mEhE` Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) la just inn windows xp 64 bits.tenkte og teste noen spill og 3dmark06. de to første testene på 3dmark funket fint helt til den skulle teste cpu.da kom bluescreenen. så virker som det er noe galt med cpu eller noe? har også prøvd og spille left 4 dead men spillet henger seg plutselig.. kan spille en stund så stopper alt og lyden går i rask repeat. må trykke ctrl alt delete og avslutte spillet. 2 ganger har det skjedd og det stopper ikke på samme sted.er rett og slett når det kommer mye på en gang så henger den seg. eneste jeg har gjort etter å ha lagt inn windows er spillene asus cd`en som følgte med HK og skjermkort drivere som følgte med kortet. hva er galt? temp på gpu(skjermkort)under 40 grader i uten last. ram(går ut i fra dette også er skjermkort?) får jeg ikke måle pga noe feil med innstallasjonen av smartdocter som stopper opp helt i slutten. temp på cpu uten last: begge 42c den er ikke overklokket,alt står på automatic i bios. edt: etter 10min Prime95 64 bits er er begge kjernene oppi 65c. dette er specs: 1 Antec Nine Hundred sort miditower, Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,120mm Fan, 8xSATA, SLI1 Asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2,ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)161 Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, SocketLGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan1 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's1 Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3,PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP1 Cooler Master Hyper 212 CPU-Cooler,19dBA, Socket 775/AMD, Blue fan(bruker vifte som følgte med cpu,siden jeg måtte ha av hovedkortet igjen for og montere denne vifta) Endret 24. januar 2009 av mEhE` Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Oppdater hovedkortets bios. Gi minnebrikkene rett spenning. Test minnet med memtest. Oppdater drivere til skjermkort, hovedkort osv. Disse laster du ned fra respektive produsenters driversider XP 64-bit er vel heller ikke regnet som et meget bra OS, ville brukt 32-bit versjonen om du har den tilgjengelig. Eller vurdert Vista 64-bit. Lenke til kommentar
mEhE` Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) skal prøve dette..får ikke lagt inn vista 64.kommer bare opp feil under partisjonering. etter andre forsøk klarte jeg kjøre 3dmark. men cpu testen var elendig.1 bilde pr sekund max. hm ble litt lite.men cpu teste var på 2600 poeng.er dette normalt? her er en screenshot: Endret 24. januar 2009 av mEhE` Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå