Gå til innhold

Hoved kort med både 20 og 24 pins atx kontakter!

H2H

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har skaffet meg et Dell Precision 650 hovedkort med to Xeon 3,06 Ghz prosessorer på som jeg hadde tenkt å sette opp som server... Problemet er at jeg ikke får liv i kortet, og ved litt undersøking virker det som at det orginalt fra Dell brukes begge ATX kontaktene.. Hvordan skal jeg løse dette?

Jeg har prøvd å bare bruke en av kontaktene... men strømforsyningen lager en rar lyd og starter ikke opp når jeg trykker på powerknappen...

Bilde av hovedkortet

Bilde av Kontakten fra PSUen min

Endret av H2H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trist... Jeg blir nok til å handla meg ett nytt Hovedkort med ny ram og prosessor istedet... Hovedkortet er i tilegg alt for stort for kassen min, fantastiskt dårlig Ebay kjøp :p Men hva gjør den Dell PSUen i forhold til en vanlig PSU? er det ikke mulig å få til noe DIY greier?

Endret av H2H
Lenke til kommentar

Dell (og andre) trenger jo ikke følge vanlige standarder, spesiellt når de lager en server. De kan da lage noe som ingen andre har akkurat da, det kalles differensiering av produkter.

Det er sikkert mulig å få til noe med å koble sammen et par standard PSU, men da kan det være en fordel at man vet hva man gjør. Dell kan jo ha koblet kontaktene på sin egen måte (har vært gjort før), og da risikerer du at alt ryker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...