button styling when selected or pre-selected ("header_highlight" class) */ .header_highlight { width: 190px; /* graphic button image */ background: gray url(../images/button_mouseover2.gif) no-repeat 0 0; color: red; font-weight: bold; /* colored line underneath selected button */ border-bottom: 1px red solid; Men legg også merke til at det er kun de knappene med undermenyer som endrer knappens tekstfarge til rød, og ikke de knappene med lenker. Hva har jeg bommet på her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå