slk^ Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg prøver å koble opp min Siemens S55 opp mot min fujitsu siemens amilo D gjennom et Nokia DTL-4 bluetooth-kort(PCMCIA). Dette funker greit, men er en ting jeg ikke får til. Får ikke satt 'bluetooth-porten' til com1/com2. Denne må være com1 eller com2 for å bruke oppdateringen til telefonen. Noen som har noen erfaringer med dette? på forhånd takk Lenke til kommentar
roro Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 com1 er vanligvis opptatt av serieporten, com2 også dersom du har 2 com porter, com3 av modemet blutooth driverne installerer seg over dette, vanligvis fra 5 og oppover. Du kan se om du får satt komportene i bios til noe annet enn 1 og evt. 2. Du kan også evt. disable disse, men da mangler du jo disse. disse komportene går på hardware interrupt så det er ikke så lett å gjøre noe med dem i software. Dersom du har widcomms drivere(mest vanlig og desidert de beste) kan du da konfigurere serieporten i kontrollpanelet. sett bluetooth comport til 1 eller 2 Dersom du ikke får satt dem så lavt kan du avinstallere restarte og reinstallere bluetooth driverne, ETTER at du har disablet de com1 og com2 Lenke til kommentar
tKila Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Om du skal oppdatere firmwaren i telefonen (Om det er det du mener med "å bruke oppdateringen til telefonen") er det meget dumt å bruke bluetooth. Dette fordi under oppgraderingen vil hele firmwaren slettes og legges inn på nytt, inkl. støtte for bluetooth. Må visst bruke kabel til dette. ..sikkert derfor du kun kan velge com1 eller com2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå