Gå til innhold

Hvilket Hovedkort?


Rune_

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille meg et nytt hovedkort nå, og da vil jeg ha noe skikkelig bra noe, det er samme om det er nforce2 eller via...

Det skal være stabilt, praktisk, ha god spillytelse, kunne overklokkes litt med, og littt slikt stæsj... :D

 

Jeg har sett på Asus A7V8X og A7N8X, disse kortene skal jo være veldig brae, men hva bør jeg kjøpe av kort? Er åpen for alle muligheter, alole mærker, men helst under 1600kroner.... :yes:

 

Takk for alle svar.. :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Agree, har 1,2 versjonen og er fornøyd. Du kjøper i dag Nforce2, da de er betydelig bedre en noen av VIA sine kort. 400A skulle ta tillbak tronen, men nådde ikke helt opp. I tilleg finnes det "tusenvis" av nforce2 kort ute, så du finner nesten garantert ett som passer dine ønsker.

Er det meg som misforstod, eller var det bare socket A kort du tenkte på?

Lenke til kommentar
Hold deg unna AMD baserte hovedkort -- bruk intel.

 

ASUS P4T533-C med RDRAM er min anbefaling.

 

Lykke til

 

John Kr

 

RD-RAM går ut nå, - så det er ikke noen god anbefaling. AMD nForce2 -hovedkortene er jo veldig bra, - så det er tåpelig å be folk holde seg unna AMD-baserte hovedkort.

 

Men jeg skal ha P4-800 -hovedkort og prosessor senere på året, - med P4/800 prosessor og Dual DDR PC3200. Det blir tidenes grommeste minneytelse ... :wink:

 

Og tilbake til anbefaling; nForce2 for AMD-system og Intel PE - brikkesett for P4.

Lenke til kommentar
Hold deg unna AMD baserte hovedkort -- bruk intel.

 

ASUS P4T533-C med RDRAM er min anbefaling.

 

Lykke til

 

John Kr

 

RD-RAM går ut nå, - så det er ikke noen god anbefaling. AMD nForce2 -hovedkortene er jo veldig bra, - så det er tåpelig å be folk holde seg unna AMD-baserte hovedkort.

 

Vel .. om de skal ha Intel-cpu, SÅ er det tåpelig å kjøpe et AMD hovedkort ... ;) Ellers lager AMD ganske få hovedkort, og jeg ville tro at Asus, MSI, Supermicro, EpoX, Abit, Tyan og de andre gutta er hakket bedre enn AMD på det området (pga. erfaring).

 

Men jeg er helt enig i deg at RD-DRAM ikke er tingen nå for tiden. Det er ut, og med Springdale/Canterwood, så har RD-DRAM ingenting det skulle ha sagt lenger...

Lenke til kommentar

Asus er desidert best når det kommer til kvalitet, ytelse og "slag-kraft". :wink:

Kjøp Asus du. :yes:

Abit er ikke lengre de hovedkortene de en gang var. ytelse har "dotte i dass" og kommer ikke særlig høyere enn 3-4 plass på tester.

Men Asus topper testene. Dette er også av erfaring. :wink:

Lenke til kommentar
Asus er desidert best når det kommer til kvalitet, ytelse og "slag-kraft". :wink:

Kjøp Asus du. :yes:

Abit er ikke lengre de hovedkortene de en gang var. ytelse har "dotte i dass" og kommer ikke særlig høyere enn 3-4 plass på tester.

Men Asus topper testene. Dette er også av erfaring. :wink:

 

Dette er bare bullshit!! Abit sitt NF7-S er minst like bra som Asus A7N8X Deluxe. Hvor har du liksom fått vite at Abit "dotte i dass" ??

Lenke til kommentar

Vel... Abit var alltid hovedkortet som toppet alle tester før. Dette er nå slutt. Saken er den at jeg uttalte meg om min mening og erfaring med kortet. Jeg har selv teste både Asus og Abit, og har kommet fram til at Asus er et mye bedre kort på ytelse og stabilitet.

Aldri noen problemer. :yes:

[Og da snakker jeg generelt om merkene]

Men tolk det som du vil :wink:

Lenke til kommentar
Hold deg unna AMD baserte hovedkort -- bruk intel.

 

ASUS P4T533-C med RDRAM er min anbefaling.

 

Lykke til

 

John Kr

 

Hold deg unna diskusjoner du ikke har peil på.

Du utaler deg om ting du ikke har peiling på, og du utaler deg imot fakta... pass munnen din før du sitter der med skjegget i postakssa... ;)

 

Til de av dere som velger en AMD plattform.. kjøp enten Epox 8rda eller Abit NF7.. disse kortene har alt en overklokker trenger.. Asus A7N8X og MSI K7N mangler features en overklokker trenger...

Lenke til kommentar
Asus er desidert best når det kommer til kvalitet, ytelse og "slag-kraft".   :wink:  

Kjøp Asus du.   :yes:  

Abit er ikke lengre de hovedkortene de en gang var. ytelse har "dotte i dass" og kommer ikke særlig høyere enn 3-4 plass på tester.

Men Asus topper testene. Dette er også av erfaring.  :wink:

 

Dette er bare bullshit!! Abit sitt NF7-S er minst like bra som Asus A7N8X Deluxe. Hvor har du liksom fått vite at Abit "dotte i dass" ??

 

Abit har så langt ifra "dotte i dass", selv har jeg Asus A7N8X Deluxe, et meget stabilt hovedkort, spekket med features.. Og det har nær identisk ytelse som Abit og Epox kortene, men de 2 sistnevnte skal forsåvidt være mer overklokkingsvennlige....

 

Så er du ute etter ett fullblods nForce2 kort, gå for Asus A7N8X Deluxe (Mest "features") eller Abit NF7-S v2.0 (Mest for pengene)

Lenke til kommentar
Asus er desidert best når det kommer til kvalitet, ytelse og "slag-kraft".   :wink:  

Kjøp Asus du.   :yes:  

Abit er ikke lengre de hovedkortene de en gang var. ytelse har "dotte i dass" og kommer ikke særlig høyere enn 3-4 plass på tester.

Men Asus topper testene. Dette er også av erfaring.  :wink:

 

Dette er bare bullshit!! Abit sitt NF7-S er minst like bra som Asus A7N8X Deluxe. Hvor har du liksom fått vite at Abit "dotte i dass" ??

 

Abit har så langt ifra "dotte i dass", selv har jeg Asus A7N8X Deluxe, et meget stabilt hovedkort, spekket med features.. Og det har nær identisk ytelse som Abit og Epox kortene, men de 2 sistnevnte skal forsåvidt være mer overklokkingsvennlige....

 

Så er du ute etter ett fullblods nForce2 kort, gå for Asus A7N8X Deluxe (Mest "features") eller Abit NF7-S v2.0 (Mest for pengene)

:yes:

Ville gått for Asus A7N8X Deluxe (6/6 på hw.no)

Lenke til kommentar

En 6 og en 5, bare se testen på hw.no :D

Takk for den informative hjelpen. Har sett testen i Hw, men du må der ha i tankene at Asus kortet var like mye en representant for Nforce2 chippsettet, og at det i praksis var det som fikk 6. Så heter også artikkelen " NVIDIA nForce2 vs VIA KT400", ikke Nforce2 roundup eller lignene. Hadde Abit hatt den rollen er sjangsen stor for at det kortet også hadde motatt en 6'er.

Jeg sier ikke at Asus kortet er et dårligere kort, men å fronte det som kortet med mest features kontra Abit nf7-S "billigkortet" blir totalt feil. Grunnen er så enkel som at det eneste som skiller de er en nettverkport, og for det har Abit kortet et S-ata sett. De er like spekket med features, og de er begge gode kort.

Men fakta er at prisforskjellen er 500,-, og det er j3vla mye for en ektra nettverksport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...