Gå til innhold

HVORFOR spiser hunden min kattebæsj?


Anbefalte innlegg

Ja........

 

Har en hund og en katt...katten har en sånn do som ser ut som ett hus med luke som han går inn og ut av...Men nå er hunden begynt å lure seg inn på rommet der dassen til katten står og så stikker han trynet gjennom luka og finner seg en dritt og spiser den.. :sick:

 

Hvorfor i alle dager gjør den dette?

 

Har begynt å sette en sånn dørstopper i dør slik at åpningen er stor nok til pus men slik at hunden ikke kommer seg inn på rommet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mange årsaker. Fks kan hunden være sulten så den ikke har noe annet valg en å spise dritt.

 

En annen årsak kan være kunstige smakstilsetninger i maten som dyret har spist, ikke blir fordøyd . dermed frister bæsjen . ta kattmat , hunder er gale etter kattmat. om kattmaten du gir din katt har mye kunstige stoffer i seg kommer dette ut igjen og hunden klarer å lukte dette

 

Jeg vet også at noen hunder spiser all slags dritt fra dyr. om det så er fra hest eller høne

Lenke til kommentar

Vil tro de færreste kattebæsjspisende hunder spiser kattebæsj fordi de er sultne..

 

Noen hunder spiser kattebæsj hele sitt liv og det er umulig å få dem til å slutte med det. Så med mindre den har mangler på ett eller annet den får i seg gjennom kattebæsjen (sjekk hos dyrlegen) så må du bare følge med og prøve å stoppe den. Hehe. Lære inne en vannvittig bra slippkommando feks.

Lenke til kommentar

Bikkja mi var ALT-etende, å åt ALT den kom over av smakende ting. siste den gaffla i seg var i følge dyrlegen et fat med rotte-gift. Bikkja før der åt alt untatt gullerøtter. var en svær newfonlander, å vi kunne laga en solid mat-porsjon tel a med tørr-for å middagsrester som inneholdt feks raspa gullerøtter, blande det godt, å på 45 sekunder var skåla rein-sleika, å på bunnen lå det igjen en haug med reinsleika gullerøtter. (hu åt seg forøvrig ihjel på rådyr-mat...tørre brød-skalker osv). En gang åt a opp kaninen tel naboen ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har en pomeranian på 14 uker.. Han ligger unna sin egen dritt men enkelte klatter ute på gata begynner han å slikke og tygge på :S

Hvordan kan jeg få han til å slutte med dette? Skikkelig ekkelt og kjipt vis det kan gjøre han syk.

Så mange som ikke plukker opp hundedritten etter seg :/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...