Gå til innhold

[Løst]Asus G2S taper seg?


traxt0r

Anbefalte innlegg

Har hatt en Asus G2S i overkant av ett år nå. Den fungerte flawless i begynnelsen og alt av spill gikk helt smertefritt. (Crysis, GRAW2 mm.)Nå er det såvidt GRAW2 fungerer og støynivået på vifta har blitt hinsides høyt. Har formatert 100% og installert Vista Ultimate på nytt. Uten hell. Vifta bråker fortsatt og spillene fungerer såvidt. Er det noen som har den samme laptopen som har merket det samme? Ser ikke poenget i å kjøpe en laptop til 15k om ytelsen svekkes etter ett år. Burde jeg skru den opp og støvsuge innvendig eller har det ingenting for seg? Aldri vært borti at pcer har tapt seg så mye så fort før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hadde samme problemet på samme maskin, det viste seg at det hadde tettet seg fullstendig med støv og annet skitt i utblåsningen. Enkelt å fjerne og vips så er maskinen som ny igjen!

Link med bilder som viser hvordan man renser:http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=143168

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. jeg HAR vaskedame 2 ganger i uka, bare for å spesifisere det ;p Og til løsningen: Jeg tok av plastdekselet som sitter på cpu/gpu vifta og gjorde det rent. Ikke med jif og salo men trykkluft. Men selve problemet ville jeg tro var overheating. Ettersom det er en vifte som kjøler både GPU og CPU på G2S'en så blir den inni snabelen varm og dermed så går gpuen i "jeg vil ikke brenne opp" mode og derfor går alt treeeegt. Derfor har jeg nå av dette panelet under maskinen og gjett hva. Vifta bråker ikke lengre (Ja den funker fortsatt) og jeg kan endelig nyte den gode gamle specen som lappisen skal ha :) Takk for svar og morsome innspill.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar. jeg HAR vaskedame 2 ganger i uka, bare for å spesifisere det ;p Og til løsningen: Jeg tok av plastdekselet som sitter på cpu/gpu vifta og gjorde det rent. Ikke med jif og salo men trykkluft. Men selve problemet ville jeg tro var overheating. Ettersom det er en vifte som kjøler både GPU og CPU på G2S'en så blir den inni snabelen varm og dermed så går gpuen i "jeg vil ikke brenne opp" mode og derfor går alt treeeegt. Derfor har jeg nå av dette panelet under maskinen og gjett hva. Vifta bråker ikke lengre (Ja den funker fortsatt) og jeg kan endelig nyte den gode gamle specen som lappisen skal ha :) Takk for svar og morsome innspill.

Det er når du løfter ut denne vifta, fjernes med 2 skruer) at du virkelig får se hvor støvet har klogget seg, fjern dette og panelet kan skrus på igjen og du har full ytelse :)

Her er forresten link på en lignende Asus laptop som viser hvor ille det kan bli: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=143168

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...