Gå til innhold

Har ett par spørsmål angående Canon HF10 og filer overført på PC-en

Anbefalte innlegg

Hva egner seg best når man bare skal vise film på pc, 17 mbps, 12 mbps eller 7 mbps?

Jeg har filmet i full HD på 17 mbps, og det virker som om avspillingsprogrammet (windows media player) har problemer med å spille av dette. Lyden er hakkete og matcher ikke filmen, og alt går i en treg slow-motion lignende måte. Hva bør jeg gjøre?

Jeg er ikke så erfaren, så takk på forhånd :whistle:

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva egner seg best når man bare skal vise film på pc, 17 mbps, 12 mbps eller 7 mbps?

Jeg har filmet i full HD på 17 mbps, og det virker som om avspillingsprogrammet (windows media player) har problemer med å spille av dette. Lyden er hakkete og matcher ikke filmen, og alt går i en treg slow-motion lignende måte. Hva bør jeg gjøre?

Jeg er ikke så erfaren, så takk på forhånd :whistle:

Last ned VCL player, og forsøk med den. Hakker det, klarer ikke PCen din så stor oppløsning.

Film i 17, reduser i ettertid, så har du topp kvalitet til lagring for framtiden.

Lenke til kommentar

Antar at du tenker på VLC.

Full HD er ganske krevende, og det er ikke alle datamaskiner som klarer å henge med. Om du brenner det på Blu-ray-disk og ser det på dedikert spiller vil det sikkert gå bedre. Selv om det er vanskelig å se 17mbps nå vil det være svært mye enklere om 20 år, så om det du filmer skal sees senere er beste kvalitet et godt valg.

Lenke til kommentar

Full HD er ganske krevende, og det er ikke alle datamaskiner som klarer å henge med. Om du brenner det på Blu-ray-disk og ser det på dedikert spiller vil det sikkert gå bedre. Selv om det er vanskelig å se 17mbps nå vil det være svært mye enklere om 20 år, så om det du filmer skal sees senere er beste kvalitet et godt valg.

Jeg har en LG E500-SP16V, og jeg trodde at denne kunne takle det, men men...

Er VLC ett bedre alternativ enn Windows Media Player, når det kommer til store filer?

Jeg har jo forsåvidt tenkt å bruke kameraet til å lage film, så jeg kan poste på nettet, tror ikke det blir så mye disk, bortsett fra spesielle anledninger.

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar

Jeg har en LG E500-SP16V, og jeg trodde at denne kunne takle det, men men...

Er VLC ett bedre alternativ enn Windows Media Player, når det kommer til store filer?

Jeg har jo forsåvidt tenkt å bruke kameraet til å lage film, så jeg kan poste på nettet, tror ikke det blir så mye disk, bortsett fra spesielle anledninger.

Tror ikke grafikken din takler å spille av HD. PS3 spiller HD, kanskje et alternativ?

Du finner f.eks. 30 dagers trialversjon av Sony Movie Platinum for nedlasting, render til minnekort, og prøv.

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje at du bør vite at jeg ikke har tenkt å bruke kameraet til for eks. bursdagsselskap osv, jeg skal lage filmer, som jeg redigerer og poster.

Trenger jeg fremdeles like høy kvalitet?

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke brydd meg med så høy kvalitet om det hovedsaklig er produksjoner for samtiden som vises i flashspiller på f.eks YouTube eller Vimeo.

Det var jo egentlig det jeg hadde tenkt :ermm:

Bør jeg filme i 12 mbps?

Du bør filme i høyeste oppløsing.

Uansett må du redigere ned til omtrent 5 mbs for youtube eller Vimeo, kvalitet blir best om du starter red. med 17 mbs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...