traxt0r Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Har hatt en Asus G2S i overkant av ett år nå. Den fungerte flawless i begynnelsen og alt av spill gikk helt smertefritt. (Crysis, GRAW2 mm.)Nå er det såvidt GRAW2 fungerer og støynivået på vifta har blitt hinsides høyt. Har formatert 100% og installert Vista Ultimate på nytt. Uten hell. Vifta bråker fortsatt og spillene fungerer såvidt. Er det noen som har den samme laptopen som har merket det samme? Ser ikke poenget i å kjøpe en laptop til 15k om ytelsen svekkes etter ett år. Burde jeg skru den opp og støvsuge innvendig eller har det ingenting for seg? Aldri vært borti at pcer har tapt seg så mye så fort før. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 PCer taper vel ikke ytelse, sjekk om strømsparingsfunksjoner står på full ytelse samt du har sikkert et støv problem eller vifte med dårlig kontakt. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Støvsug/blås med trykkluft på boks. Høres ut som et klassisk tilfelle av støv i vifta.. Lenke til kommentar
Ragnar Rakneball Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Bør aldri bruke støvsuger inni maskinen da det kan skade komponentene. Trykkluft fungerer bra. Hvor fort den "taper" seg er avhengig av hvor rent du har det, kansje du skulle ansatt vaskehjelp ? Er en rekke programmer man kan sjekke CPU temperaturen med, kan vel kanskje gjøre det først. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Støvsuger alltid maskinen min, en gang i maneden. Det er vel og merke en stasjoner, men det har da gått greit med lav sugekraft.. Trykkluft på boks får du på Claas Olshon eller Elkjøp.. Lenke til kommentar
acecorp Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hadde samme problemet på samme maskin, det viste seg at det hadde tettet seg fullstendig med støv og annet skitt i utblåsningen. Enkelt å fjerne og vips så er maskinen som ny igjen! Link med bilder som viser hvordan man renser:http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=143168 Lykke til! Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Blås ren kjøleribber og formater en tur. Da er den god som ny Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 bytt til super performance istedenfor presentation mode inne i power for grear lol Lenke til kommentar
traxt0r Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Takk for alle svar. jeg HAR vaskedame 2 ganger i uka, bare for å spesifisere det ;p Og til løsningen: Jeg tok av plastdekselet som sitter på cpu/gpu vifta og gjorde det rent. Ikke med jif og salo men trykkluft. Men selve problemet ville jeg tro var overheating. Ettersom det er en vifte som kjøler både GPU og CPU på G2S'en så blir den inni snabelen varm og dermed så går gpuen i "jeg vil ikke brenne opp" mode og derfor går alt treeeegt. Derfor har jeg nå av dette panelet under maskinen og gjett hva. Vifta bråker ikke lengre (Ja den funker fortsatt) og jeg kan endelig nyte den gode gamle specen som lappisen skal ha Takk for svar og morsome innspill. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Sikker på at det ikke var pga du rensket den for støv da? =) Overopphetingen var vel fordi det var så mye støv som hindra varmlufta å forsvinne fra laptopen. Lenke til kommentar
acecorp Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Takk for alle svar. jeg HAR vaskedame 2 ganger i uka, bare for å spesifisere det ;p Og til løsningen: Jeg tok av plastdekselet som sitter på cpu/gpu vifta og gjorde det rent. Ikke med jif og salo men trykkluft. Men selve problemet ville jeg tro var overheating. Ettersom det er en vifte som kjøler både GPU og CPU på G2S'en så blir den inni snabelen varm og dermed så går gpuen i "jeg vil ikke brenne opp" mode og derfor går alt treeeegt. Derfor har jeg nå av dette panelet under maskinen og gjett hva. Vifta bråker ikke lengre (Ja den funker fortsatt) og jeg kan endelig nyte den gode gamle specen som lappisen skal ha Takk for svar og morsome innspill. Det er når du løfter ut denne vifta, fjernes med 2 skruer) at du virkelig får se hvor støvet har klogget seg, fjern dette og panelet kan skrus på igjen og du har full ytelse Her er forresten link på en lignende Asus laptop som viser hvor ille det kan bli: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=143168 Lenke til kommentar
traxt0r Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Genial link! takk! Joda var nok fordi jeg fjerna støv tenker jeg. Var iallefall en ny verden (eller var det en gammel verden?) når jeg skrudde opp og blåste den rein. Skal skru av vifta idag og gjøre det enda grundigere. Takk for tipset ^_^ Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 man kan også kjøpe kjøle systemet eller andre deler til asus laptop på www.asusparts.eu jeg skal bestille kjøle systemet til min gamle laptop f3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå