Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill virker ikke etter reformatering av PC

Anbefalte innlegg

Hei.

For 2 dager siden reinnstalere jeg Windows. Og etter det innstalerte jeg alle spillene og hentet det jeg trengte av programmer osv.

Så skulle jeg til å starte CSS for første gang etter reformatering, men da kommer jeg ikke inni spillet. Først kommer det: "Preparing to launch Counter-Strike: Source" , som er helt vanlig , men etter det skjer det ikke noe... Akkurat det samme skjedde med BF2. Den bare går tilbake til desktop og ingenting skjer.

Så skulle jeg prøve CoD spillene, men der kom det noe annet... : "DirectX encountered an unrecoverable error." Så lukker spillet seg..

Jeg personlig har ingen anelse hva kan være problemet, men før hadde jeg nVidia GeForce 8600 GT (tror jeg), men etter formateringen har jeg plutselig "Standard VGA Graphics Adapter"

Det er et skjermkort jeg aldri har hørt om, og jeg har en anelse om at det kanskje er problemet, men jeg har vel ikke så stor peiling på pc når vi snakker om skjermkort og lignende.

Men jeg lurte på hvordan jeg kanskje kan få nVidia skjermkortet tilbake???

Windows Vista 32-bit

Intel Core 2 Dou CPU T5450 @ 1.66GHz

1,99 GB RAM

Standard VGA Graphics Adapter (Her var nVidia kortet mitt før formatering)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kommer denne: http://i44.tinypic.com/1zv72vl.jpg

Det er akkurat som den ikke finner nVidia kortet...

Jeg har også prøvd å innstalere DirectX 9.0c om igjen, men da kom det en error message som var et eller annet med Cabine File .. husker ikke helt hva det sto...

Så kunne jeg velge å restarte programmet som administrator, og gjorde det, men da skjedde akkurat det samme og med spillene... Den bare lukker seg og gjør ingenting..

Lenke til kommentar

Drivere til nVidia skjermkortet?

Fordi det ser ut som det bare har forsvunnet, og det eneste som er igjen er det "Standard VGA Graphics Adapter"

Og jeg husker ikke helt hvilken nVidia kort jeg hadde, men det var enten 8600 eller 8800 :S

Lenke til kommentar

Packard Bell EasyNote MB87...

For litt siden ble det skiftet hovedkortet fordi det gamle virket ikke korrekt. Men spillene virket fortsatt, de måtte bare reinnstaleres og da gikk det fint.

Men kan det være at det var et annet skjermkort i det nye hovedkortet, sånn at nVidia er totalt borte?

Endret av globeee
Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk til dere begge to!

Jeg fikk lastet ned driver fra den linken du sendte meg.

Og så når jeg restartet pc'en så brølte jeg av glede når jeg fant nVidia kortet som skjermkort!

Og nå går jeg rundt å synger av glede fordi jeg har hatt UTROLIG mange problemer med denne PC'en, men nå er ALLE problemene fikset, og sånn skal det fortsettes!

Tusen takk til dere begge to! <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...