Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fortelle noen hvordan man føler?

Gjest Stresset

Anbefalte innlegg

Gjest Stresset

Hei.

Jeg er forelsket i en venninde av meg, men problemet er at jeg vet ikke hva han føler for meg siden vi alltid bare har vært ganske gode venner, med litt småflørting her og der, men ikke noe mer. Men jeg har veldig lyst å bare fortelle henne hva jeg føler for henne, men jeg er redd for at hun ikke føler det samme og det kommer til å knuse meg.. men egentlig er det bedre å angre på noe man gjorde istedefor noe man ikke gjorde? Right?

Har dere noen tips om hvordan jeg kan "starte samtalen" og ting jeg burde si og ikke si? Har ikke største erfaringen når det gjelder dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør du ingenting er sannsynligheten for at det blir deg og henne praktisk talt lik 0. Dersom du forteller henne hvordan du føler det er det en liten sannsynlighet for at hun finner ut at hun kunne tenke seg det samme. Dersom du tar kontroll over situasjonen og "forfører" henne er oddsen din betydelig bedre.

Lenke til kommentar

Problemmet er at dere er veldig gode venner , så hvis du inventerer henne/ham så blir det IKKE et stemnemøte (date) , png begge er venner.

Så du har et litte problem. Men ikke vet jeg..

Lenke til kommentar

Tro du meg, du kommer ikke til å få henne ved å fortelle henne at du er forelsket i henne.

Var i akkurat samme situasjon, og jeg fortalte det til henne, la oss si det slik: Det ble ikke oss to.

Sjansen for at hun føler noe annent enn vanlige vennefølelser er rimelig liten. Hvis dere ikke har hatt en del seksuell kontakt oppgjennom vennskapet så har du nok tråkket deg dypt ned i det som så fint heter vennefella.

Eneste du kan gjøre hvis du virkelig vil prøve, er å være en man av handling. Prøv å kyss henne, ikke vent på riktig anledning, bare gjør det.

Sannsyneligvis har hun som sagt null "kjærlighetsfølelser" for deg, så du bør bare glemme det, men siden det er vennina di så er ikke det så lett, er det vel?

Hadde jeg vært deg så ville jeg fortalt det til henne. Uansett hva som skjer er det en nyttig erfaring å ta med seg.

Jeg fortalte det som sagt til venninna mi, og hun tok det kjempefint :) tok en stund før følelsene var borte, men vi er gode venner den dag i dag

Endret av Afterlife
Lenke til kommentar

Ikke fortell henne det.

Men vis henne følelsene dine ved hjelp av hint og kroppspråk. Vær direkte og vis henne hva du vil ha.

Ved å fortelle henne akkurat hva du føler, vil du legge alt presset over på henne, samtidig som du fjerner "spenningen" hun føler ved at hun lurer på hva du føler.

Når spenningen er borte, og hun har alt presset på seg, vil hun velge den logiske løsningen i stedet for den emosjonelle løsningen. Hun vil ta den løsningen som er lettest og som letter på presset. Og den løsningen er som regel å avslå og gå vekk fra deg.

Det finnes unntakene, så det å si det rett ut til henne _kan_ funke, men de fleste gangene ødelegger det mer enn det hjelper.

Så mitt råd er å fortelle henne det ved hjelp av hint, og kroppspråk, og ikke ved hjelp av ord. Vær direkte med mye kroppskontakt og god øyekontakt. Det vil funke så mye bedre enn ord. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

prøv å finn ut om hun føler det samme før du går og skaper en pinlig samtale.

småflørt litt osv, prøv å les henne.

eller så kan du si det på en useriøs måte, feks.: -du må slutte å være så søt, snart blir jeg forelska!

det må komme i en naturlig sammenheng, men det du oppnår med den replikken er:

* du komplimenterer henne

* det er et helt useriøst preg over det, men likevel et hint

* lett å avfeie for begge parter

* det viktigste du må gjøre når du sier dette, er å lese reaksjonen hennes. spesielt ansiktsuttrykk. det er rimelig lett å se utifra reaksjonen hennes om hun tenker det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...