iro9kus Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hei. Har problemer med at de norske tegnene som æøå blir erstattet med ? på html siden min. Hvordan kan jeg sette den opp slik at den viser æøå? Takk Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 ISO-8859-1 i toppen av koden tror jeg Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 UTF-8 løser probleme når jeg sliter med det. Lenke til kommentar
pixl Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 ISO-8859-1i toppen av koden tror jeg Enig, eksemplet under er kopiert rett ut av en side som jeg hadde samme problem med en gang i tiden: <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> Bare for å vise i praksis liksom. Lenke til kommentar
iro9kus Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Glemte å nevne at jeg allerede har dette i head på toppen av siden: <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> </head> Men det kommer fortsatt ? istendefor øæå. Noen forslag? Endret 24. januar 2009 av iro9kus Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Du kan jo sette inn dette istedenfor? æ = æ ø = ø å = å Æ = Æ Ø = Ø Å = Å Hvis du bruker Word kan du velge noe som heter "erstatt". Der skriver du inn f.eks. æ og skriver inn æ på erstatt. Gjør dette med alle og problemet er løst Lenke til kommentar
Grumpington Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) hvis det er du som lager side kan du bytte ut bokstavene med følgende kode i fila æ = & aelig; Æ = & AElig; ø = & oslash; Ø = & Oslash; å = & aring; Å = & Aring; bare fjern mellomrommet Endret 24. januar 2009 av digdugdog Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Var det jeg også skrev over, men de ble gjort om til æ der jeg skrev & aelig; Visste ikke at forumet endret de. Lenke til kommentar
Grumpington Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 de ble gjort om i en [code ] tag og så var litt merkelige de Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Trodde at alt som kom i kode-tag ikke skulle endres, men det er vel fordi at forumet som også bruker HTML gjør det om.Men å bytte de om til de som står over funker iallefall Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Denne tråden var feilpostet og er nå flyttet til riktig kategori. Vær nøye med å påse at du poster i riktig kategori. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Glemte å nevne at jeg allerede har dette i head på toppen av siden: <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> </head> Men det kommer fortsatt ? istendefor øæå. Noen forslag? Hvis du angir tegnsett på denne måten så er det selvsagt helt avgjørende at filen din faktisk er lagret som iso-8859-1 også. Er du helt sikker på at filen er lagret iso-8859-1 og ikke feks utf-8 eller noe annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå